midi omzetten naar audio.kom er niet meer uit

Origineel geplaatst door jochemmol
nee een ramp is het niet.

Maar mijn keyboard heeft 6,5 jacks en l+r en mijn labtop heeft alleen een 3,5 jack stereo.

Maar ik maar eens. een verloop stuk halen van 6,5 naar 3,5.

Kijken of het dan wel lukt

een kleine USB audio interface zou ook wel handig zijn :)

:)

Attachments

• midi_basic_setup.png
    midi_basic_setup.png
    24,8 KB · Bekeken: 96
Origineel geplaatst door meesha74
Elke hifi of electrowinkel (BCC, Dixons etc...) heeft dit soort kabeltjes. Aan de ene kant 2x jack (6.5) en an de andere kant een mini-jack (is ook vaak één kabel dus dat scheelt weer)
T'is wel een goeie keuze inderdaad als je tevreden bent met de sound van je keyboard :)

Blijft uiteraard wel de vraag hoe het staat met de latency van de audio ingang van je Laptop. Kan dus best zijn dat er wat vertraging optreedt tussen het indrukken van een toets op je keyboard en het horen van het geluid uit je (laptop) audio uitgang.

Wil je dat voorkomen dan is het idd aan te raden een goede externe geluidskaart te kopen.

(heb zelf geen ervaring met Macbooks dus ik weet niet hoe "strak" de interne geluidskaart is...)

Blijft uiteraard wel de vraag hoe het staat met de latency van de audio ingang van je Laptop. Kan dus best zijn dat er wat vertraging optreedt tussen het indrukken van een toets op je keyboard en het horen van het geluid uit je (laptop) audio uitgang.

Wil je dat voorkomen dan is het idd aan te raden een goede externe geluidskaart te kopen.

(heb zelf geen ervaring met Macbooks dus ik weet niet hoe "strak" de interne geluidskaart is...)

idd , 39 euro bij feedback :)

Attachments

• 3041_image_med_behringer-uca202.jpg
    3041_image_med_behringer-uca202.jpg
    15,5 KB · Bekeken: 101

Of misschien zit er nog een headphones uitgang op het keyboard?

Back