De grote Poly 61 thread

oops helemaal vergeten, het is geen sticker rol ook geen tropisch hardhout maar gamma gebeits cheaper hout!

als je dat strak doet kan dat inderdaad best mooi worden. bijna als soort plastic fineer (tja..plastic kan ook mooi zijn)

ik vind die grijze zijkantjes, toch eigenlijk ook wel 8--ties kek. maar dat hout maakt m wel wat exclusiever.

'k Zal misschien met deze comment wel een beetje Captain Hindsight zijn, maar mijn mening over de Korg Poly 61 is niet echt positief. Heb een tijdje de synth gehad, maar ik vond m erg dunnetjes klinken. Tegenover de Mono/Poly of (zelfs) Microkorg is de Poly 61, naar mijn mening, erg karakterloos. Kun je trouwens ook wel horen in de YouTube-link van de eerste pagina.

Anyway.. dat is antwoord op de vraag van OP.

Ga eens naar het youtube kanaal van Kebu, een bekende finse synth-artiest: http://www.youtube.com/user/kebunator
Hij maakt volop gebruik van de Poly61 en ik moet zeggen: Klinkt toch super goed!

ik heb de poly6 juist aangeschaft vanwege zijn volle klank
(maar niet vanwege de vele mogelijkheden.)

De Poly6 en de Poly61 zijn toch verschillende synths qua klank? Andere oscillatoren en ander filter.

Klopt, ik heb beiden in het verleden gehad, vind de Poly 61 wat klinischer klinken dan de Poly6.:dj:

Back