Liquid Mix v2.0

Origineel geplaatst door Acidfever
In cubase absoluut geen probleem...Ableton toch wel. Blijkbaar is de latency compensation in Ableton toch nog niet zo geavanceerd als die in andere DAWs.

Helemaal geen problemen mee. LM werkt super in Live 6.
De compensation werkt erg goed zelfs. Zelfs Live ga ik hem meenemen. Wat een top ding : )

Gr

Ik vind de LM niet zo schitterend werken in Live 6 hoor. Als je hardware eerst opneemt naar audio of als je softsynths gebruikt is er geen enkel probleem maar als je hardwaresynths gebruikt in realtime is dat wel anders...
In dat geval moet je manueel de latency compenseren. Geen probleem, maar de graphics van ableton nemen dit niet over. Het beeld wat je ziet in je sequencer komt dus niet meer overeen met het geluid. Je sequence begint op het scherm maar het geluid komt een fractie later, irritant. In Logic is dit niet het geval bij mij.

Ik heb het al eens eerder gevraagt op t forum maar kreeg geen antwoord.

Hoe klinken de compressors/eq's van de liquidmix in vergelijkging met de andere merken die comp/eq's vst's maken.
Denk aan Waves, Urs, Sonalksis.

Het gaat mij immers niet om de proccesor load die minder word bij gebruik van de liquidmix.

IK denk dat als je weet wat je doet je met de genoemde merken zoals URS, Waves etc. betere resultaten kunt behalen. Je moet dus wel weten wat je doet en dat is voor velen helaas niet het geval. Dynamische convolutie biedt volgens mij direct resultaat maar is denk ik toch minder dynamisch als de mogelijkheid om alle relevante parametrs naar eigen wens in te vullen zoals dat bij de overige Eq's en compressors kan.

ens

waarop baseer jij dit ens

is dit niet rationeel doorvertalen van de theorie?

is t niet gewoon een kwestie van luisteren en de juiste toepassing op de juiste plek. conv of niet?

Shizzl, het is redeneren op zijn ensembliaans, doe er mee wat je wil.
Of het rationeel is weet ik niet maar ik heb de LM 3 dagen lang uitgeprobeerd op de Messe, ze waren me een beetje zat zelfs:D en de Sonalksis en Waves pluggies ken ik.

Als je zegt dat je me alleen gelooft als ik het wetenschappelijk onderbouwd heb, dan haak ik af
:geslaagd:

Edit: Overigens klinkt de LM wel baggerlekker.

Maar klinkt het nu beter of niet, ik heb begrepen dat LM met een algorithm interpoleerd tussen bepaalde settings....

AO, ik denk dat je de LM echt wel lekker gaat vinden, of het voor jou een verschil maakt tov van de overige alternatieven kan ik uiteraard niet bepalen. Ik zou zeggen, check Feedback eens.

Origineel geplaatst door Ensemble
Shizzl, het is redeneren op zijn ensembliaans, doe er mee wat je wil.
Of het rationeel is weet ik niet maar ik heb de LM 3 dagen lang uitgeprobeerd op de Messe, ze waren me een beetje zat zelfs:D en de Sonalksis en Waves pluggies ken ik.

Als je zegt dat je me alleen gelooft als ik het wetenschappelijk onderbouwd heb, dan haak ik af
:geslaagd:

Edit: Overigens klinkt de LM wel baggerlekker.

nee, dat zeg ik dus juist niet

je moet gewoon zeggen, het klink baggerlekker
en die convolutie er buiten laten shizzl
:D

Ja shizzl mnizzle.

Alleen jammer dat je niet meer dan 16 stereo tracks kan voorzien van comp/eq.
Die expansion kaart is alleen voor hogere sample rates.
2x een liquid mix kan ook niet.

Ga wel een keer luisteren ergens.

Origineel geplaatst door Negative Plus
Ja shizzl mnizzle.

Alleen jammer dat je niet meer dan 16 stereo tracks kan voorzien van comp/eq.
Die expansion kaart is alleen voor hogere sample rates.
2x een liquid mix kan ook niet.

Ga wel een keer luisteren ergens.

Er zijn weinig studio's die 16x een manley passives hebben staan hoor bijv ;)

ik gebruik 4 instances, is zat, je wilt toch niet compressie en eq op elke track?
Dan kan je beter naar de brongeluiden kijken als je ze zo moet boosten om ze in de mix te kijgen...

Ik snap je punt.

Maar een eq en een comp op elk kanaal is niet verkeerd :D

Luxe probleem.

Volgens mij krijg je via Sae ook 35% korting op alles van Novation/Focusrite.

Ik ga er toch maar eentje aanschaffen binnekort. Er zijn idd leuke kortingen te krijgen via focusrite/novation. Lijkt me een top ding. Gebruikt iemand hem ook op dez masterbus?

Origineel geplaatst door FrankH
Gratis, Tank-FX een watertank uit 1932 in het Hauptbahnhof van Oberhausen. :D

(is al eens eerder op synthforum gepost)

de Gasometer in Oberhausen is ook leuk. Ik heb er een optreden in gedaan. Perfect voor ambient muziek.

Origineel geplaatst door René
de Gasometer in Oberhausen is ook leuk. Ik heb er een optreden in gedaan. Perfect voor ambient muziek.

Lijkt me een prachtige locatie. Bij die afmetingen maakt een beetje extra latency niet meer uit. :D

Origineel geplaatst door Ensemble
IK denk dat als je weet wat je doet je met de genoemde merken zoals URS, Waves etc. betere resultaten kunt behalen. Je moet dus wel weten wat je doet en dat is voor velen helaas niet het geval. Dynamische convolutie biedt volgens mij direct resultaat maar is denk ik toch minder dynamisch als de mogelijkheid om alle relevante parametrs naar eigen wens in te vullen zoals dat bij de overige Eq's en compressors kan.

ens

Ik denk dat als je cleane compressie zoekt je beter af bent met de native compressoren maar dat je met de Liquid Mix dus echt wel betere resultaten haalt.

Waarom? Omdat het gewoon super goed klinkt. Ik heb de URS bundel zelf uitvoerig getest en ik mis daar gewoon een karakter. En dat is nou net waar de Liquid Mix echt goed in is.

Als je een onopvallende rustige compressor zoekt kun je beter verder kijken denk ik.

En je hebt de liquid mix sowieso verkeer begrepen als je gaat zeggen dat je bij deze implementatie van dynamische convolutie geen vrijheid in parameters hebt. Je kunt gewoon alle parameters editten (real time). Dus kwa bediening is er gewoon geen enkel verschil met URS of Waves.

@Acidfever

Dat is nou precies wat mn probleem is bij al die native compressors.
Allemaal karakterloos.

Een uitzondering is wel de SSL comp/eq van waves.

Ik zoek juist compressors die kleuren.

Ik ga er voor.
Thanx later.

Toch nog even een vraagje over de latency. Las net ergens dat als je meerdere eq's/compressors gebruikt de latency ook steeds hoger wordt.(klinkt logisch) Nou zou ik het irritant vinden als je op een toets drukt en een seconde later pas het geluid uit je monitors hoort komen. Ik heb het dus over het triggeren niet over het afspelen.Is dit het geval?

De latency is nu fixed en afhankeljk van de sample rate die je kiest. Bij versie 2.0 is het tevens afhankelijk van het aantal instances dat je gebruikt. Hoe minder je je liquid mix belast, des te lager is de latency.

De latency is geen secondenwerk (47ms op 44.1kHz). Een sequencerhost met latency compensation als cubase kan hier perfect rekening mee houden. Je merkt wel iets van een vertraging, maar dat vind ik van nauwlijks storend niveau.

Back