Korg MS20 Education Edition

Foto'tje erbij.

Attachments

• ec87_1.jpg
    ec87_1.jpg
    25,9 KB · Bekeken: 112
Is al wel een paar leer langs gekomen, Handig aan de muur hangen, neemt meteen weinig ruimte in (hebben we het even niet over het vervoer :D ) en als die prijs zo blijft is het een nette koop. Is dit niet dezelfde die regelmatig van eigenaar verwisseld ?

Hij is en blijft wel erg mooi :{

Ik denk niet dat de prijs zo zal blijven, die zal op het einde nog snel stijgen.

Ich habe den Synthesizer von meinen Bruder bekommen, und habe gemerkt das dieser für meine Zwecke nicht brauchbar ist.
Achtung: Konnte auch nicht alles testen!! Es scheint aber alles OK zu sein!

foute tekst! sternchen jokt hier een beetje.

1031 eu ,..mmmm....mmm niet een heel erg veel meer dan de normal ms 20van 800 eu
200 meer betalen voor een " aan de wand hang "synth
istie verder t zelde
scheelt eg wel ervoor nog bv sherman wat fx regewerk ...
ruimte is essentieel probleem in veel stuudjes ....by mij wel
mooie bak dat
iig :{

Die MS20 is een dikke collector...jammer dat ik die heb gemist..vet ding

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Die MS20 is een dikke collector...jammer dat ik die heb gemist..vet ding

ik weet er nog wel een, maar dan moet je wel even terugpb-en als je wat van me gehoord hebt. ook als de calculatie verkeerd uitvalt. :)

Apart, ja. Mooi, mwaaaah......

Doe mij de "gewone" maar :)

Zie ik nou goed dat deze MS-20 een eigen speakertje heeft rechts naast het toetsenbord, of is dat iets voor koeling of zo?

Origineel geplaatst door renepela
Zie ik nou goed dat deze MS-20 een eigen speakertje heeft rechts naast het toetsenbord, of is dat iets voor koeling of zo?

Is inderdaad een speakertje a la ARP 2600 (nou ja, die heeft er twee). Dit natuurlijk in verband met het educatieve karakter; zo hoef je "in de klas" niet met versterkers e.d. te klooien.

Ik wou dat ik vroeger dit soort lessen kreeg :D

Origineel geplaatst door Hooihuis

dan had je nu misschien helemaal niks aan synthesizers gevonden.

Origineel geplaatst door Leo
dan had je nu misschien helemaal niks aan synthesizers gevonden.

In dat geval ben ik blij dat ik nooit sexuele voorlichting heb gehad :engel:

Origineel geplaatst door Hooihuis
Is inderdaad een speakertje a la ARP 2600 (nou ja, die heeft er twee). Dit natuurlijk in verband met het educatieve karakter; zo hoef je "in de klas" niet met versterkers e.d. te klooien.

[/QUOTE

ik ben toch geboren in t analoge tyd perk ["73 "goed bouwjaar]
veel verder dan en blokfluit en casio board heb ik op school nooit gezien ,..
verkeerde school gezeten ,..denk skool of beat"m up! :D

hebbie van ms 20 ook niet losse modules zoals je van arp ook die blokjes heb met osc en ring mod ,..dat je een soort mecano met onderdelen van ms 20 aan elkaar moet koppelen
d8 t wel ?

wouw euh die is echt heel lelijk.....
Maar wel een heel leuk hebbedingetje denk ik dan maar.

Wou dat wij op school zo´n ding hadden en R-ond troots je wij hadden zelf geen casio´s.....

En van die K#§!"$#§t blokfluit heb ik nog steets nachtmerries:P

Origineel geplaatst door PietjePieter
wouw euh die is echt heel lelijk.....
Maar wel een heel leuk hebbedingetje denk ik dan maar.

Wou dat wij op school zo´n ding hadden en R-ond troots je wij hadden zelf geen casio´s.....

En van die K#§!"$#§t blokfluit heb ik nog steets nachtmerries:P

wij ook niet helaas, wij moesten het doen met houte stokjes, xilofoons, trangles, sambaballen, en niet te vergeten het een of ander mini blaas orgeltje, lekker die slang in je bek duwen die een 10.000 man voor je al in z,n bek had gehad, en ook niet te vergeten een zwarte kousen muziek leraar die niet afweek van z,n christelijke muziek, ja dat waren goede tijden....

Origineel geplaatst door anoniempje
wij ook niet helaas, wij moesten het doen met houte stokjes, xilofoons, trangles, sambaballen, en niet te vergeten het een of ander mini blaas orgeltje, lekker die slang in je bek duwen die een 10.000 man voor je al in z,n bek had gehad, en ook niet te vergeten een zwarte kousen muziek leraar die niet afweek van z,n christelijke muziek, ja dat waren goede tijden....
gaaat t er zo aan toe in ; Geregistreerd sinds: Sep 2003
Ik woon in: Apeldoorn & Zwolle
2025 berichten geplaatst. :D

:okdan:

Ik zou de maten wel ff checken voordat je eraan begint. Die Blackboard MS-20 is wel erg plat en inderdaad, handig om op te hangen, maar hij is ook verrekte groot. Maar toch, liever een Korg MS-20 aan de muur als echte kunst dan een half-realistische repro uit de schappen van ikea.

Maar da's wel een luxe hoor, muziekonderricht op een MS-20 krijgen. Leren hoe je abrassieve en industriele baslijnen speelt en hoe je monofone strijkerarpeggios na het toepassen van de LFO en portamento kunt laten klinken alsof je whiskey, wijn en bier hebt gedronken, in die volgorde ;).

Ik heb zelf muziekles op school gehad waarbij de ster voor de klas een Roland D-20 was. Die leraar heeft 5 lesuren proberen uit te leggen wat LA-synthesis was :r Ik ben in ieder geval vroeg gewaarschuwd tegen het gebruiken van digitale synths als muzikaal instrument ;)

Back