Moog 55 modular

Boemtsjak

tsjinge tsjinge boemtsjak

Attachments

• mg55.jpg
    mg55.jpg
    78 KB · Bekeken: 122
Heel erg mooi - en heel erg duur. Te duur, voor zover ik het dan kan beoordelen. En dan druk ik het nog voorzichtig uit.

Aan de andere kant, hoe kun je nog bepalen wat een "normale" prijs is voor dit soort systemen die steeds schaarser worden? En is de prijs terug te vinden in de klank/mogelijkheden, of is het voor minstens de helft de zeldzaamheid en de historie die het zo duur maakt?

Persoonlijk zou ik, als ik zoveel geld te besteden had, een mooi systeem uit gaan zoeken van bijvoorbeeld Blacet (B-series). Kan je het helemaal zelf samenstellen en het is splintertje nieuw :)

Wat een geld zeg en dan nog te bedenken dat er waarschijnlijk nog mensen gaan opbieden in twee rondes.

mooi ding , alleen die prijs ,zij n er natiuurlijk niet veel meer van ,dat oud geluid zal best goed zijn:halleluja

Ik denk zelf dat de prijs ook wel te hoog is.
Maar Paul Schreiber heeft wel een goede naam dus kan die wel een potje breken.
Inderdaad een flink Modcan B systeem heb je voor dit geld.
Of een dikke Wiard 300 serie met 6 vco's etc Wohaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik denk zelf dat de prijs ook wel te hoog is.
Maar Paul Schreiber heeft wel een goede naam dus kan die wel een potje breken.
Inderdaad een flink Modcan B systeem heb je voor dit geld.
Of een dikke Wiard 300 serie met 6 vco's etc Wohaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Euh, ja....ik zei Blacet, maar bedoelde inderdaad Modcan. Wat een mooi spul is dat zeg, die B-series van ze. Nou weet ik natuurlijk niet of het kwalitatief met Moog te vergelijken is maar het zal toch evengoed wel lang mee gaan denk ik?

Enne, ik wil niet eens weten wat voor systeem je kunt aanschaffen voor 31.500 dollar :{

Hoe werkt dat eigenlijk, zo'n extra hypotheek op je huis? ;)

Klopt het dat een vroege R.A. Minimoog een soortgelijke sound heeft?
(Uiteraard wel met minder modulatie mogelijkheden etc.)

En is dit dan de "VETSTE" Minimoog?

wat een onzin bedragen ,...zeuren over 3700 voop een analoge top synth ,...volledig programeerbaar ,...dan vindt ik ook in es dat wel ok?

er zijnook iddd arp 2500 voo 140.000 $ verkocht ,...
is ook niet in cash uite drukken net as one offs ferraris ,...
voor 10.000 $ kunje mega modulairteje regelen ,..idd en nieuw

en voor de andere 20.000 ga ik voor de helft van t geld eerst 30 jaar snorkelen op mn eiegn eiland wat ik net gekocht heb ,...incl ,.....personeel in de stille zuidzee....

de rest ,..hmm bank je weet nooit :D

nee voor en tb a 1500.- eu
en een moog modulair a 30.0000 $ weet ik t wel.;;...julie horen mij nooit meer !!!8o)

Jemig wat een vraagprijs zeg. Ik kan me nog herinneren dat Pete Namlook nog geen jaar geleden een volledig Moog IIIC systeem (was eind jaren 60 van Popol Vuh en is daarna door Klaus Schulze overgenomen) heeft verkocht voor 2/3 van die prijs. Dus daar zit de nostalgia meerwaarde al in verrekend. En een volledige IIIC heet o.a. 9 keer 904 oscillatoren en 2 sequencers.

Ja die 3 P cabinetten staan nu aan het Lac Du Moog in Zwitserland bij een kennis van me.

Het zijn Dollars, gaat dus nog 20% vanaf...verders zijn die dingen onder pros zeer gewild...de prijs is natuurlijk hoog, het blijft veel poen.....Mooi ding dat wel

Ja en met import komt er ook weer 20% bij :)
Ik heb een paar weken terug me laatste modules verkocht.
Een Highpass module voor 610 euro aan een Italiaan.
Fucking veel geld hoor.
Nee dan liever een nieuwe modular!

Ja en met import komt er ook weer 20% bij :)
Ik heb een paar weken terug me laatste modules verkocht.
Een Highpass module voor 610 euro aan een Italiaan.
Fucking veel geld hoor.
Nee dan liever een nieuwe modular!

Tja, 3 pakketjes via Fedex van deze afmeting, tel er maar 1000$ bovenop...Spullen worden alleen maar duurder en schaarser

het is geen moog 55,zelfs de kast is niet de echte 'oude',ze hebben hem zelf samengesteld als een 55!

dus is de prijs zeker de helft te veel

Origineel geplaatst door matador
Jemig wat een vraagprijs zeg. Ik kan me nog herinneren dat Pete Namlook nog geen jaar geleden een volledig Moog IIIC systeem (was eind jaren 60 van Popol Vuh en is daarna door Klaus Schulze overgenomen) heeft verkocht voor 2/3 van die prijs. Dus daar zit de nostalgia meerwaarde al in verrekend. En een volledige IIIC heet o.a. 9 keer 904 oscillatoren en 2 sequencers.

een moog 3c of p heeft de oude vco's en is daardoor haast onbruikbaar,deze vco's tracken maar juist op een range van max 2 octave .de latere gaan veel hoger.

Back