Ik doe aan verschillende muziekstijlen en bij iedere stijl heb ik een methode van productie. Van oorsprong begonnen met tien vingers op de toetsen en dat doe ik nog erg graag, daaruit komen nummers in de orde van symfonische rock en af en toe wat blues etc... Er zijn momenten dat ik volledig native werk en dan is het een combinatie van samples en softsynthese, meestal Ableton Live alhoewel ik niet te spreken ben over het gebrek aan stabiliteit van Live 6, ook na de laatste update. Sonar 6 is daarintegen voor mij een herontdekking van de mogelijkheden van de Cakewalk software, ik moet er alleen nog wat vaker mee gaan stoeien om de uithoeken te ontdekken. Maar in de praktijk komt het er op neer dat ik voor veel dingen gebruik maak van mijn hardware, Nord 3, Juno 106, diverse mulitimbrale modules en nog wat exotisch spul, juist vanwege de sound en de sonische mishandelingen die ik kan toepassen met bijvoorbeeld een SPL Charisma en Roland RE-501. Met groot respect voor digitale plug-ins, maar deze analoog bakken vindt ik op een of andere manier beter klinken, minder gepolijst, helder en rauw tegelijk.
De vraag is alleen of je uiteindelijk het verschilt hoort wanneer je een MP3 afspeelt op een set htek speakers.
(htek = Huis Tuin en Keuken)
Als je maar plezier hebt!