Van Halen Jump Brass

Ik zou het eens met die Casio proberen als ik jou was. Die heeft volgens mij DCO DCW DCA envelopes en twee sawtooths.

Mij gaat het er gewoon om dat die sound van Hans op de JV1080 gewoon lekker klinkt in de mix. Ik heb al veel slechtere imitaties gehoord. Je vindt trouwens op vele VA's of romplers wel een fabrieksgeluidje die dan net bv "jump" noemt maar mij helemaal niet kan overtuigen. Ben benieuwd of er hier mensen zijn op het forum die een betere versie kunnen maken of het nu een andromeda, jupiter 8, juno 60 of welk VA dan ook of zelfs rompler is. Een obxa is en blijft een vette bak (en de enige analoge synth die Gary Numan nog in zijn bezit heeft en beweert dat dit de vetste analoge bak is ooit) maar tussen zeggen "ik heb een betere sound of ik kan het beter" en ze echt laten horen ligt een groot verschil.

Op youtube kan je trouwens een vette imitatie horen op een alesis fusion 6HD.
http://youtube.com/watch?v=0-tguGrJ0pM

Origineel geplaatst door mrt
Toevallig kom ik hier nog es kijken.

Klopt wat je zegt, maar als je de oscillator op 'Sd'-mode zet (Saw Detuned) maar de Coarse Pitch gewoon centraal laat staan, dan kan je met de Unison knop tussen 1 en 2 de detune bepalen, en met Mod Envelope op het timbre (via Velocity) die brass-achtige klank d'rin krijgen (de '2de' oscillator glijdt dan naar de eigenlijke pitch van de eerste, naar believe in te stellen met de Timbre Control). Precies wat die Jump-sound karakteriseert.

Als je twee synthsecties layert heb je trouwens wel '2 oscillatoren' (natuurlijk wel maar 8-stemmig polyfoon, net genoeg voor de Jump-brass).

Overigens is met de nieuwe update (2.26) de Overdrive ook altijd aan te raden om over een lead te gooien, voor het randje.

Goeie tips, thanx! :halleluja

Origineel geplaatst door picaja
Mij gaat het er gewoon om dat die sound van Hans op de JV1080 gewoon lekker klinkt in de mix. Ik heb al veel slechtere imitaties gehoord. Je vindt trouwens op vele VA's of romplers wel een fabrieksgeluidje die dan net bv "jump" noemt maar mij helemaal niet kan overtuigen. Ben benieuwd of er hier mensen zijn op het forum die een betere versie kunnen maken of het nu een andromeda, jupiter 8, juno 60 of welk VA dan ook of zelfs rompler is. Een obxa is en blijft een vette bak (en de enige analoge synth die Gary Numan nog in zijn bezit heeft en beweert dat dit de vetste analoge bak is ooit) maar tussen zeggen "ik heb een betere sound of ik kan het beter" en ze echt laten horen ligt een groot verschil.

Tuurlijk kan je deze sound op elke synth maken met 2 ocs's....
tot zeker 95%.....

en mensen die zeggen dat het niet klinkt laat maar eens wat horen dan ;)

Back