Even voorstellen

Origineel geplaatst door DaTinus
Is wel off topic :engel: maar kreageer toch effe: ik werk nu al jaren met sonar; Toen ik met meer synts ging werken moest ik wel overstappen, omdat FastTracker veel te beperkt was om voort te brengen wat ik uit die synts wilde trekken/tracken...

Bij de trackers is volgens mij de issue altijd dat het nooit beter/mooier wordt dan de samples waar je mee werkt. Ik werk nu ook mnet 24bit48khz audio in Sonar icm mn synths en dat konden toen de trackers nog lang niet. Ze ondersteunden in de trackerwereld toen ook alleen maar SoundBlaster of clones daarvan; Adlib Gold (kent iemand die nog;) ) enz...

Hogere bitrates en Hz-en was geen optie. Ook toen geen realtime effects etcetc.
Hoe het nu zit met de tracker-wereld weet ik niet. Ik heb er wel heel veel van geleerd hoor van die tijd: audio-montage/sampling/looping/envelopes/mixing en allerlei andere audio/musicproductieprincipes etcetcet. :dj:

Groetjes :doei:

Heheh..dank voor je antwoorden, zekers wel iets waar ik iets aan heb, had zelf nognooit van sonar gehoord.
Is dat een tracker? alles in tracks bedoel ik...dat vind ik het relaxe aan fasttracker, dat overzichtelijke, alles o.c.

...adlib..weHEee:halleluja

ieder zn ding

ieder zn ding

Toen ik met Fasttracker werkte, dan praten we over '96 ergens waaaaaaaaaaaaaay long time ago.

Werk dus nu met Sonar, maar anderen kiezen voor Cubase, sommigen voor Fruity Loops. Ieder zn ding zeg maar... Dat zijn geen trackers zoals Fast Tracker toen. Dat kan je niet meer vergelijken. Je moet natuurlijk werken met wat jij prettig vindt en kijken naar wat je hebt en wilt (uitbreiding etc). Neus maar es rond op t forum op zoek op t web naar Cubase of Sonar etc. Op de websites van die jongens lees je een hoop meer over hoe het werkt.8)

Ik zou noooooooit meer terug gaan naar FT:stupid . Ik zit nu met een mooi aantal synths, midi interface, digitale mixert, diverse randapparatuur meerder audiosporen uit mn PC via adat etcetc. :{

Dusss...

Vragen; ik hoor ze wel, en de rest van het forum zit natuurlijk ook klaar voor je:biertje:

Re: ieder zn ding

Re: ieder zn ding

Origineel geplaatst door DaTinus
Toen ik met Fasttracker werkte, dan praten we over '96 ergens waaaaaaaaaaaaaay long time ago.

Werk dus nu met Sonar, maar anderen kiezen voor Cubase, sommigen voor Fruity Loops. Ieder zn ding zeg maar... Dat zijn geen trackers zoals Fast Tracker toen. Dat kan je niet meer vergelijken. Je moet natuurlijk werken met wat jij prettig vindt en kijken naar wat je hebt en wilt (uitbreiding etc). Neus maar es rond op t forum op zoek op t web naar Cubase of Sonar etc. Op de websites van die jongens lees je een hoop meer over hoe het werkt.8)

Ik zou noooooooit meer terug gaan naar FT:stupid . Ik zit nu met een mooi aantal synths, midi interface, digitale mixert, diverse randapparatuur meerder audiosporen uit mn PC via adat etcetc. :{

Dusss...

Vragen; ik hoor ze wel, en de rest van het forum zit natuurlijk ook klaar voor je:biertje:

Bijna vergeten te vragen, wat voor muziek maak je?

Ik hoor graag eens wat.

Overigens heb ik fruity geprobeerd maar wil er niet mee gaan zitten kloten / zoekenzoekenzoeken en dubbele schermen met andere opties, ik weet onderhand nietmeer waar ik gebleven was:z
Nuendo (ken je dat?)had ik ook geprobeer maar dat was 2 much, heelveel knopjes.

Een goeie handleiding is ook altijd makkelijk!

Jammer dat er geen ''nieuwe'' tracker is
8>, nogmaals, ik vind het zeer overzichtelijk

Back