yamaha a4000 luisteren

olaf

Ouwe rot
ik wil analoge synth gaan samplen en ben eigenlijk erg benieuwd naar de geluidskwaliteit en de kwaliteit van de effecten van de yamaha a4000. zou ik eens een keer bij iemand die er een heeft staan kunnen komen luisteren ???

zit te twijfelen tussen yamaha en emu en zelfs akai maar vind de prijs/kwaliteit/features-verhouding van de a4000 erg verleidelijk. maar de geluidskwaliteit (wat je erin stopt komt er ook weer uit) is voor mij erg belangrijk, venals de geluidskwaliteit van het geluid nadat het door de effectenprocessor is gegaan, en dus zou ik graag een keertje willen luisteren. het liefst bij iemand die ook zn analoge synths sampled.

hartstikke bedankt alvast !!!

groetjes

olaf

nb. ik woon in utrecht

:)

Als je nu je MPC meeneemt, mag je mijn A4000 meenemen! ;)

De A4000 klinkt errug goed...vind ik dan. Meeste effecten zijn bruikbaar, maar er zitten een paar mindere tussen.
Kan ook niet anders met 92? Effecten.

vind je t goed als ik die mpc nog even hou ? ;)

kan je me trouwens vertellen of die a4000 het geluid kleurt ? ik wil namelijk die analoge synth zo reeel mogelijk samplen.

en over die effecten: zijn alle effecten middelmatig of zijn er een aantal hele bruikbare en een aantal hele slechte ?

thnx for your information by the way

*D

Ik heb hiervoor een S2000 gehad en dat was nou ook niet echt een topsampler, maar ik vind de A4000 helderder klinken. Weinig kleuring volgens mij. De filters zijn ook best goed.
Er zitten een paar effecten waar ik niks aan heb en best matig zijn. Daarentegen zitten er ook een paar hele leuke tussen. Zo kan je met de VDist (geloof ik) elke kick enorm hard en vet maken. Delays, flangers, pahsers die aan midiclock kunt syncen en je kan bijna alles via midicontrollers besturen!
Kwam laatst nog een leuke functie tegen; Een sample reversen of laten stoppen met de pitchbend. :)

kwaliteit van yamaha DAC's is prima....... wel wat koeltjes in vergelijking met de EMU's....maar denk juist minder kleurend dan EMU's...... filters en effecten zijn ook prima inzetbaar..al ligt de focus wel meer op freaky dingen dan op echte bread&butter dingen, al zit dat er ook wel in..ik vergelijk de yamaha altijd met een synth met RAM geheugen....kheb zelf trouwens een A3000 OS2 ... (die ook te koop is overigens ;) )

Back