virus c, lfo note start + toon behouden

anoniempje

hobby knooier
Ja klein probleempje waar ik tegen aanloop.

Ik heb lfo 1 op de virus gebruikt op osc 1 en 2, deze heb ik ingesteld met een note start dat hij als een envelope werkt iedere keer ik een noot indruk.

Maar nu het irritante, hoe stel ik hem zo in dat de begin toon hetzelfde blijft? Nu moet ik noten gaan transposen om dezelfde nootsoort te behouden, stel ik de lfo iets bij dan is uiteraard meteen de nootstart weer een hele andere toon hoogte en kan ik weer de hele boel transposen. Lijkt me toch dat er een functie moet zijn dat er voor zorgt dat het begin van de envelope/lfo ervoor zorgt dat de noot in zijn toonhoogte blijft?

Ik ben hier al vaker tegen aangelopen en heb dit altijd opgelost door dus de hele melodie te gaan transposen maar dit word wel een beetje omslachtig zo.

Het komt erop neer dat de lfo of envelope nu naar de goede noot toe werkt, ik wil juist dat hij begint vanaf de goede noot!

Zal vast wel iets heel stoms zijn wat ik over het hoofd zie, maar ik heb het niet kunnen vinden.

Gevonden denk ik, dacht juist dat ik trigphase nodig had om de phase te verleggen maar heb hem nu op off en nu lijkt het oke

Back