Paar Moog Memorymoog+ geluiden

SCD

Gearlust [on]
http://www.synthmusic.info/mp3s/mm2.mp3

Man man man, wat een bak...

Neem nou dat tweede geluid (vanaf 41 seconden): alsof iemand in het begin (en aan het eind) een piano in elkaar rost!!
Het zijn maar 6 voices!!

En dan dat laatste arp geluid... tranen van in mijn ogen... Wat kan geluid toch mooi zijn...

320 kbits mp3, maar zelfs met ongecomprimeerde 24 bits/88 kHz opname hoor je nog verschil... Het is gewoon NIET te vangen dat geluid. Vrij ongelooflijk eigenlijk. De druk in het laag is ZO fenomenaal :{

Hoe krijg je zoiets in een mix, vraag ik me af? Het antwoord zal wel gewoon "niet" zijn???

Ik heb twee weken magische synthervaring achter de rug zeg. Eerst met die PS3100 en nu met de Memorymoog...

Is er nog meer?

Boele

Hey Boele,

Over de MM in de mix,luister hier es naar alle track behalve de laatse zijn 90 % MM...

www.myspace.com/guiseppemanuele

Sinds ik mijn MM heb staat de rest er ook maar droevig bij....Trouwens felici met je ps,ik wou er mijn synthex op inruilen,maar je was me voor...

Dat doet zeer aan de ogen... Waar vind ik die muziek?

De muziek begint gewoon te spelen eens je op de page komt...(als je wat geduld hebt tenminste).Dan is het verder behelpen met het cassetje dat rechts op de page staat...

Luisteren kan ook met je ogen dicht :D

mooie geluiden idd. Kan me voorstellen dat je daar helemaal enthousiast van raakt. Welke fx heb je gebruikt?

Origineel geplaatst door Hazes
mooie geluiden idd. Kan me voorstellen dat je daar helemaal enthousiast van raakt. Welke fx heb je gebruikt?
beetje galm en beetje delay van de lexicon (mpx500)
Nu je dat zo zegt... moet ik ook nog s in investeren...

Nah, zo'n mpx500 klinkt toch niet slecht imho. Had er vandaag bijna 1 gekocht. Toch maar niet gedaan (ga zo 'n leuke synth ophalen :) )

ps hier nog een paar mm's

Attachments

• mms.jpg
    mms.jpg
    16 KB · Bekeken: 115
Origineel geplaatst door mansher
De muziek begint gewoon te spelen eens je op de page komt...(als je wat geduld hebt tenminste).Dan is het verder behelpen met het cassetje dat rechts op de page staat...

Luisteren kan ook met je ogen dicht :D

Hmmm heb een tijdje zitten luisteren (met het scherm uit... 8) ), maar uhh... ik hoor niet wat ik hier hoor als ik de MM+ bespeel. Niet dat je klanken slecht zijn, maar (en dan vooral weer in het laag) ik mis veel. De bassdrum neemt al veel weg trouwens.
Nee, nice try, maar niet overtuigd... :D

MIsschien als de CD standaard eens 48bits/176.4 kHz wordt of zo???

Nee, nice try, maar niet overtuigd...

MIsschien als de CD standaard eens 48bits/176.4 kHz wordt of zo???

Boele,

Euhm wat bedoel je hiermee? Waar zou ik je van moeten overtuigen?

Als je mijn muziek niet leuk vind is dat best,je vroeg je af hoe je de MM in een mix krijgt,ik ben zo vriendelijk je een voorbeeld te geven...Ik heb geen behoefte om jou van wat dan ook te overtuigen...

En deze mp3's zijn 112 kbps,beetje lullig om daar iemands sound op af te schrijven...;)

MM+

MicroModular? MiniMoog?

Waar hebben we het hier nou over? Wat duidelijkere threads maken, dat zou ik wel waarderen.. Dit komt namelijk wel vaker voor..

het blijft lastig mooie geluiden te vangen, maar ik vind je geluiden toch al erg smakelijk klinken SCD :okdan:

Origineel geplaatst door mansher
Boele,

Euhm wat bedoel je hiermee? Waar zou ik je van moeten overtuigen?

Als je mijn muziek niet leuk vind is dat best,je vroeg je af hoe je de MM in een mix krijgt,ik ben zo vriendelijk je een voorbeeld te geven...Ik heb geen behoefte om jou van wat dan ook te overtuigen...

En deze mp3's zijn 112 kbps,beetje lullig om daar iemands sound op af te schrijven...;)

Hey, peace! Ik denk dat je mijn vraag verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel te zeggen: hoe vang je dit soort geluiden digitaal ZONDER verlies van kwaliteit. Wat jij gedaan hebt is prima en klinkt prima, maar de sounds uit die nummers klonken ongetwijfeld een stuk heftiger op het moment dat je ze speelde. Meerdere MM sounds zullen elkaar ZWAAR in de weg zitten in een opname, nog *afgezien* van de beperkingen die digitaal sowieso al met zich mee brengt.

Origineel geplaatst door brmzz
Ik vind deze geluiden niet zo overtuigend als de geluiden uit de PS3100. Die heeft naar mijn mening meer karakter.

Nou, als je fysiek hier in de studio zou zijn zou je volkomen begrijpen wat ik bedoel... :D Ze hebben naar mijn smaak *allebei* tonnen karakter, maar geheel verschillend van elkaar.

Praten over geluid... 't is net zoiets als praten over vrouwen... :D

Boele,

ik zal je post inderdaad verkeerd begrepen hebben,waarvoor excuses!

Back