RME cardbus met oude multiface?

olaf

Ouwe rot
Hoi,

ik ga binnenkort een laptop kopen en nu zou ik het heel fijn vinden als ik mijn oude RME multiface I zou kunnen aansluiten op deze laptop. tot nu toe heb ik deze via een pci-kaart op mijn oude pc aangesloten (windows 2000).. op mn nieuwe laptop ga ik, denk ik met Vista aan de slag. nu heb ik twee vragen:
- als ik een RME cardbus interface koop, werkt deze ook met mijn oude multiface I? of werkt deze alleen maar met de nieuwe multiface II?
- hoe zit het met drivers? kan ik mijn oude multiface gebruiken in combinatie met Vista? worden er nog drivers ontwikkeld voor de oude multiface? of moet ik met XP gaan werken?

Werken er hier nog mensen met de oude multiface I? hebben jullie hier ervaring mee?

er is weinig verschil tussen de mface 1 en 2, het gaat om de sony sync en de plaatsing van de connectors, er is aan het binnen werk weinig gedaan,

op at vlak geen probleem, maar

de nieuwe laptops hebben vaak een cardbus express aansluiting en geen ""Oude" cardbus sloten.

rme heeft voorals nog geen nieuwe card bus units

ff opletten dus bij de aankoop van je notebook

oke, bedankt voor de tip! ik ga ff contact proberen op te nemen met RME om te vragen welke laptop zij mij aanraden.. en hoe het zit met drivers..

er is weinig verschil tussen de mface 1 en 2, het gaat om de sony sync en de plaatsing van de connectors, er is aan het binnen werk weinig gedaan,

op at vlak geen probleem, maar

de nieuwe laptops hebben vaak een cardbus express aansluiting en geen ""Oude" cardbus sloten.

rme heeft voorals nog geen nieuwe card bus units

nu wel, toch? denk je dat ik mn oude multiface op de nieuwe cardbus express kan aansluiten? ik ga binnenkort een nieuwe laptop kopen en neem dit mee in mn beslissing (macbook of macbook pro)

Je kan Multiface I gebruiken met de nieuwe Express Card van RME.
Heb je gezocht op het forum van RME ?
Iemand van Synthax zei dat dit geen probleem is.
Je krijgt ook een adapter bij voor je Multiface.

Je kan de MFI op de cardbus I & II aansluiten. De MFII kan dit ook. Deze maand komt er een cardbus expresscard maar verder weet ik daar niets vanaf

oke, bedankt voor de tip! ik ga ff contact proberen op te nemen met RME om te vragen welke laptop zij mij aanraden.. en hoe het zit met drivers..
Olaf, de Hammerfall driver hoort bij de cardbus interface. In die cardbus prik je dan eender welke Multiface. Ik denk (hoop) dat dit ook het geval is bij de Fireface 400/ Fireface 800

Je kan de MFI op de cardbus I & II aansluiten. De MFII kan dit ook. Deze maand komt er een cardbus expresscard maar verder weet ik daar niets vanaf

ja, ik ben benieuwd of ik mn multiface 1 daarop aan kan sluiten. ik heb RME al gemaild maar krijg geen antwoord. weet iemand meer? ik wil deze maand een nieuwe laptop kopen en als mn multiface cardbus express kan worden aangesloten ga ik voor een macbook pro. anders is een macbook erg interessant voor me. electricman, heb je misschien een link waar je dat hebt gelezen?

groetjes

Olaf

Ik kan je niet helpen maar op de RME site zit ook een forum, misschien kun je daar ook een berichtje achterlaten, wellicht hebben meer mensen daar ook al dat traject doorlopen. Succes! 8)

Ik heb gisteren via mijn muziekwinkel geïnformeerd naar de beschikbaarheid.

In tegenstelling tot wat de site van RME aankondigd (december) zal de kaart pas in februari 2008 beschikbaar zijn.

Althans dat is wat me verteld is.

Ja, shit vind ik dat. ik vind het nu belangrijk omdat ik een laptop ga aanschaffen en moet kiezen tussen macbook en macbook pro(met exprescard aansluiting). dan wil ik wel zeker weten dat ik mn multiface erop kan aansluiten :-P

Of je koopt een Multiface400 met Cardbus Express adapter van Belkin met 2 Firefire400 aansluitingen.
dan hoef je niet nog een maand te wachten ;-)

Back