Even voorstellen

R

rtim

Guest
Hallo ik ben Rob en ben nieuw hier. Ben vroeger wel wat uurtjes met Impulse tracker bezig geweest, maar dat is ook alweer een jaar of 8 geleden. Ik ben nu op zoek naar wat nieuwe dingen en hoop hier wat informatie op te doen. Ik ben voornamenlijk geinteresseerd in Trance en Techno Klanken. Wie kan mij opweg helpen. Welke Drumcomputer bevelen jullie aan en waarom ?
Ik zoek echt iets simpels en vooral betaalbaar voor beginners en welke software programma's zijn aan te raden ?

Alvast bedankt,

Rob

hi, als eerste hulp: un poco de virus is wat je nodig hebt...

Welkom

Welkom!:mega:

Aloha!

Welkom, zit een beetje in dezelfde situatie als jij. Ben vorger veel met Trackers bezig geweest en nu, na een jaar of tien pak ik de draad weer op. Er is nog een hoop te leren!

:geslaagd:

Welkom !!
Ik werk nog steeds ook met trackers, en daarmee is in die 10 jaar veel veranderd.
De introductie van VST-plugins met soft-synths en/of effecten. En de capaciteit van de modules is veel groter geworden.

Welkom :mega:

Weer n trackerdude 8). Net Motion ook al :biertje:

Dr is keuze zat aan spul, wat het belangrijkste is, is hoe je zelf graag wilt werken en wat je prettig vindt. Software vs hardware of allebei...
En budget is natuurlijk ook een kwestie. En wat voor muziek je wilt maken...

Drumcomputer? Ook daar is je smaak en de soort muziek die je wilt maken belangrijk. Ik heb een QuasiMidi Rave-o-lution 309 fully expanded en daar ben ik helemaal gek mee; echt de klanken uit de beginjaren van de trance :dj:

Kijk veel rond en luister veel; je oren zijn je belangrijkste instrument dat je hebt!:okdan:

Anyway, tot posts! :doei:

Origineel geplaatst door rtim
Ik ben nu op zoek naar wat nieuwe dingen en hoop hier wat informatie op te doen. Ik ben voornamenlijk geinteresseerd in Trance en Techno Klanken. Wie kan mij opweg helpen. Welke Drumcomputer bevelen jullie aan en waarom ?
Ik zoek echt iets simpels en vooral betaalbaar voor beginners en welke software programma's zijn aan te raden ?

Hallo Rob,

Welkom! We zijn beiden geinteresseerd in dezelfde klanken. Ik sluit me aan bij DaTinus dat je veel rond moet kijken en zelf moet luisteren; zoals je op het forum kunt zien, verschillen de smaken. Ik zou alleen niet op je drums bezuinigen. Ik zelf heb bijvoorbeeld een analoge drumsynthesizer van Jomox waar ik zeer tevreden over ben.
Groet,:doei:
Peter

Gearlist
Synth's: Roland MC909, Jomox Xbase09, Roland MC505, Yamaha CS1x, Korg Z1, Roland Juno106, Korg Wavestation SR, Yamaha A3000, Boss DR660, Syntecno TeeBee3
Mixing & Recording: Behringer MX8000, Spirit Absolute 4P, Tascam DA40, Tascam CD-RW402
Randapparatuur/FX: Drawmer MX30, 2x Yamaha REV500, Lexicon MPX100, SPL Vitalizer
DJ: Technics SL1200MK2, Numark Axis8, Pioneer DJM600

Origineel geplaatst door Samplekit
Ik werk (nogsteeds) met Fasttracker / skaletracker...wHA:dubbel:

Jaa? Da's cool 8) You Rock!! :W

Keepin' the cult alive:okdan:

Groetjes:doei:

Ik werk (nogsteeds) met Fasttracker / skaletracker...wHA:dubbel:

Welkom!:mega:

:walker: daTinus, werk jij daar ookmee dan?

Mijn vraag is eigenlijk hoe krijg ik met fast/skaletracker betere kwaliteit geluid, of andere software..

hoor graag vanje:koffie:

:walker: daTinus, werk jij daar ookmee dan?

Mijn vraag is eigenlijk hoe krijg ik met fast/skaletracker betere kwaliteit geluid, of andere software..

hoor graag vanje:koffie:

Is wel off topic :engel: maar kreageer toch effe: ik werk nu al jaren met sonar; Toen ik met meer synts ging werken moest ik wel overstappen, omdat FastTracker veel te beperkt was om voort te brengen wat ik uit die synts wilde trekken/tracken...

Bij de trackers is volgens mij de issue altijd dat het nooit beter/mooier wordt dan de samples waar je mee werkt. Ik werk nu ook mnet 24bit48khz audio in Sonar icm mn synths en dat konden toen de trackers nog lang niet. Ze ondersteunden in de trackerwereld toen ook alleen maar SoundBlaster of clones daarvan; Adlib Gold (kent iemand die nog;) ) enz...

Hogere bitrates en Hz-en was geen optie. Ook toen geen realtime effects etcetc.
Hoe het nu zit met de tracker-wereld weet ik niet. Ik heb er wel heel veel van geleerd hoor van die tijd: audio-montage/sampling/looping/envelopes/mixing en allerlei andere audio/musicproductieprincipes etcetcet. :dj:

Groetjes :doei:

Back