De grote "Wat kan er mis gaan met synths / samplers etc" thread

Rollie

Stamgast
Omdat het mij wel eens overkomen is dat ik bij een optreden de verkeerde RAM kaarten had meegenomen voor mijn synths stond ik (zoals je begrijpt) erg voor paal. In die tijd speelde ik in een top 40 coverband en daarnaast had ik een dansorkestje samen met een drummer voor het bruiloftencircuit. Toen ik aan het soundchecken was kwam ik er pijnlijk achter dat ik de RAM kaarten voor de Top40 coverband bij me had op een optreden op een bruiloft. Achteraf is het toch nog allemaal goed gekomen.
Ook is het me overkomen dat bij een openluchtoptreden het plotseling begon te regenen en dat er een redelijke hoeveelheid regenwater in mijn D50 verdween! (Ook dat is goedgekomen!)
Daarom leek het me eens leuk om te horen wat jullie allemaal overkomen is tijden optredens / studiowerk etc.
Kortom laat horen wat je pijnlijkste moment was dat met synths / samplers / drumcomputers etc etc gebeurt is.

Ghehe, in het verre verleden, in mijn Fast-tracker II tijdperk, een optreden op een hardcorefeest... Had als afsluiter een vette remix gemaakt van The Kelly Family - I Can't Help Myself... Speciaal met extra lang alleen Kelly Family intro, waarna de kick er enorm in zou klappen, leek me leuk..

Alleen net na het intro (1 minuut lang Kelly Family op hoog volume in de zaal) liep de PC vast... Hele hoop kale koppen die heel raar richting podium keken.. "vet optreden zeg! maar dat laatste nummer had dan weer net niet gehoeven.." of "ben jij die knakker die afsloot met de Kelly Family????"

:engel:

110/220

110/220

Ik organiseer ieder jaar een festival en in 96/97 speelde daar Suzanne Ciani al;s hoofd act.
Deze amerikaanse had haar eiegen spullen bij, en we hadden een yamaha vleugel voor haar gehuurd.
tijdens de soundcheck verliep alles perfect klonk als een klok.

Totdat een eikel van het licht de boel ging ompluggen en haar 110 volt M1R op 220 aansloot.
Eeen hooge piep en het was gedaan met de mooie klanken.
Ik had voor de zekerheid wel een spare maar die amies werken allemaal op MAC en dat was in die dagen hier nog
redelik onbekent. Alles draaide nog op ataris dus de sounds die ze op disk bij had konden we niet over zetten.

We hebben toen na diep overleg de moederboorden geswapped van de M1R's, haar moeder bord ging in mijn M1R en
zowaar alles was heel gebleven daarop en het concert kon gewoon plaats vinden.
Daarna de boel retour geswapt en ales was weer als vanouds (niet helemaal want haar M1R was natuurlijk nog steeds kapot.

Attachments

• ciani.jpg
    ciani.jpg
    4,6 KB · Bekeken: 68
We hadden een keer een optreden in het poortgebouw en had een paar dagen daarvoor van een maat een zoom sampletrak geleend. Dat was een stuk makkelijker dan m'n yammie A4000 meenemen dus heb daar lekker wat samples in gegooid en was de hele dag lekker in de weer om een breakcore set ermee te maken. Lukte best goed en er stonden al wat mensen in de kamer te springen, dus dat beloofde wat.

Sta ik daar, spullen aangesloten en wel. Wonderbaarlijk genoeg tijd voor een soundcheck, dat gebeurd niet zovaak. Blijken al m'n samples uit de zoom te zijn verdwenen en staan alle samples van m'n maat er weer in, weg setje.
Was wel jammer, maar gelukkig was het alleen als extra, dus de rest van onze set ging gewoon door.

Verder midi kabels die opeens stoppen met werken en dat er opeens een dikke juno 106 noot blijft hangen. Eerst snap je even niet wat er aan de hand is, dus het duurde ff voordat ik het geluid van de juno uit had en de kabels had vervangen.

tijdens een optreden bij een opening van expositie staan er opeens vader en zoontje aan je jas te trekken. Of het zoontje even een pianodeuntje mag spelen, want hij is zo goed in piano spelen. :confused: Erg vreemd tijdens een zeer spacey ambient set :D

Back