su700 potmeters vervangen

Devon-Miles

Ouwe rot
beste mensen,

zo zit je dan midden in de nacht met je hete soldeerbout met de intentie je su700 pots te vervangen. verse bubbelplasticbrief van yamaha met de langverwachte pots ...

MAAAAAR!!!

ok, tot dusver ....

kap los, alle schroeven los ... de eerste 6 pots mogen eruit. aangezien de su700 van binnen veel stof bevat maak ik dat meteen schoon met wattenstaafjes. echt, wat een troep! maar toch geen aanstekers, simkaarten of afgehakte yakuza vingertjes :D

photo0542gs3.jpg

de soldeerbout en schroevendraaier .. beetje kracht zetten en stukje bij beetje alle pootjes eruit solderen.
best een sucuur werkje, was er vrij lang mee bezig maar na de 3de kreeg ik er handigheid in.

photo0543xx9.jpg

pfew ... heb het overleefd, ff chillen :D

photo0546dq5.jpg

zo, the old and the new!!
heb d'r helemaal zin in en laat de bout nog eens ff flink heet worden.

photo0547qe3.jpg

vervolgens breekt mijn klomp ... ik heb de variable a toegestuurd gekregen, die zijn voor de volume en record volume en hebben 9 pootjes terwijl de benodigden 6 pootjes hebben =(

photo0550nq5.jpg

ik zal voor de duidelijkheid de laatste foto even meesturen zodat ze weten welke pots ik nodig heb.
als ik verder ga post ik meer foto's .. de pots kosten overigens maar 4,70 per stuk.
nu wachten op de goede ...

Laatst gewijzigd:
Damn!!!
das balen joh, vooral omdat je al zover was...
De potmeters van mijn SU700 verspringen ook wel eens in waarde, ik gebruik hem niet live
dus laat het er maar bij zitten. In de studio gebruik ik vooral de ribboncontroller.
Succes met het inzetten van de juiste potmeters iig!

kreeg gelukkig fatsoenlijk bericht na een belletje te hebben gedaan en foto's gemaild, verhaal uitgelegd.

kan de pots opsturen en krijg die andere ervoor terug. ze zij niet heel veel meer leverbaar dus ik bestel maar 2 extra just in case.

more pics to come next week!

Back