tr626 [707/727 replacement or ...?]

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
tr 626 intressantie of nie
ik las ff een stukkie ging over de zelf bouw 9090
en dan bv te trigeren met een tr707 zei mad r
toen kwamiemand anders met een optie [6..?]
iig dat een tr 626 ind. volume per pad / drum note dus heeft
handig asje met een drummap gat werken

nou las ik ook nog dat de tr 626 28 sounds heeft ,...die van de tr 707 / 727 ja hoor !!!
en tunable
iig alles wat de 707 / 727 heeft en meet en die ind outs zijnte modden met een knoppie
een instant betere machine dus die 626

na is dit allemaal waar / cq eg bruikbaar zoja warom wil iedereen voor 150.- p/stuk die tr 707/727 ...tsja
en wat mag een tr 626 kosten ik zie ze van 60.- tot 150.- eg

De 626 heeft als het goed is niet dezelfde sounds als de 707/727 dacht ik. De drums sounds in mijn MT32 (jaha, daar issie weer, die brute bak :o: ) schijnen hetzelfde te zijn als de 626, en die klinken niet als mijn 707. Ze klinken wel lekker twaalf bitter en snijden redelijk goed in de mix. Maar het kan ik zo zijn, dat de mt zo klinkt omdat die gewoon slecht convertors heeft en wij dat zo leuk vinden als het een beetje slecht klinkt.

wel heeft de 626 ook zo'n fijn data grid schermpje, zodat je al je geluidjes netjes kan zien! Ik denk dat 50 a 100 euri wel de max is!

IK heb een 626 ik vinnum wel redelijk. De 505 is iets beter, iets voller. Het klintk hier en daar een beetje als het roffelen op een oude krant. Als je wil kan ik wel wat samplen maar daar kom ik nu nog even niet aan toe.

Ik hoor weinig verschil, de 626 klinkt mijns inziens bijna exact als een 505 aangevuld met wat extra latin sounds en individual outputs. Het klinkt in ieder geval niet exact als een 707, maar het is allemaal prima bruikbaar. Toch vind ik de 707/727 zeker voor live wat bruikbaarder in vergelijking tot de 505/626, simpelweg omdat die een mixertje hebben voor de geluiden, en ze hebben een fijnere en overzichtelijkere sequencer. En die handige sequencer is in combinatie met de trigger output (de 505 heeft overigens geen trigger out, de 626 weer wel) ideaal om de arp van bijvoorbeeld je juno 60 te triggeren. En ook de din sync out van de 707/727 kan heel soms nog wel 'ns van pas komen...

Origineel geplaatst door Chinetti
Ik hoor weinig verschil, de 626 klinkt mijns inziens bijna exact als een 505 aangevuld met wat extra latin sounds en individual outputs. Het klinkt in ieder geval niet exact als een 707, maar het is allemaal prima bruikbaar. Toch vind ik de 707/727 zeker voor live wat bruikbaarder in vergelijking tot de 505/626, simpelweg omdat die een mixertje hebben voor de geluiden, en ze hebben een fijnere en overzichtelijkere sequencer. En die handige sequencer is in combinatie met de trigger output (de 505 heeft overigens geen trigger out, de 626 weer wel) ideaal om de arp van bijvoorbeeld je juno 60 te triggeren. En ook de din sync out van de 707/727 kan heel soms nog wel 'ns van pas komen...

mr orque legs uit ,...waaromje de sequencer van de tr 707/727 fyner vindt d8 eg dat ze dezelfde screen met puntjes hadden [grid heet dat d8ik :D ]

ik wil denk ik wel een tr626 alleen al voor de trig out en on screen display programmeren daarvan ,..
want ik had een tr606 en miss eiegn lijk wel stepsequencer ...programeerbare trig out

en ik kan met de tr626 schynt drums triggeren dmv noten die die uitstuurt ,..en nog volume mee sturen ook
iemand ervaring ,mee....???

ik wil bv mn oberheim dpx eraan hangen
wilde ideen

gewoon eentje halen zon 626 heb mijne al jaren en zit er ook al jaren over te denken om hem te modden...( chaos mods)
zon jaren 80 bakkie blijft gewoon zijn prijs behouden(alleen al om te syncen)

en soms als het mooi weer is zoals nu, buiten lekker 80ies biets maken....

Origineel geplaatst door plieuw
gewoon eentje halen zon 626 heb mijne al jaren en zit er ook al jaren over te denken om hem te modden...( chaos mods)
zon jaren 80 bakkie blijft gewoon zijn prijs behouden(alleen al om te syncen)
das zeker waar die 100.- eu is nooit weg in die trig out komt goed van pas is lekker midi en xtra drums ,..
vindt de plat heid vd 707/727 samples wel ok
en in de 626 schynje ze wel !!! te kunnen tune-en

en soms als het mooi weer is zoals nu, buiten lekker 80ies biets maken....

ja hey weet niet waarje woon is gewoon donker hierooo:bekdicht:

Back