Liquid Mix v2.0

Hanz

Anonieme Analogist
... voor de ware liefhebbers: http://www.focusrite.com/news/76

Naar ik begreep op de Messe is hier o.a. EQ Sidechain-functionaliteit aan toegevoegd.

Liquid Mix v2.0 now features an EQ side-chain on the compressor, providing an additional one-band EQ to be fed into the side-chain of any classic compressor emulation. Combined with the existing ‘Listen’ feature, this provides the ideal solution for high quality de-essing and more creative compression.

Gratiesch natuurlijk.

Erg tof hoor de Liquid Mix alleen wel alleen voor in de studio, voor Live is die vanwege de latency niet in te zetten en dat vind ik wel jammer. Verder dus een hele lekker compressie en eq-oplossing.

ens

Weet iemand hoe de Liquid Mix zich verhoudt tot UAD-1 en/of TC Powercore?

bwah....nu dacht ik dat ie er al echt was... :(

Origineel geplaatst door mc_kwok
bwah....nu dacht ik dat ie er al echt was... :(

Ikke nie snapnie......

Liquid Mix 2.0 is toch alleen maar een software update??
'Software release in April' stond er in het bericht?

En is dit ding nu beter dan een UAD-1 en zoja waarom niet?

Origineel geplaatst door OJS
En is dit ding nu beter dan een UAD-1 en zoja waarom niet?

Waarom wil je vergelijken?

De Liquid Mix is een dynamic convulation based oplossing en de UAD-1 comps en EQ's allemaal algoritme based zover ik weet. Dat is in ieder geval al 1 verschil.

De Liquid Mix kan op 44.1 of 48Khz 32 x (Compressor + 7 band EQ) EQ draaien. Met een UAD-1 kaart van dezelfde prijs red je dat onder geen voorwaarde.

De Liquid Mix krijg je voor dezelfde prijs 40 compressors en 20 Equalizers, maar je kunt geen andere plugins draaien. Een mooie reverb kunnen draaien zou wel beter zijn!

Ander nadeel van de UAD-1 vind ik dat je de echt mooie plugins eerst weer moet gaan kopen. Niet dat wat erbij zit troep is, maar de los verkochte plugins of de plugins in de wat duurdere bundel zijn gewoon veel beter.

Het grootste nadeel van de UAD-1 vind ik toch wel dat de kaart een serieus tekort heeft aan DSP power om met de huidige standaarden mee te komen. Om de prijs te rechtvaardigen moet Universal de beschikbare DSP power echt minimaal met een factor 4 verhogen zonder prijsstijging. AL die jaren al dezelfde weggooi chip uitbuiten is echt belachelijk.

Maar de compressors direct vergelijken heb ik dus nooit gedaan dus daar ga ik geen uitspraak over doen. Wel weet ik dat ik erg tevreden ben over de Liquid Mix. Echt grote karakter verschillen tussen de verschillende modellen, een geweldig uitgebreidde maar toch simpel te bedienen EQ en gewoon die sound in je homestudio voor de prijs van een fractie van 1 van die dikke vintage bakken.

Wat betreft bang for the buck vind ik de LiquidMix echt een uitschieter. Powercore leek me ook erg interessant, met die Oxford bundels enzo....maar dat is wederom kopen kopen kopen dus de uiteindelijk investering is weer een stuk groter (ook al zijn de powercore en een UAD-1 wel wat veelzijdiger natuurlijk).

Het is gewoon afwachten totdat focusrite eind 2007 (of eerder al ) de Liquid Effects aankondigt.

Een doosje dan vol met vintage Verbs, Delays en Modulators

...lekkah...

Origineel geplaatst door Acidfever

De Liquid Mix krijg je voor dezelfde prijs 40 compressors en 20 Equalizers, maar je kunt geen andere plugins draaien. Een mooie reverb kunnen draaien zou wel beter zijn!

Dit vond ik een opmerkelijk zinnetje. Je kunt dus geen andere plugins gebruiken of een hardware-bak inserten als je de LM gebruikt?

De meest logische vraag is dan natuurlijk: WAAROM IN GODSNAAM?

Kan wel, maar niet in het Liquid mix doosje.

Dus je kan er 30 waves eq's naast plakken in je seq. Dat maakt niet uit.
Maar de eq's en comprs van de LM kunnen alleen op de dsp van de LM draaien.
Gr

Dit vond ik een opmerkelijk zinnetje. Je kunt dus geen andere plugins gebruiken of een hardware-bak inserten als je de LM gebruikt?

De meest logische vraag is dan natuurlijk: WAAROM IN GODSNAAM?

De UAD kun je een reverb o.i.d. op draaien. De liquid mix is exclusief EQ & Compressie.
Dat is dus was scan hierboven ook al heeft verteld.

Oooooooooww, da's dan geen probleem. Voor de reverb heb ik denk ik wel een oplossing......

Hoe zit dat dan met latency? Is dat zoveel dat het live niet bruikbaar is. Ableton en Cubase hebben toch compensation? Ik snap dat niet helemaal

Oooooooooww, da's dan geen probleem. Voor de reverb heb ik denk ik wel een oplossing......

De badkamer!

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Hoe zit dat dan met latency? Is dat zoveel dat het live niet bruikbaar is. Ableton en Cubase hebben toch compensation? Ik snap dat niet helemaal

In cubase absoluut geen probleem...Ableton toch wel. Blijkbaar is de latency compensation in Ableton toch nog niet zo geavanceerd als die in andere DAWs.

ik heb een grote badkamer... hijs te huur voor 100 euro per uur:D

Gratis, Tank-FX een watertank uit 1932 in het Hauptbahnhof van Oberhausen. :D

(is al eens eerder op synthforum gepost)

Back