Geweldige zaagbak; ronduit gemene, vuige geluiden kan die maken; spelend met de res en cutoff komen er bijna distortion achtige geluiden uit.
Wat mij altijd verbaast heeft hij best een redelijk vol analoog geluid produceert; een geluid met veel druk zeg maar. Ik kan hem goed gebruiken als bassynth.
Daarnaast is het uiteraard een typische jaren tachtig bak die uitstekend geschikt is voor die funky synthstabs met modulatie.
En natuurlijk chord memory ! Met alleen al die chord memory en arpeggiator kan ik lange tijd zoet zijn.
Wat ik wel jammer vind is dat met die oscillatoren niet te verstemmen zijn in de unison mode. Het punt is dat er dan meteen zo'n fletterhard en compact geluid uitkomt, vind ik trouwens wel vaker een probleem met unison.
Volgens mij heeft half Nederland in de jaren tachtig zo'n synth gekocht. Het gelukkige effect is dat de synth vandaag de dag nauwelijks meer ene drol kost.
Overigens zou ik bij mijn poly61 graag eens die druktoetsen reviseren en schoonmaken, na al die jaren worden die knopjes toch wel lam. Ik heb hem wel eens opengeschroefd maar ik kon niet goed een manier bedenken om die knoppen goed schoon te maken.
Als iemand eens een goede tip zou kunnen gegeven dan houd ik mij aanbevolen.
Batterij heb ik van de week wel eenvoudig vervangen.
Besteld via de link uit
deze thread.
Kennelijk heeft hij een stijging in de vraag waargenomen want ik zie dat de batterij nu op eens
6 euro in plaats van 4 euro is.
Meteen ook even de factory sounds erin gezet; toen merkte ik dat die tape dump echt maar 5 seconden duurt !
Hier nog een nice demo van die geweldige gast uit Polen, wat een gigant is dat toch:
poly61 maestro
Die andere filmpjes van hem zijn eveneens de moeite waard.
Ik ben echt nog eens in staat om naar dat in perfect communistische bouwstijl opgetrokken Hotel Krakow te gaan (zie beginshot).
Hiero nog een
eigen poly61 demootje.
Misschien dat ik t.z.t nog wat van die zaaggeluiden kan uploaden.