sp808 of su700?!?!

penik ettek

>&#9786;&#9787;&#9786;&#9787;&#9786;&#9787;<
He gaste,

Ik heb me zo eens bedacht dat het eens tijd wordt voor een sampler, maar ik heb er nog helemaal geen ervaring mee!
Ik wil hem graag live gaan gebruiken en nu heb ik de keuze uit een Roland sp 808 en een Yamaha su700 voor ongeveer dezelfde prijs. Wat is nu een goede keuze.
Graag wat advies van de kenners.

Alvast bedankt, Paul

wat wil je er precies live mee doen? maw hoe wil je ermee werken?

Ik wil tijdens het setje gewoon wat vocalen doorheen hebben of eventueel wat andere loopjes, maar ik wil wel graag een beetje sampler hebben zodat als ik er wat meer mee wil dat ik niet gelijk een nieuwe uitgebreidere sampler hoef te kopen.

de su700 en de sp808 vallen in de categorie "phrase samplers" maw, samplers voor het triggeren van loops en losse snippets.... wil je bv ook al (of later) melodieen/accoorden met samples spelen? hoe trigger je de boel? met een sequencer?

krijg ook beetje deja-vue gevoel...zoek eens op sampler of SP808 of SU700 in het forum en je krijgt al een shitload aan info over je heen..vervolgens ben jij degene die je eisen stelt en daarbij de beste sampler zoekt

Olaf

We gebruiken een Yamaha Rm1x, MC 303, EA1 en een TR 707 en we hebben de mc 303 nu als master staan en wordt gebruikt om de boel te starten. We doen alles live.....knopjes freaken!! das mooi

Ik heb een SP808 gehad ...was gewoon niet mijn ding
Ik vond em persoonlijk niet lekker en overzichtelijk genoeg werken ,maar ja ik heb me er ook eigenlijk niet zo in verdiept 8o)
SU700 heb ik helaas geen ervaring mee maar heb gehoord dat het een hele goede livesampler is
Speedy J gebruikt er 2 !!!

Maarre waarom heb je de MC303 als master staan ??? :stupid

Ik bedoel je moet het zelf weten en als jij de MC303 fijn vind werken prima ...
Maar de RM is veel beter in het sequencen en persoonlijk vind ik em ook een stuk gebruiksvriendelijker in omgang maar das persoonlijke smaak :D

Misschien een id :eureka: om de RM als master te gaan gebruiken ?
Ooit al eens aan ged8 ?

Zekers hebben we eraan gedacht.....nadat er meerdere mensen die opmerking hadden gemaakt van: waarom gebruik je de rm1x nie als master?. Maar omdat we niet echt "sequensen" en gewoon per stukje muziek inmixen en knopjes freaken was dit dus niet erg belangrijk (gewoon sync'en en spelen).

Maaruh......wat is nu de "betere" sampler van de 2 ??

Ik heb een SP 808 en ik moet zeggen hij werkt perfect.
voor live al helemaaal je kan alles erin kwijt het heeft ff geduurt voordat ik hem doorhad maar dat is nu toch eindelijk gebeurt!
Ook de effecten zijn fantastisch

De clock van de RM1x is "ietsjes" stabieler, dus ook als je niet sequenced kan het allemaal strakker klinken..

Tenzij je die "Swing" wilt houden die de mc303 je gratis geeft (fluctuaties in tempo van +10% en -10&

Het nadeel van een kale SU700 (dus zonder de optionele SCSI controller/ extra Simms / extra (digi) in/uitgangen) is het kutten met floppies en alles wat daarmee samenhangt.... het is dus in principe noodzakelijk om de SCSI controller kaart en extra Simm geheugen aan te schaffen (meer dan 250 hoero)...en dan heb je nog geenextern opslagmedium (ZIP of SCSI HD)...
Verder ken ik de SP808 niet dus kan ik daar geen vergelijking mee trekken

Groet en SUC6

Ralph

Back