Compressor kopen

Zeg elektrovolt, zijn dit feiten of meningen?
En hangt het er niet ook vanaf hoe hard je instuurt cq het ding over de zeik wilt jagen?
En wat noem je transparant? Als je zwaar gaat compressen, wordt je geluid anders. Daar is niks transparant aan toch? :confused:

Zeg arno, ik heb mijn 3630 al een hele tijd, en dit is mijn ervaring ermee. ik zeg niet dat het een slecht apparaat is, ik heb hem heel vaak gebruikt dus ik lul niet in de ruimte ofzo. het is geen subtiele compressor, het geluid wordt wat rommeliger ook zonder compressie. volgens diverse bronnen ligt de oorzaak hiervan bij het gate circuit, bij diverse mods op internet staat beschreven hoe je dit omzeilt
sommige compressors hebben een andere attack en release curve en snelheid, waardoor het compressie effect minder opvallend is. een van de redenen waarom bepaalde compressors juist wel of niet voor bepaalde geluiden in te zetten zijn.

Ik heb 3x 3630 en ze doen het prima. In ieder geval in mijn muziekstijlen electro en metal. Kickdrum (Roland R-70) door de 3630 klinkt gewoon heerlijk. Snare met gate ook trouwens!
Op basgitaar doet 'ie wat 'ie moet doen, en met vocals ook (met achter het kanaal in side-chain een parametrische eq als de-esser).

de tr-808 door de 3630 is een ramp, hij clipt bij de kickdrum ook al staat hij zacht. de hihats klinken als nagels over een schoolbord. Iets waar ik met de drawmer 221 en dbx 163 geen last van had. weinig headroom door een matig ontwerp en matige componenten, denk ik. maar voor sommige geluiden uiterst bruikbaar :)

JoeMeek C2 !!! Absolute aanrader !!!

Van transparant tot pompen, met altijd een warme "buizen"-klank. Ook het photo-optische voegt 2e order harmonische toe, net als buizen. En makkelijk te bedienen!

Niet helemaal waar:

Joemeek werkt met transistoren en niet met tubes. Als je je transistoren flink laat werken, dan is het dominante product: third harmonic
Hierdoor wordt je tone soft ipv voller

Buizen echter voegen bij overload juist die warme "second harmonic" toe.

Back