[Roland] TB-303 potmeters zijn op!

CraZ

..
Het zat er een keer aan te komen. Vanmorgen heb ik vernomen dat het via de officiële kanalen (Service Connection, Roland zelf) niet meer mogelijk is om aan potmeters voor de TB-303 te komen. Ze zijn op!

Er schijnt in Amerika iemand te zijn (TechnoTransplant) die deze pots laat na-bouwen.. en er ook regelmatig mee adverteert op Ebay... maar de originelen van ALPS zijn er dus niet meer.. :erm:

oftwel iedereen zijn 303 insealen en in de vitrine kast voor het nageslacht!

maar kan je als je een potmeter nodig hebt niet een uit een goedkope TR-x0x slopen of zo (606, 626, of 505)
of zijn dat niet de zelfde?

Nee.. dat zijn dus andere pots. En hoewel er best 50k Lineaire en Logaritmische potmeters te krijgen zijn.. moet de 'base' ervan even breed zijn als die originele ALPS dingen.. en ook de 'stem' moet van vergelijkbare dikte zijn.. anders past het allemaal niet meer..

Maar goed.. misschien dat er hier wat mensen tips hebben.. daar hebben we als 303-freaks toch allemaal wat aan..

tja het lijkt mij dat voor een goedkoop (massa) produkt zoals een 303 ook goedkope componenten gebruikt zijn dus ik neem aan dat er in veel meer (muziek) apparatuur dezelfde potmeters weren gebruikt.

lijkt me niet dat ze speciaal voor de 303 een potmeter hebben ontworpen.

volgens mij als je contact opneemt met de fabrikant van die potmeters en vraagt welke afnemers er nog meer waren kun je zo achter komen waar ze nog meer inzaten.

Re: [Roland] TB-303 potmeters zijn op!

Origineel geplaatst door CraZ
Er schijnt in Amerika iemand te zijn (TechnoTransplant) die deze pots laat na-bouwen.. en er ook regelmatig mee adverteert op Ebay...

Yep, aardige gozer.

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=919939196

tb-303kit.jpg

In this auction we are offering you the original stem lengths OR
For better control see our other auction for our Custom +5mm stem length set.
+5mm longer (higher) for improved handling. Most people find them preferred unless you have very wee hands!

Back