oordoppen tijdens stappen?

Dacht meer iets zoals dit:

"Een lekker wijf met dikke tieten die doof is, is nog steeds een lekker wijf met dikke tieten."

We hebben 'n tijdje geleden op 3voor12 ook 'n discissie gehad: http://vpro.react.nl/3voor12/forum/list_messages/16630

Meeste dans avonden (techno) gaat het er ook flink op!
Heb er ook 'n tijd 'n handje van gehad om 't spul flink te laten blazen... pillen volk hoor je hier niet over klagen.
Maar na 'n paar opmerkingen van mensen die nuchter komen dansen/luisteren ben ik toch iets voorzichtiger geworden.
Er hangt sinds kort wel 'n bordje met 'n waarschuwing op de deur. Die gele doppen ken je kopen voor 50 cent.......

Dus zo kan het ook.

Wordt altijd wel wat blijer als de mixer iig een db meter bij de hand heeft liggen.
En als die gebruikt wordt om te kijken of het niet te hard gaat dan is het helemaal toppie.

Origineel geplaatst door Origin X

Hier trouwens nog een aardig lijstje van een andere site:

Exinore/Elacin ER Flexcomfort à 160,- of Earproof à 190,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
- duur

Zoduur?? Ik wil juiste nieuwe gaan kopen omdat ik ze al te lang heb.
Volgens mij zijn ze een stuk goedkoper. Ik herinner me in iedergeval van vroeger wel een veel lagere prijs. Maar misschien ben ik in de war.

Ik vondt in het doosje een briefje met:

Om een vlakke demping van een ER-9/15/25 te kunnen verkrijgen, moet het kanaal akoestisch worden afgestemd. Echter gezien de geringe diameter van de gehoorgang is een optimale afstemming niet mogelijk, waardoor we geen vlakke demping kunnen garanderen. We hebben onze uiterste best gedaan om het maximum haalbare tot stand te brengen

Origineel geplaatst door Origin X

Alpine 'muzikantendoppen' à 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop

Maar de levensduur is beperk bij veelvoudig gebruik.

Werken die dingen ook goed bijvoorbeeld 's nachts als je in een luidruchtige omgeving woont? Ik ben eigenlijk naar iets op zoek dat al het lawaai van de straat (schreeuwende dronken corpsballen, scooters etc.) dempt, maar dus niet de wekker 's ochtends :D

Origineel geplaatst door Renze
Werken die dingen ook goed bijvoorbeeld 's nachts als je in een luidruchtige omgeving woont? Ik ben eigenlijk naar iets op zoek dat al het lawaai van de straat (schreeuwende dronken corpsballen, scooters etc.) dempt, maar dus niet de wekker 's ochtends :D

Dan is -15db waarschijnlijk te weinig. Daar zijn speciale voor, je hoeft dan ook niet zo'n vermogen neer te tellen denk ik.
Exinore heeft daarvoor bijvoorbeeld de "Sleepfit" in haar assortiment, doppen met maximale dempingswaarde.

ik heb die EXINORE ER FlexComfort
Is toch wel het beste stukje gear wat ik heb aangeschaft ooit!
Sta elk weekend op feesten te draaien en wil daarna nog wel eens de rest van de lineup checken
Deze doppen hebben mn leven gered! stond laatst voor 20 meter hoge speakers zonder problemen, voelde de wind gewoon door mn haren gaan ^_^

Met draaien houd ik ze ook in, het klinkt gewoon een stuk beter.
Monitors zijn namelijk niet altijd optimaal en word al snel een waas van geluiden, met die doppen in word alles heel duidelijk hoorbaar en ik mix gewoon stukken strakker op deze manier.

Heb er 160 euro voor betaald, maar als ik er aan denk dat ik pas 19 ben en de rest van mn leven nog muziek wil maken is het een hele kleine investering!

Geen 2 keer nadenken maar gewoon kopen die hap ;) ik heb op jonge leeftijd al mn oren lopen vernaggelen door veel concerten en elke dag met headphones op lopen. Hoop op deze manier er een beetje voor te zorgen dat het niet veel erger word!

Ik heb ook die EXINORE-units.. prima dingen, heb ze altijd bij me!

wie nog geen oordoppen heeft: KOPEN!

Origineel geplaatst door trigg
Ik heb ook die EXINORE-units.. prima dingen, heb ze altijd bij me!

wie nog geen oordoppen heeft: KOPEN!

Afspraak gemaakt :)

een geblakerde vissenkom op het hoofdzetten.
dan biedt tevens bescherming van de ogen tegen te felle lichteffecten.

en misschien een chemische beschermingoveral tegen de ( bijtende) gekleurde rookmachines

eigenlijk best wel dom die trent naar oordoppen, misschien dat meerdere speakers en een fatsoenlijke eq'ing ook zou kunnen helpen het volume omlaag te halen. en anders gewoon limiters erop, blijven die paar dovers misschien wel weg, maar of dat nu zo erg is?

kortom: ik zou gewoon een andere tent zoeken waar de muziek wel belangrijk is en ik ook nog eens wat oor overhou om muziek te kunnen maken. kom nou §... ( of ben ik nyu helemaal uit de steentijd?)

Origineel geplaatst door sunny pedaal
een geblakerde vissenkom op het hoofdzetten.
dan biedt tevens bescherming van de ogen tegen te felle lichteffecten.

en misschien een chemische beschermingoveral tegen de ( bijtende) gekleurde rookmachines

eigenlijk best wel dom die trent naar oordoppen, misschien dat meerdere speakers en een fatsoenlijke eq'ing ook zou kunnen helpen het volume omlaag te halen. en anders gewoon limiters erop, blijven die paar dovers misschien wel weg, maar of dat nu zo erg is?

kortom: ik zou gewoon een andere tent zoeken waar de muziek wel belangrijk is en ik ook nog eens wat oor overhou om muziek te kunnen maken. kom nou §... ( of ben ik nyu helemaal uit de steentijd?)

tsja, dat kan je wel willen, maar zeer vaak staat muziek gewoon te hard.. zowel in kroegen, discotheken als bij concerten.
Ik vind het een beetje naieve benadering om "dan maar een tent te zoeken waar je wat oor overhoud"

Vaak zijn de installatie ook gewoon zo rot dat ze heel veel scherp hoog uitbraken.
Vooral de merken zoals die van Ulli bijvoorbeeld zijn hier deel aan.

Ik heb de EXINORE ER FlexComfort met 15db filter nu al zon 5 jaar ongeveer. Prima oordoppen. Toen 150 gulden voor betaald geloof ik. Las dat je ze om de 4jaar zou moeten vervangen maar ze doen het nog prima. Naast het dimmen van volume is het ook erg fijn dat het een soort van akoestisch ruis wegfiltert waardoor de muziek vaak nog beter klinkt

MOEHAHAAAAH... ben net bij Beter Horen winkel gewist. Man heeft effe lektest gedaan. Doppen in en luch erop zetten om te kieken of ze nog goe afsluiten. Is not ech meer het gevalletje bij die van mij. Mag okwel na jaartje of 5 intensief misbruik... maar nu... WELKE MOT IK NEMUUUUUUUUUUUH???????? Die ik had sien gewoon standaard doppen die dempen tot 110 dB. Maar hoe zit het met die muiek krengen die iedereen het? Is da beter/fijner? Die ik heb/had sien veural voor HERRIE van zagen en boren en fabriek enzo.. dus misschien beter andere kopen maar is DUUUUUUUUUUUUUUUR! Welke waarom en hoe duur en dan nog goed muziekje hoeren?

Vin ok fijn dak ermee ken sloapen. Die ik heb/had waren 120 euri. Vin ik geld zat eigelijk.....

Gisteren stond ik trouwens in de paradiso te kijken naar een vrij rustige jazz band: the cinematic orchestra
Ik had voor de zekerheid mn doppen mee genomen, ik had verwacht deze niet nodig te hebben bij deze band maar niets is minder waar hehe
Ben blij dat ik ze mee had, het geluid staat over het algemeen gewoon overal te hard...

Back