De grote JD-800/JD-990 Thread

Ja, je hebt gelijk, het zijn natuurlijk 8 romcardsets van de JD800.
Bedoel je soms de cards van Voice Crystal?
http://www.voicecrystal.com/roland.htm

In het verleden maakte Valhala trouwens ook goede rom-cards voor de JD800. Voor mijn D70 heb ik in 1994 nog een Valhala card met prachtige geluiden gekocht.

Klopt, voice Christal.Hun collectie is wel gekrompen zo te zien.
Ik zag nog op Ebay een Valhala card voor de D50.

soms, zoals nu, denk ik er wel eens over om m'n jd800 weg te doen , inclusief alle uitbreidingskaarten.( dus ook , drums, piano, guitar, brass,accordeon, baroque en string en dat was dacht ik wat er verder officieel op kan ).
hij is in prima staat. wat zou ik ervoor kunnen vragen? wil een minimoog voyager.

soms, zoals nu, denk ik er wel eens over om m'n jd800 weg te doen , inclusief alle uitbreidingskaarten.( dus ook , drums, piano, guitar, brass,accordeon, baroque en string en dat was dacht ik wat er verder officieel op kan ).
hij is in prima staat. wat zou ik ervoor kunnen vragen? wil een minimoog voyager.

Als ik zo de laatste tijd zie heb ik het vermoede dat je hier een beetje tussenschommelt:
Jd800 absolute nieuwstaat 600-700.
jd800 normaal gebruikt 500-600
jd800 podiumslet 200-400

Die stringscard wordt lastig,soms worden ze voor 50 eur verkocht,en ik heb ze ook al voor dik 250 eur weg zien gaan(wat ik er zelf nooit voor zou neerleggen)maar dat is ieder zijn eigen keus.geld is geld.en als iemand zo gek is mij 250 eur voor m'n neus te houden,mag ie hem ook hebben.M.A.W het is maar wat een gek er voor geeft.

De rest van de kaarten denk ik dat 25 eur per stuk normaal is.

Nogmaals hangt het er natuurlijk van af in wat voor staat alle spullen verkeren.Zowel cosmetisch als technisch.

Totaalprijs kan ik daardoor niet schatten,ik heb hier ook wel eens een advertentie voorbij zien komen van iemand die een cs-80 wilde ruilen voor een jd800 met alle kaarten.Dus het kan alle kanten op.

Wil je een 2e hands voyager of een nieuwe?
Anders zou je nog kunnen overwegen te ruilen met eventueel bijbetaling.

2de hands,
zou eventueel ook de kaarten los kunnen verkopen, mn de baroque, accordeon , piano en string kaart.
hij ziet er verder wel als nieuw uit dus zou ik een goeie voyager tegen het lijf lopen lijkt me dat ik er niet al teveel op ga bijleggen.
bedankt alvast voor de info

FF een techno vraag.
Heb hier een JD-800 staan met een gammel toetsenbord wat eigenlijk compleet vervangen moet gaan worden , weet iemand of het complete toetsenbord van bv. een jv-80 hier in over te zetten is?

Op marktplaats verkoopt iemand keyboard rubbers en veren van de JD800, misschien heb je daar wat aan. klik

Een vraag uit nieuwsgierigheid: op de JD-990 zitten er demo songs. In de eerste zit een lead dat lijkt op een soort emulatie van een analoge synth. Ik neem aan dat dit geluid gemaakt is met een interne sample. Weet iemand welke sample(s) hierbij is gebruikt? Het lijkt lijkt op een gitaar sample samen met een pulse golf. En dan behandeld met een faser en wat reverb.

Of zijn dit samples waar je niet bij kunt? Want zoiets deden ze bij een CS1x, de samples die gebruikt werden voor de demo songs kon je op een omslachtige manier bij komen.

Mwja, gewoon patches die gebruik maken van de interne ROM waves.
Om eerlijk te zijn, misschien kan je net zo goed een paar van de (tientallen) gratis banks downloaden met JD-990 geluiden. Daar zitten echt juweeltjes bij.
Maar de echte powerrrrr komt pas met een PCM board erbij.

Kan sowieso iemand mij eigenlijk uitleggen waarom je voor een JD800 nog steeds 600 of meer betaald wat min of meer gelijk is aan een tweede hands fantom met sample optie en waarom de JD990 qua prijs ook al aardig in de buurt zit van de latere XV serie?
Kan aan mij liggen maar vind de prijzen voor de JD800 en JD990 echt behoorlijk hoog voor simpele romplers. De gemiddelde synth van vandaag of een paar jaar terug kost tweede hands (en soms nieuw ook) net zoveel als deze bakken.
Geluiden van de JD serie zijn immers ook in de nieuwe roland bakken terug te vinden en al dan niet gewoon na te maken aangezien alle JD waveforms zijn hergebruikt in de nieuwere lijn (in ieder geval de fantom)…

heb je wel eens gezien hoeveel knoppen/schuiven erop zitten?
vr.gr. sunny

Kan sowieso iemand mij eigenlijk uitleggen waarom je voor een JD800 nog steeds 600 of meer betaald wat min of meer gelijk is aan een tweede hands fantom met sample optie en waarom de JD990 qua prijs ook al aardig in de buurt zit van de latere XV serie?
Kan aan mij liggen maar vind de prijzen voor de JD800 en JD990 echt behoorlijk hoog voor simpele romplers. De gemiddelde synth van vandaag of een paar jaar terug kost tweede hands (en soms nieuw ook) net zoveel als deze bakken.
Geluiden van de JD serie zijn immers ook in de nieuwe roland bakken terug te vinden en al dan niet gewoon na te maken aangezien alle JD waveforms zijn hergebruikt in de nieuwere lijn (in ieder geval de fantom)…

Omdat het gaat om heel andere dingen soms dan alleen de multisamples...ook de hardware telt mee bij synths! Ik snap nooit dat mensen dat niet begrijpen. Kijk naar de ballen die een ASR-10 en EMU samplers nogsteeds leveren...Hetzelfde geldt voor de JD-800/JD-990; als je hoort wat voor geluid daar uitkomt als je de interne presets bespeeld, en leg dat naast een Fantom dan blaast je JD die hele Fantom weg. Met alles, soft/hard leads, pads al helemaal, synthbrass, synthbass enz...
En ik heb het hier niet over geluiden maar om de sound van de synth!

Check it out, koop maar blind een JD-990 voor weinig, daarbij een vintage-synth SR-JV expansion boardje en luister maar...laat staan als je begint te editten op deze bakken. De MiniMoog emulaties die je er uit kan halen zijn super!

Helemaal mee eens... Die JD800/990's klinken gewoon zo supergoed, daar kunnen veel nieuwere bakken nog een puntje aan zuigen!!

de JD990 klinkt goed zolang je hem maar niet multitimbraal gebruikt

Back