Vol-le-dig Native!

Origineel geplaatst door Prophet
ben ik zeer tevreden over :)

Maar je hebt er toch wel een fatsoenlijke muis die ietsje meer naar de hand gevormd is dan dit ding? Draadloos bevalt overigens ook goed - geen kabel die 't ding de hele tijd uit je hand probeert te trekken.

Origineel geplaatst door Martune
Kenners en puristen horen zeker wel het verschil tussen hard- en software
Maar eenmaal in de mix wordt 't moeilijker en moeilijker, en met elke emulatie wordt 't lastiger en lastiger...

...dus blijft inderdaad de fun factor over, alsmede de praktische kant. Smijt alles eruit wat je weerhoudt van je idee in realiteit te toveren (tenzij het dat meer dan goed maakt), hou alles wat er voor zorgt dat je het beter en sneller kan doen. Dat is een van de belangrijkste lessen die ik heb geleerd.

...

@djrazor: Idd RSI is een in het oog te houden mankement, een zeer goed GEL-mousepad is onontbeerlijk gewoon.
Met een Trackbal zie ik me nog niet werken, denk dat dat nog moeilijker is om een virtuele knop mee te draaien.

http://www.fellowes.com/Fellowes/si...STS_ERGO&Parent=WRISTS_SUPPORT_WORKSPACE_ERGO

91741.jpg

Hoewel die dingen idd anti-rsi zijn gemaakt, hebben ze bij mij juist een averechts effect, aangezien mn pols juist wordt afgeknepen door dat kussentje daaronder.

hoewel ik er eentje had geprobeerd waarbij dat kussentje hoger zat, dat kan wellicht ook nog uitmaken...

Dat was ook een beetje de aanzet, voor mij hoeft het niet meer zo perfect of nog maar iets beter met weer een andere bak.

@JimmySX: als het signaal niet goed of bruikbaar klinkt, dat is een ander verhaal. Maar ik vond een klein Joemeek optocompressorchanneltje met een audiotechnica grootmembraan genoeg neutraal klinken, zonder compressie op de stem tijdens opname. Ik heb nog geen ervaring met die MIC-in bij de PC kaarten van RME ofzo, klinkt dat dan zo onbruikbaar om daarmee te vertrekken?
(als dat zo is hebben ze de bal idd zwaar mis geslagen)

Het gaat er niet om og het signaal niet bruikbaar of wel bruikbaar is, het gaat erom dat je analoge signaalpad zo optimaal mogelijk is. Er bestaat geen neutraal geluid. Wat voor de 1 neutraal is , is voor de ander weer gekleurd en andersom. Geen stem is hetzelfde, dus een Microfoon zal altijd anders klinken met andere stemmen. Kortom hoe bereik je een zo optimaal signaalpad? Daar in ieder geval te zorgen dat het apperaat waardoor je microfoon gaat, zo goed mogelijk is, en dat is dus voor iedereen verschillend.
Ja, je kunt prima opnames met de ingebouwde mic-pre's op je geluidskaart, nee het is niet het beste resultaat wat je kunt krijgen (in mijn ogen dan)

Heb een gewoon standard Muis van microsoft hoor met scroll en met draad(lange)! En ze klinkt goed! :D
(neen als ik echt ga componeren achter een Virtual Studio zoek ik een ergonomisch hoogstaand dingetje.)

@JimmySX:
Wel als ik ooit nog mee vocals werk en ik vind een deftige Computer pre-amp is datvoor mij voldoende, het is toch de zanger die telt. Als er maar geen vervorming opzit. Ik schuim het net wel af achter feedback, RME werd hier al aangehaald als vb.
Maar ik neem aan dat jij zweert bij jouw tubetech combinatie, met jouw bepaalde type zang dan wel te verstaan. Idd in micro's is veeeel verschil.

Ik vond de pre amp van men O3D destijds klinken als uit een te kleine badkamer waar je stond op te nemen, echt onbruikbaar blekken klank...:r

Even de vraag van topicstarter lezende, vraag ik me af: volledig native kan, ja natuurlijk, maar waarom?
De topic klinkt, met alle respect, precies als een zo'n bijeenkomt van vegetariers... en iedereen maar roepen dat ze die vieze biefstukken ècht niet missen... ;)

Als het goed voelt om je native setje aan te vullen met wat lekkere hardware, so what?
Ben je dan niet 100% clean meer (ofzo...), ben je dan slechter af, kortom sinds wanneer is "native gaan" een doel op zichzelf geworden?

Origineel geplaatst door Hanz
Als het goed voelt om je native setje aan te vullen met wat lekkere hardware, so what?

Daar is idd niks op tegen.
Maar hardware kost veel geld verliest spijtig genoeg zeer snel z'n waarde, daar waar software mits wat kennis zo van het net te plukken is. Freeware en illegale toestanden. Daar moeten we niet hypocriet over gaan doen, al wil ik het zeker niet propageren.

Origineel geplaatst door Hanz
sinds wanneer is "native gaan" een doel op zichzelf geworden?

En waarom kan dat geen doel op zich zijn ???
Kijk, er is imho nog weinig verschil tussen recente 'digitale' synths en een computer met VST's.
Het essentiële verschil tussen soft en hard zijn het keyboard, de controller knoppen en de DA conversie die je geluidskwaliteit bepalen.
Softsynths vreten CPU en HW synths niet.
Ik heb een hele hoop hardware, maar denk er toch al een jaar over om alles te dumpen, op m'n sampler na...
Dit, omdat intussen blijkt dat ik net zo goed muziekjes kan maken op m'n home pceetje met wat soft als in m'n studio die volgestouwd staat met stofhappers.
Mijn synth-liefde ontstond in de Roland System 100 periode en ik was daardoor vele jaren een weerbarstige HW-freak, maar ik heb intussen toch m'n mening moeten herzien. Mits een high-end DA-convertor klinkt veel software als een huis.
Al heeft het wel iets om wat hw-synths bij elkaar te zien. Nostalgie. Daarom kan ik er ook moeilijk afstand van doen.
Per slot van rekening, een computer met een deftige geluidskaart, is dat ook geen hardware ... ???

:geslaagd:

Ik weet dat dit een synthforum is, maar voordat ik gitaar ga spelen via een toetsenbord en samples, moet er nog veel gebeuren. Ik heb ladingen hardware en ook heel wat software, en voor mij is dat een perfecte combi. Ik kan me wel voorstellen dat, als je enkel electronische muziek maakt, het kan.
Ik zou trouwens mijn gitaar pre-amps echt niet ruilen voor de software versie. Dan zou ik nl. niet kunnen spelen als mijn computer gecrashed of kapot is. Nu kan dat wel. Ik vindt de PC heel belangrijk in mijn studio. Samen met mijn mixer is het het hart van de studio, maar ik wil er ook niet 100% van afhankelijk zijn.

Als ik nu opnieuw zou beginnen, zou ik ook wat meer voor software kiezen, dan ik in het verleden heb gedaan.
Maar toen ik begon kon je in Cubase enkel MIDI opnemen, en was er nog niemand die zich voor kon stellen dat een computer de bandrecorder zou gaan vervangen. Er waren toen voor zover ik weet nog geneens HD-recorders. En wat ik nu bij elkaar heb aan hardware gaat de deur echt niet meer uit! Ik ben wel wat hardware aan het vervangen voor beter, maar ik kick er ook wel een beetje op! Ik ga het dus niet zo snel vervangen voor software.
Hardware is mijn speelgoed. Daar kan software niet tegenop.

Een Firewire Powercore vindt ik trouwens wel tof. Nu nog de centjes ervoor.

P.S. Skeletum: mijn USA Strat is denk ik niet zoveel in waarde gedaald hoor! En kijk eens wat er nu voor een TR-909 wordt gevraagd? Volgens mij was 'ie nieuw nog goedkoper.
Freeware vindt ik trouwens prachtig, maar illegaal heb ik echt iets tegen. Dat komt er op mijn PC niet op! Liever geen VSTi synth als een illegale! En waarom doe je je sampler niet weg! Ooit heb ik over een sampler gedacht, maar sinds er (betere) VST samplers zijn was mijn keuze niet meer zo moeilijk. Leve Halion!

En als doel opzicht lijkt me echt belachelijk. Daar gaat het toch niet om? Het gaat erom dat je met plezier creatief ben (of geld verdient?). En mocht je als software gek nou toch eens hardware nodig hebben omdat het software alternatief (als dat er is) niet voldoet, doe je het dan toch niet omdat je iets tegen hardware hebt? Als je het nodig hebt, en kunt veroorloven, moet je het aanschaffen. En of dat nou hardware of software is zou niet uit moeten maken zolang het in je configuratie past.

Heb een gewoon standard Muis van microsoft hoor met scroll en met draad(lange)! En ze klinkt goed! :D
(neen als ik echt ga componeren achter een Virtual Studio zoek ik een ergonomisch hoogstaand dingetje.)

@JimmySX:
Wel als ik ooit nog mee vocals werk en ik vind een deftige Computer pre-amp is datvoor mij voldoende, het is toch de zanger die telt. Als er maar geen vervorming opzit. Ik schuim het net wel af achter feedback, RME werd hier al aangehaald als vb.
Maar ik neem aan dat jij zweert bij jouw tubetech combinatie, met jouw bepaalde type zang dan wel te verstaan. Idd in micro's is veeeel verschil.

Ik vond de pre amp van men O3D destijds klinken als uit een te kleine badkamer waar je stond op te nemen, echt onbruikbaar blekken klank...:r

Jammer dat je mn replies niet echt hebt gelezen. Tube Tech = Stereoband Compressor!
Ik heb 6 verschillende pre-amps voor allerlei soorten stemmen en klankkleuren. En 8 verschillende soorten mics voor vanalles. Maar dit draait uit op een ander verhaal dan van de originele topicstarter 8)

Origineel geplaatst door JimmySX
Jammer dat je mn replies niet echt hebt gelezen. Tube Tech = Stereoband Compressor!
Ik heb 6 verschillende pre-amps voor allerlei soorten stemmen en klankkleuren. En 8 verschillende soorten mics voor vanalles. Maar dit draait uit op een ander verhaal dan van de originele topicstarter 8)

Stem opnemen kan nu éénmaal niet anders dan via microfoons.
Maar of je nu Tube techs gebruikt of niet dat is van geen tel.
Zeker niet wat zang betreft. Want iemand die niet kan zingen heeft daar niks aan.
Geef Prince eender welke microfoon, het zal altijd klinken if you catch my drift...

En dat is met soft of hard net zo. Geen inspiratie of talent : resultaat = kak.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Stem opnemen kan nu éénmaal niet anders dan via microfoons.
Maar of je nu Tube techs gebruikt of niet dat is van geen tel.
Zeker niet wat zang betreft. Want iemand die niet kan zingen heeft daar niks aan.
Geef Prince eender welke microfoon, het zal altijd klinken if you catch my drift...

En dat is met soft of hard net zo. Geen inspiratie of talent : resultaat = kak.

Waar gaat dit over???? Zeg dan gewoon niks. :stupid

Ik had het niet beter kunnen zeggen SkeletvM!

Velen dromen hier van een echte TR-909. Het klinkt als een huis, dat kan. Ik heb daar nooit achter gezocht vanwege duur en zal daar ook nooit voldoening in hebben zulks te bezitten.
De waarde zal blijven of zelfs nog stijgen wie weet.

Maar als je ziet dat Roland zelf niet meer geloofd in echt serieuze hardware uitbrengen...waar slaat het dan nog op. Zij hebben zelfs geen onderzoek meer te doen, gewoon met nieuwe componenten, oude technieken toe te passen en hup een ANALOGE JUPITER 16 Bvb!8D
Dat zou nog eens wat zijn, maar nee, een plastieken kist met keyboard en een printplaatje van 10 op 20cm aan een chinese voeding gekoppeld verkopen voor 2500,- :doei:

Zoals gezegd is dat allemaal nostalgie, vasthouden aan de tijd die er niet meer is en die nooit meer zal terugkomen. Voer geen actie ANTI-HArdware, spreek enkel voor mezelf en zocht mensen die er hetzelfde over denken. Ikzelf maakte alle VSTi bronnen een 1,5 jaar geleden met de grond gelijk en belachelijk zo hard ik kon, maar heb men mening herzien.

Have fun with hard, soft en VA en Acoustic! No hard feelings.

Het is de creativiteit dat mooie dingen maakt. Een sure sm58, 4-track analoog deck, een SH-101, een Klassieke Gitaar van bij de LIDL en zwoele meiden Lyrics via FRUITYloops in propotie gezet, WHo Cares!
*As long as it moves you*

:dj: :halleluja

Dat zou nog eens wat zijn, maar nee, een plastieken kist met keyboard en een printplaatje van 10 op 20cm aan een chinese voeding gekoppeld verkopen voor 2500,- :doei:

U bedoelde de Virus Ti ?? :D

Het is de creativiteit dat mooie dingen maakt.

:dubbel:
Ja nog zo'n verhaal...vind die Ti geen bal beter klinken dan de B

Och, tis allemaal hype, net zoals die orginele 909...

Zoals bepaalde synthforummers ooit een prophet5 kochten en volledig in de put zaten van de teleurstelling. En dan moet je nog zien welke serie je neemt want de èèn klinkt meer zo en de andere zus. Met alle respect voor sequential circuits destijds.

Zoals met kabels ook, die zijn allemaal gewoon naar de kringloopwinkel, ik soldeer geenen enkele kabel meer, dat is gedaan. Spagetti hoort in een bord :D

Uhm.... maak je er nu niet zelf een hard vs soft draad van?

Origineel geplaatst door fuse

Nee, vinnik ni. Het Gaat em niet om de tegenstelling hard vs soft, maar wel om de vraag
of volledig native kan. Ja natuurlijk kan het.
Evengoed als er steeds hardware zal worden gemaakt.

Anderzijds vind ik dat veel hardware qua prijs over the hill is. En daar moet ik Prophet gelijk in geven.
Draai maar eens een Nord Lead open.

Ideaal om drugs in te smokkelen. Want meer dan een printplaatje van van 10 x 20 zit er niet in, en dan vraag je je toch af waarom zo een ding zoveel geld moest kosten.
Research ?
Hoewel ik op het punt heb gestaan om een Virus TI te kopen ben ik nu blij dat ik het niet heb gedaan.
Mooi toestel, maar daar blijft het voor mij ook bij. Klankmatig dik ok, maar ik hoor niets dat ik met mijn huidige hard & soft set niet gedaan krijg. Om maar te zwijgen over de vele problemen :

één van de vele citaten uit de "Virus Ti ervaringen" thread : (intussen al 48 pages lang..)
Origineel geplaatst door Heaveether
wat een kutzooi, hij doet het nog niet :( echt vies klote dit.. word toch opsturen denk ik

weetje wat er gebeurd
als ik de stekker in mn virus doe, en gelijkertijd de transpose buttons in druk.. blijf ik een zwartscherm houden.
dan probeer ik te updaten en knalt hij direkt naar 35 procent en daarna 36 37, en daarna knalt hij heel snel door naar de 100 en dan zegt ie dat de firware update is mislukt.
zervag,, opsturen duss :(
ik word hier zolangzamer hand erg gefrustreerd van :stupid

Niet slecht voor dat geld moet ik zeggen.
Eerlijk gezegd bezorgt een Z3TA+ mij meer rillingen...

Origineel geplaatst door fuse

Niet echt Fuse, ik haalde maar een vb aan van hoever de liefde voor synthesizers kan gaan in teken van Nostalgie en dat het een valkuil is van altijd maar bijkopen, bezitsdrang.

Nostalgie brengt niets op. Ik spreek van wat 'ik' zelf deed. Een tijd zat ik ook meer op het synthforum dan achter het studioapparatuur. Misschien hoorde dat erbij. Misschien stond dat ook in datzelfde teken, het opzoek gaan naar dingen die niet bestaan. Tevreden zijn met wat je hebt ipv te zoeken achter nieuwe dingen die je plots zullen geven waar je zolang achter zocht, hoort daar bij verteld te worden. Het ontdekken van nieuwe dingen kan ook inspiratie geven, dat ook.
Ik geef maar een valkuil aan bij deze.
'Less is More' is nu wel een heel duidelijk begrip geworden en het geeft me een sterk gevoel van rust.
Als ik daarmee iemand als vb kan zijn is dat rap bijverteld in deze volledig Native topic.

Als je hoort wat zo'n Korg M1, FM7, Wavestation native klinkt, dan zeg ik, daar maak ik een volwaardig nummer mee. Tover daarbij een minimonsta, vanguard en je moet al oppassen dat je niet te verwend word of je less is more verhaal hangt al met haken en ogen aan elkaar ;)

En toegegeven, speelgoed blijft plezierig en je mag het kind in jezelf niet doden ook niet. Dat wou ik niet bedoelen, Want dat is veel te fantastisch. Het is maar dat je het weet. :koffie:

N

Als je hoort wat zo'n Korg M1, FM7, Wavestation native klinkt, dan zeg ik, daar maak ik een volwaardig nummer mee. Tover daarbij een minimonsta, vanguard en je moet al oppassen dat je niet te verwen

En toegegeven, speelgoed blijft plezierig en je mag het kind in jezelf niet doden ook niet. Dat wou ik niet bedoelen, Want dat is veel te fantastisch. Het is maar dat je het weet. :koffie:

ik vindt die m1 en wavestation een van de beste vst emulatie s ,maar de arpies en eminents vst nog lang niet
:)

Ik denk dat dat per persoon heel erg verschilt, de een is al zo lang met hardware bezig heeft alles daarop geleert en begint de voordelen van software in te zien, geen kabels, reperaties, ruimtegebrek etc etc en kan daar zo mee aan de gang.

Zo heb je aan de andere kant weer een hele lichting mensen (zoals ik) die juist op software zijn begonnen en er van dromen/droomden om op hardware over te stappen, omdat ze de software gewoon strontzat zijn, dan wel geen feeling krijgen met softsynths en of andere software, en de feeling met hardware wel in een keer te pakken hebben.

Anderzijds heb je de mensen die nooit overstappen en bij soft of hardware setup blijven.

Ik geloof ook niet dat software hardware zal doen verdwijnen en andersom ook niet, Als iedereen hier oud is en hardware zat is :D komt er wel weer een nieuwe lichting.

Back