[Access] Virus power probleempje

Nightstorm

Ouwe rot
Ik heb een (klein) probleempje met m'n Virus Rack. Als ik de stekker erin steek start 'ie automatisch ff op, daarna sluit ie weer af, dit is normaal geloof ik. Maar sinds ik OS 2.0 geinstalleerd heb blijft het display branden (er staat geen tekst meer in). Dus nog een keer de powerknop indrukken en dan start 'ie weer normaal op. Als ik klaar ben met 't werken ermee en de power weer uitzet, blijft de display weer branden, moet ik de powerknop weer indrukken, start 'ie weer helemaal op en dan kan ik 'm pas echt afsluiten. Iemand enig idee wat hieraan te doen is? 't Is niet echt verschrikkelijk ofzo, alleen een beetje irritant.

mijn pc doet hetzelfde....don't ask me why (misschien om hardeschijven even vast een zetje te geve? of om een snelle systeemcheck te doen....of om eh mij een hoge energierekening te bezorgen)

draait je virus soms onder windows 8D ?

Vreemd verschijnsel.....misschien kun je de fabriek eens mailen?

Groeten,

Rutger

Re: Virus power probleempje

Re: Virus power probleempje

Origineel geplaatst door Nightstorm
Ik heb een (klein) probleempje met m'n Virus Rack. Als ik de stekker erin steek start 'ie automatisch ff op, daarna sluit ie weer af, dit is normaal geloof ik. Maar sinds ik OS 2.0 geinstalleerd heb blijft het display branden (er staat geen tekst meer in). Dus nog een keer de powerknop indrukken en dan start 'ie weer normaal op. Als ik klaar ben met 't werken ermee en de power weer uitzet, blijft de display weer branden, moet ik de powerknop weer indrukken, start 'ie weer helemaal op en dan kan ik 'm pas echt afsluiten. Iemand enig idee wat hieraan te doen is? 't Is niet echt verschrikkelijk ofzo, alleen een beetje irritant.

Lijkt me niet helemaal gezond.
Maar hoe zit het nu als je de stekker er insteekt, staat de power knop dan wel op off? En gaat ie dan toch aan?

Probeer de virus eens te resetten. Ik weet niet welke toetsencombi je daarvoor nodig hebt op de rack. Bij de desktops is het geloof ik 'lfo shape1' ingedrukt houden bij opstarten. Zie manual.

My Virus has totally wigged out. Is there a reset button?
Follow these steps to perform a "Soft Reset" on the Virus:
  • Power off the Virus
  • Press and hold both LFO Shape buttons
  • Power on the Virus
  • Release the LFO Shape buttons
Now, all of the global settings will be reset to their default states.

access heeft een fantastische mailinglist/klantenservice. ik zou eens even mailen, en vragen wat er aan de hand zou kunnen zijn. waldorf heeft eenzelfde service, en ik heb vrijwel nooit troubles gehad met m'n micro Q en Q rack, maar ik weet wel wie ik eerst zou vragen.

sorry als dit als een UTF(helpdesk)-antwoord klinkt, maar ik geef je daar de meeste kans.

access heeft een fantastische mailinglist/klantenservice. ik zou eens even mailen, en vragen wat er aan de hand zou kunnen zijn. waldorf heeft eenzelfde service, en ik heb vrijwel nooit troubles gehad met m'n micro Q en Q rack, maar ik weet wel wie ik eerst zou vragen.

Helemaal mee eens, ik heb eens een mailtje gedropt omdat ik me een beetje zorgen maakte over het een beetje los aanvoelen van de voeding van m'n Waldorf Q. Ik had dezelfde dag (!) nog een mailtje terug met uitleg waarom ik me hier geen zorgen over hoefde te maken. Als ik me niet vergis doet deze Joerg Heutner ook de support voor Access dus ik zou zeggen stel hier je vraag even.

Overigens heeft mijn Supernova II eens in de 30 keer aanzetten ook een soortgelijk probleem (ledjes knipperen even heel interessant en het display blijft staan op 'Supernova OS 2.0'). Even aan en uit en gaan met die banaan. Is al sinds het eerste besturingssysteem het geval.

OnAcid> er zit niet echt een on/off stand op m'n Virus, het powerknopje moet je gewoon indrukken en dan gaat 'ie aan of uit...beetje lastig uit te leggen, meer zoiets als knopjes op de afstnadsbediening van je tv ofzo (euh...snap je me...:D)
De reset voor de rack moest ff anders trouwens, net gedaan maar heeft niet 't gewenste resultaat opgeleverd :(

Toch maar even een mailtje sturen dan

Succes!
Toen ik mijn Virus kreeg was deze ook kapot. Hij werd gelijk gerepareerd en in de tussentijd kreeg ik een demo model mee om alvast mee te klooien. Die gasten van Access zijn :okdan:

De oorzaak was trouwens een draadje van de voeding dat los zat.

"Dear Jan,
This is a known issue and will be changed with one of the next OS
releases. You do not need to worry about your unit."

nou dat scheelt dan weer :)

Back