Seal - Crazy. Wie kent de patch?

cooper

hard lid
Ik ben op zoek naar het geluid van Seal - Crazy en dan wel de gated loop die zo ongeveer door het hele nummer loopt.

Ik ben er al enkele weken mee bezig en heb met veel moeite een timbre uit mijn access virus gehaald en in mijn korg triton rack gestopt maar ben niet tevreden over het resultaat.

Ben er inmiddels achter dat het geluid zeer waarschijnlijk door Guy Sigsworth gemaakt is op een roland sampler. Wellicht een soort electr. orgel als uitgangsmateriaal?

Heeft iemand misschien een hint of een pointer naar een sample dat aardig in de buurt komt?

Bij voorbaat dank.

PS: Moet het nummer zaterdag live spelen dus de tijd begint een beetje te dringen :frons:

Laatst gewijzigd:
Uit SOS interview met Trevor Horn :

How did you achieve that staccato intro sound on 'Crazy'?

"That's from the original demo. Guy Sigswith -- who Seal wrote the song with -- did that. He's very bright. He played some of the really nice keyboard parts on the first album, and he created that staccato effect with MIDI volume messages, using [Opcode] Vision software."

hij bedoelt dit :

klinkt niet zo moeilijk... gewoon een string pad met de resonantie opgeschroefd?

Attachments

• crazy.mp3
    293,9 KB · Bekeken: 105
ja daar lijkt het wel op. In ieder geval een pad achtig iets. Ik vraag me af of je dat staccato effect zelf spelend kan bereiken oftwel; dat zal je moeten programmeren denk ik.

Heb wat geprobeerd op mijn Virus met de arpeggiator.
Het patroontje klopt volgens mij. Aan de sound zou nog wel iets verbeterd kunnen worden.

Arp van mijn Virus A:
tempo 155
mode: chord
Pattern: 10
Clock: 3/16

Attachments

• crazy.mp3
    362,4 KB · Bekeken: 100
cool...die van Daftmax vind ik al aardig "close enough for rock'n'roll" :-) Misschien iets meer noise erin, de originele sound is aardig gruizig.

"Gear: Roland FP5, Access Virus C, Kawai K5000W, Korg Z1, Yamaha DX27, EMU Orbit-3, Novation Drumstation, Triton Rack + Emagic Sound-diver 3.0. Sequencing/rec: Cubase SX, P4 3.5Ghz + AudioDelta 1010lt + DSP factory, Active Genelec Monitors."

Vind het toch weer verbazingwekkend hoe het kan dat iemand met zo'n dikke kit-list zo slecht kan luisteren...

...

Origineel geplaatst door doggo
"Gear: Roland FP5, Access Virus C, Kawai K5000W, Korg Z1, Yamaha DX27, EMU Orbit-3, Novation Drumstation, Triton Rack + Emagic Sound-diver 3.0. Sequencing/rec: Cubase SX, P4 3.5Ghz + AudioDelta 1010lt + DSP factory, Active Genelec Monitors."

Vind het toch weer verbazingwekkend hoe het kan dat iemand met zo'n dikke kit-list zo slecht kan luisteren...

...

Het gaat niet om de hoeveelheid, maar wat je ermee doet.
Opnames zijn letterlijk een tijdopname. Zelfs de recorder heeft kunnen bijdragen aan de sound van seal. Misschien hebben ze het wel gesampled en opnieuw ingespeeld, om een 8 bit sound te verwezenlijken. Een knappe kop die precies zou weten wat gebruikt zou zijn. Dus niet een kwestie van slecht luisteren lijkt me.

Origineel geplaatst door Catalunya
Het gaat niet om de hoeveelheid, maar wat je ermee doet.
Opnames zijn letterlijk een tijdopname. Zelfs de recorder heeft kunnen bijdragen aan de sound van seal. Misschien hebben ze het wel gesampled en opnieuw ingespeeld, om een 8 bit sound te verwezenlijken. Een knappe kop die precies zou weten wat gebruikt zou zijn. Dus niet een kwestie van slecht luisteren lijkt me.

Sinds ik groene stroom heb, klinken mijn nummers ook veel organischer.
Biologische techno noem ik het :p

;)

-C-

Origineel geplaatst door doggo

...

Vind het zelf altijd verbazingwekkend dat mensen die niets constructiefs aan de discussie bijdragen toch de noodzaak voelen hun mond open te trekken om een snel succesje te scoren ten koste van een ander. Ga zo door!

Origineel geplaatst door C738
Sinds ik groene stroom heb, klinken mijn nummers ook veel organischer.
Biologische techno noem ik het :p

;)

-C-

Met zo'n biologische klankbron zou ik toch eerder "jumpstyle" maken.
immers "Wat de boer niet kent, daar danst ie niet op"

Back