Simpel ADAT vraagje

gremlin23

Compleet gestoord!
mLan werkt nog niet zo goed op OS-X (i.t.t tot windows) en vroeg mij om die reden het volgende af:

...Er zijn verschillende audio kaarten met dual of triple adat interfaces...
Is het mogelijk om bijvoorbeeld adat direkt van de output naar de input te sturen? Dus, door gewoon de input en output met een kabeltje te verbinden. Dit zou het dus mogelijk maken om gelijk 16 mono/8 stereo tracks realtime te bouncen in het geval van een dubbele adat interface.
Ik doe namelijk niet graag aan offline boucing (om die reden is/was mLan zo praktisch).

Ik ga ervan uit dat mijn vraag met ' ja ' zal worden beantwoord maar wil echter niet op nare verassingen stuitten en richt mij daarom tot jullie :)

Groetjes,

Frederik.

Re: Simpel ADAT vraagje

mLan werkt nog niet zo goed op OS-X (i.t.t tot windows)
Klopt er is dat probleem met de wordclock master.

Ik doe namelijk niet graag aan offline boucing

Waarom niet, welke software gebruik je?
Je kunt tracks freezen, audio van bussen terugrouteren naar tracks?

Ik ga ervan uit dat mijn vraag met ' ja ' zal worden beantwoord maar wil echter niet op nare verassingen stuitten en richt mij daarom tot jullie :)
Als je genoegen neemt met 44.1 of 48 KHz dan kan het, maar ik vind het wel erg omslachtig op deze manier.

Re: Re: Simpel ADAT vraagje

Re: Re: Simpel ADAT vraagje

Origineel geplaatst door FrankH

Klopt er is dat probleem met de wordclock master.

Dat is in mijn geval nog niet zo erg. Random offset probleem is vervelender, valt echter ook mee te leven ;)

Waarom niet, welke software gebruik je?
Je kunt tracks freezen, audio van bussen terugrouteren naar tracks?

Ik gebruik Cubase 4. Hoe ik normaal te werk ga:

Ik route mijn tracks naar verschillende group tracks ( Drum, Snare, Percussie enz, of Brass, Woodwinds enz). Vervolgens stuur ik de outputs van de group tracks via de 01x (mLan out 1-16) weer in Cubase (mLan 1-16).
Op deze manier kan ik zeer effectief en realtime mijn audio naar midi bouncen.. Ken jij een snellere manier ? :)

Als je genoegen neemt met 44.1 of 48 KHz dan kan het, maar ik vind het wel erg omslachtig op deze manier.

Mhh, moet ik bij alle audio kaarten op dit gebied genoegen nemen met 44.1/48; oftewel wordt bij allen het aantal outputs gehalveerd?
Waarom omslachtig? Lijkt mij juist zo makkelijk... Wat is het hetgene (waar ik nu nog niet van af weet) dat het omslachtig maakt ?

Bedankt voor je antwoord !:biertje:

Re: Re: Re: Simpel ADAT vraagje

Re: Re: Re: Simpel ADAT vraagje

Origineel geplaatst door gremlin23
Random offset probleem ... Op deze manier kan ik zeer effectief en realtime mijn audio naar midi bouncen.. Ken jij een snellere manier ? :)

Mhh, moet ik bij alle audio kaarten op dit gebied genoegen nemen met 44.1/48; oftewel wordt bij allen het aantal outputs gehalveerd?

Proost!

Track Freeze of offline boucen lijken mij handiger, maar ik kan me voorstellen dat jouw manier ook prettig werkt.

Op het moment dat je op 88.2 of 96 KHz gaat werken passen er nog maar 4 kanalen door een ADAT signaal in plaats van 8 stuks. Zo is deze extentie het nu eenmaal ontworpen. Of je moet een lagere samplerate gebruiken.

Re: Re: Re: Re: Simpel ADAT vraagje

Re: Re: Re: Re: Simpel ADAT vraagje

Proost!

Track Freeze of offline boucen lijken mij handiger, maar ik kan me voorstellen dat jouw manier ook prettig werkt.

Op het moment dat je op 88.2 of 96 KHz gaat werken passen er nog maar 4 kanalen door een ADAT signaal in plaats van 8 stuks. Zo is deze extentie het nu eenmaal ontworpen. Of je moet een lagere samplerate gebruiken.

Ik haat offline bouncing ;) Track freeze daarentegen is/was een must.
In Juni hoort er een nieuwe mLan update uit te komen en dan hoort de 01x het net zo goed te doen op OS-X als in Windows.
Wordt waarschijnlijk nog even afwachten. Is te doen; hoewel ik de nieuwe Mackie Contro Universal (MCU) er wel mooi uit vindt zien...

Ik ga maar weer aan het werk..

Nogmaals Proost :biertje: en bedankt voor de info/hulp!!

Kun je die sporen niet meteen los (of gemixed) in cubase opnemen?

Origineel geplaatst door fuse
Kun je die sporen niet meteen los (of gemixed) in cubase opnemen?

Volgens mij niet... Het zou super zijn geweest als de group tracks een record optie hadden. Ik denk dat het helaas niet mogelijk is om zoiets te programmeren ;)

Back