[drum&bass] nieuwe track

weinig op aan te merken, dat lekker track! met vooral ook lekkere drums

Klinkt erg goed. Geen op- of aanmerkingen, en dat komt bij mij niet vaak voor ;)

Intro was voor mij tikkie te wazig. Dus ik dacht ojeeeee! Maar toen de beats erin kwamen, vette bassline, ... tja toen was het dus gewoon errug lekkah! Lekkere DnB!

Eric

klinkt ontzettend goed..:dj: Kun je een beetje in detail uitleggen hoe je deze hebt gemaakt welke gear enzo je gebruikt hebt, ben ik best wel benieuwd naar. Een opmerking over dit deuntje ik wordt een beetje gek van die stem die de hele tijd "one step ahead" zegt dat had wel een beetje minder gemogen naar mijn mening..

anyway nice work.. :peukie:

Allereerst: tof dat er wat reacties hierop komen...

Auxilary: Intro is inderdaad vrij wazig... er gebeurde iets vreemds toen ik aan de harmonicsknop van een FM7 sample zat te tweaken, dit besloot ik maar te gebruiken :)

Prayer: De gear die ik heb gebruikt: Fruityloops, FM7 (voor introding). De bas is een mix van een sampletje en een 3xOSC met effecten. Verder zitten er samples in van geroezemoes wat ik heb opgenomen op Amsterdam Centraal (in de intro), en de sample "if you can find a karkas without having to hunt it down, you're one step ahead" heb ik per ongeluk opgenomen van Discovery met een crappy microfoontje (het ging over roofvogels geloof ik)... later een soort telefooneffect overheen gegooid. De beat bestaat uit allemaal losse samples die ik verzameld heb. Het gekraak lijkt gewoon gekraak, maar is een bongosample door de Fruityloops Granulizer... Voor de hoge strings nog de yamaha QS300.

dr00p: Tja, misschien wel inderdaad. Zal de volgende keer iets spaarzamer ermee omgaan.

Fuse: Ben met je eens dat de overgang misschien vrij abrupt is, maar deze track lag al te lang weg te rotten, hij moest af en heb daarbij misschien iets te snel het intro eraan geplakt. Je mix klinkt iets harder dan de mijne, hij kon inderdaad nog iets harder hoorde ik later ook. De snare en de bassdrum hakken net iets meer, maar hij wordt ook net ietsjes rommeliger ofzo. Er wordt soms net iets teveel weggedrukt door compressie ofzoiets. Ik ben zelf geen mix-expert (dit is m'n eerste nummer waar het afmixen vrij aardig is gelukt vind ik), dus ik weet het verder ook niet. Ik ga er zo nog eens goed naar luisteren.

Goed man, alleen vind ik 't wel vrij brave geluiden. vooral die subbas mag wel smeriger, misschien een lichte overdrive en dan door 'n filter jagen en een vette compressie over de snare. iig genoeg variatie en goede opbouw.

Back