ook maar eens voorstellen dan

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

DJ41

Lid sinds 1834
Ik ben DJ41, ben 24 en woon op het moment nog heel even in Schiedam (over een week of 3 a 4 in Nieuwerkerk a/d IJssel).

Ik ben vroeger op de Amiga begonnen met het programma Octamed. Na dit 4-sporige avontuur ben ik overgestapt op fasttracker. Dit programma heb ik een flink aantal jaren gebruikt om echt hobbymatig leuk bezig te zijn. Op een gegeven moment maar eens een synth gekocht (Roland Alpha Juno) en van het een kwam het ander...

Ik gebruik het programma Cubase. Zoals bij veel mensen is de overstap van een trackerprogramma naar een "echt" muziekprogramma erg moeilijk. Ik heb dus ook mezelf Cubase moeten aanleren (Werken met Cubase serie gekocht enzo).
Op het moment ben ik er al aardig in thuis en de meeste dingen lukken toch al aardig. Mijn huidige gearlist :

Alpha Juno 2

TR-909

Digitech Studio Quad V2

Alesis 3630 Compressor

Behringer MX 8000

Roland PG-300

Soundblaster Live Platinum

Clavia Nordrack 2

Yamaha A-3000v2 Sampler (64mb)

Jomox X-base 09

Midiman Midisport 4X4

Numark DM1100X Mixer

2 X SL1210 Technics

2 X Spirit Absolute 2’s

Sharp Minidisk Recorder

Voor foto's van deze gear :

http://home.kabelfoon.nl/~kdj/studio.htm

Ik maak het meeste hardcore en newstyle tracks. Deze muziekstyle is nu (misschien wel gelukkig) niet meer zo populair.
Maar ik heb het al een hele tijd erg gaaf gevonden en ik ga er vrolijk mee verder. Voor de rest vind ik eigenlijk veel soorten housemuziek erg leuk, mits er maar een beetje POWER in zit.

Mijn homepage is trouwens : http://www.dj41.webfreak.nl

Erg handig om een coole nederlandse forum te hebben waar je over gear kunt ouwehoeren, want ik heb vragen zat! :)

Ik geloof het wel ja, veel Acid, Techno en Trance hier, ook wel wat Drum'n'Bass, maar da's ook niet zo erg, dan heb je eens wat andere invalshoeken.

Ik zag op je site dat je bij UCP zit, heb je daar nog wat tracks van jezelf staan?

Gearlist ziet er goed uit, ik hoop over een tijdje op het zelfde peil te zitten ongeveer. Bevalt de Jomox een beetje?

eyyyy...in mijn scream tracker 3.0 dagen maakte ik alleen maar hardcore :p

toch eens een keer zo'n ding in elkaar steken nogges

terror is koel

Orgineel geplaatst door bikkel
Ik geloof het wel ja, veel Acid, Techno en Trance hier, ook wel wat Drum'n'Bass, maar da's ook niet zo erg, dan heb je eens wat andere invalshoeken.

Ik zag op je site dat je bij UCP zit, heb je daar nog wat tracks van jezelf staan?

Gearlist ziet er goed uit, ik hoop over een tijdje op het zelfde peil te zitten ongeveer. Bevalt de Jomox een beetje?

Ik heb vroeger bij een subdivisie van UCP gezeten dat Traxtreme heette. Die subdivisie is op een gegeven moment opgeheven en rond die tijd ben ik overgestapt van FT2 naar midi. Ik ben nog wel heel vaak op de UCP site te vinden (newsgroup) want de gasten die daar zitten zijn stuk voor stuk coole gasten om mee te ouwehoeren. Dus eigenlijk voel ik me nog wel verbonden met UCP.
Er staan geloof ik geen tracks meer online van toen... helaas...
Dat was ook al een tijdje geleden alweer.

De Jomox X-base bevalt FANTASTISCH, eigenlijk de enige manier om een lekkere bassdrum uit mijn setup te toveren. Ik heb het met mijn TR-909 al vaak geprobeerd, maar dat lukt voor geen meter! Met gitaarpedalen, oversturen en doorlussen op kanalen.... vanalles geprobeerd, maar ik krijg er geen lekkere kickdrum uit.
Daarom heb ik de Jomox aangeschaft en die voldoet prima.

Ik had hiervoor ook al eens een Jomox Airbase gehad, maar die had ik verkocht om een TR-909 te kopen.
Niet dat ik er spijt van heb, want de 909 heeft DE Clap en DE snare wat hardcore betreft. Die klinken op de Jomox namelijk weer ruk. Dus ze vullen elkaar mooi aan.

Laatst gewijzigd:
Terror is op zich wel lachen, maar 180 BPM is tegenwoordig al snel voor hardcore. Niet dat er geen terror meer wordt gemaakt, er komt nog steeds goeie terror uit, vooral uit het buitenland.

------

Hmmm dus de airbase 99 is niet goed genoeg? Op papier ziet ie er perfect uit. En vreemd dat de 909 kick niet goed genoeg is, heb je misschien net een verrot exemplaar ofzo?

Orgineel geplaatst door bikkel
Terror is op zich wel lachen, maar 180 BPM is tegenwoordig al snel voor hardcore. Niet dat er geen terror meer wordt gemaakt, er komt nog steeds goeie terror uit, vooral uit het buitenland.

------

Hmmm dus de airbase 99 is niet goed genoeg? Op papier ziet ie er perfect uit. En vreemd dat de 909 kick niet goed genoeg is, heb je misschien net een verrot exemplaar ofzo?

Airbase en X-base zijn eigenlijk hetzelfde, alleen is de X-base een desktop model met knoppen voor alle parameters en de Airbase is een rackmount. Intern hetzelfde. Alleen heeft de X-base 3 aparte uitgangen en de airbase heeft er 10.

De TR-909 is gewoon goed, ik heb hem in de Noculan Studio van DJ Rob laten testen door Rob zelf. En hij zei dat-ie okee was.

Vaag.

Als Rob zegt dat ie OK is dan is ie OK lijkt me. Had ie geen tips voor die 909 dan?

Ik zit aan de airbase 99 te denken omdat ie kleiner is en toms heeft en meer outputs. Ik dacht alleen dat de hihats en clap wat beter zouden klinken doordat ze dezelfde methode gebruiken als in de originele 909.

Orgineel geplaatst door DJ41

Ben jij de enige dan ?? (naast mij nu)

Ik wil ook nog wel eens wat hardcore maken, maar ik ben nu nog vooral bezig met het uitzoeken van hoe alles werkt etc. Vooral omdat ik niet veel met hardware werk. Over een aantal weken zal ik eens wat goeie hardcore op de dsf zetten 8)

Terror is op zich wel lachen, maar 180 BPM is tegenwoordig al snel voor hardcore

Terror is meestal nog boven de 200bpm. Ik houd zelf meer van de bpm rond de 170. Een van jullie die Noize Suppressor kent? Die vind ik nou een aparte stijl hebben. Heel strak, en heeft kwaliteit, hoewel de muziek soms van hem iets té droog is.

Hoe maken jullie trouwens die hardcore beats? een tr-909 kick er doorheen jassen? Ik vind het persoonlijk mooier een drumsynth door een multiband distort te halen.

Orgineel geplaatst door TraiZor

Ik wil ook nog wel eens wat hardcore maken, maar ik ben nu nog vooral bezig met het uitzoeken van hoe alles werkt etc. Vooral omdat ik niet veel met hardware werk. Over een aantal weken zal ik eens wat goeie hardcore op de dsf zetten 8)

Terror is meestal nog boven de 200bpm. Ik houd zelf meer van de bpm rond de 170. Een van jullie die Noize Suppressor kent? Die vind ik nou een aparte stijl hebben. Heel strak, en heeft kwaliteit, hoewel de muziek soms van hem iets té droog is.

Hoe maken jullie trouwens die hardcore beats? een tr-909 kick er doorheen jassen? Ik vind het persoonlijk mooier een drumsynth door een multiband distort te halen.

Ik gebruik nu de Jomox X-base die ik eerst door een Numark mixer heen gooi (waar ik hem in overstuur), daarna door een Alesis 3630 compressor (ook oversturen) en daarna op mijn MX8000 3X doorlussen op een kanaal. En dan met de sweeps spelen en de EQ. Daarna of samplen in mijn Yamaha A3000 of als ik hem dan al mooi genoeg vind neem ik hem op in Cubase op een audio spoor.

Laatst gewijzigd:
Ik maak mijn kicks voorlopig nog op de PC, met Buzztracker.

Ik pak meestal een standaard 909 sample, daar zet ik een noise gate achter om hem kort te maken, dan distortion om hem wat meer harmonischen te geven, soms op dit punt een delay zonder feedback die 100% wet geeft op 1ms voor het holle effect, dan een midsweep EQ, dan weer een distortion.

Vaak maak ik meerdere kicks, en gooi ik ze door elkaar door ze samen in een limiter uit te laten komen. Klein beetje Reverb er over, eventueel een equalizer om wat dingen te benadrukken of om af te zwakken.

Het mooie van Buzz is dat je de parameters on the fly kunt veranderen en opnemen, en je niet met kabels zit te kloten.

Oh ik heb de verkeerde terror voor me....ik bedoel niet >200bpm daar hou ik n iet van

ik bedoel juist rond de 150 bpm...soort langzame hakke

Ja je hebt zeker kicken muziek in die categorie!

Armageddon Project moet je wel kennen als je daar van houdt!

Ik gebruik nu de Jomox X-base die ik eerst door een Numark mixer heen gooi (waar ik hem in overstuur), daarna door een Alesis 3630 compressor (ook oversturen) en daarna op mijn MX8000 3X doorlussen op een kanaal. En dan met de sweeps spelen en de EQ. Daarna of samplen in mijn Yamaha A3000 of als ik hem dan al mooi genoeg vind neem ik hem op in Cubase op een audio spoor.

Shit man je heb een nordrack volgens mij haal je daar de bassdrums uit die jij bedoeld alleen dan zonder al je lussen en oversturingen

Origineel geplaatst door bikkel
Cool, nog iemand die hardcore maakt!

eeh wacht s ff.. ik maak ook hardcore... maaruh 41 Feelin... GVD!!! dat was nog eens een goeie ouwe FTII hit!!!! AACCIID!

hehe ach beter laat dan nooit: welkom! :P

ik heb trouwens ooit nogges een TraxTreme-guestrelease gehad: DJ Reticulin - Frequency Response

ergens jaren terug :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back