Sound Diver Mac OSX en OS9 - hoe te gebruiken?

Atlantis

Stalins' handlanger
Ik heb een versie van Sound Diver 3.0 (Volume 2) - originele software, EN de laatste, vrij beschikbare online update versie 3.1.0.
Het volgende probleem doet zich voor:

Ik gebruik een Powerbook G4, die geen OS9 meer heeft, uitsluitend OSX. De laatste Sound Diver software blijkt echter uitsluitend op OS9 te installeren.
Ik heb inmiddels de OSX 3.1.0 update geïnstalleerd, maar deze vraagt baar een Emagic XSkey - die NIET bij de 3.0 (OS9) software werd geleverd. Er wordt niet naar een software disk gevraagd, zoals ik uit diverse forums had opgemaakt.

Iemand een idee hoe ik mijn Sound Diver OSX versie toch aan de praat kan krijgen, of hoe er nog aan de bedoelde dongle is te komen? Kennelijk heb ik de laatst verkochte software voor niets aangeschaft, aangezien die uitsluitend tot OS9 te installeren is.

Grtz
Martin

Die OS X versie van Sound Diver is idd nooit voorbij het beta-stadium geraakt. Ik had gehoopt dat ze Logic en WaveBurner samen met Sound Diver ooit zouden bundelen tot een soort 'Logic production suite', net zoals Final Cut Studio, maar helaas...

Zonder de XS key (geleverd vanaf Logic 5) is het echter niet mogelijk om de OS X beta versie van SD3 op te starten. De XS key kan je enkel krijgen als je een volledig pakket Logic Pro 7 aankoopt... Of anders proberen nog ergens een 2e hands versie van Logic 5 of 6 (met XS key) te kopen.

Is je PowerBook geleverd na januari 2003, dan kan die enkel en alleen booten in OS X, niet in OS9. Als je over de OS9 versie van SD3 beschikt, kan je eventueel proberen deze op te starten in de "Classic" omgeving van OS X. Normaliter zal OS X automatisch herkennen dat je een "classic" programma probeert te starten.

Thanks for the info! ;)
Ik zal eens gaan speuren naar een oudere logic versie met XSkey.
Ik heb idd. een powerbook die geen OS9 meer kan draaien (2005).

Moet een keer lukken :-)

Back