emu 0202usb ins

vay

Nieuwkomer
hallo,

Ik sta op het punt een 0202USB aan te schaffen, of een 0404USB.
Nu weet ik dat de ins/outs beter zijn van de 0404, maar die heeft ook een voeding nodig, en ik vind het eigenlijk wel mooi aan de 0202 dat hij alleen USB nodig heeft. De volumeknop vind ik ook wel leuk :)

Maar ik had een vraagje over de ins van de 0202. Volgens de specs heeft hij geen phantom, en dat kan ook wel kloppen, want hij heeft alleen power van USB, en dat zou te veel worden. Nu neem ik eigenlijk nooit iets op, heb wel een mic liggen, maar die is van iemand anders en ik weet niet eens wat voor mic het is. Wanneer heb je die +48 nodig?

Mijn eerste keus was eigenlijk de 1616M, maar die heeft nog geen OSX drivers, en ik werk soms op een appeltje. Ook zit er geen volumeknop op de 1616M pcmcia kaart of breakout box, wat ik eigenlijk wel gewoon wil. Op de 1820M die ik een tijd geleden had, heb ik wel gehad dat ineens het volume op 0 ging, en mijn oortjes schrokken :)

Ik overweeg ook om de 0202 aan te schaffen, omdat mijn Tascam blijkbaar een onoverkomelijk probleem geeft met mijn PC drivers.

Ik denk dat hij idd geen phantom heeft, die heb je nodig om met condensator microfoons te kunnen opnemen. Is helemaal niet onoverkomelijk, aangezien de meeste mengtafels phantom en xlr aansluitingen voorzien.

...of een USB mic gebruiken..? Daar heb je geen fantoomspanning voor nodig, toch?

Back