data dump

Booker Teo

Nieuwkomer
Beste,

Bij deze mijn eerste vraag op het synthforum,

Ik vroeg me af,

Heb laatst een midi toetsenbord aangeschaft. Nu ben ik bezig met mij eigen sounds te maken.
(op zoek naar N.I.B4 software) En is mijn probleem hetvolgende.

Ik weet niet of het bestaat maar ik zoek één of andere wonderbak die presets kan opslaan, zodat ik mijn sounds hierop kan zetten, en dus geen laptop nodig heb om live acts te doen.
Ik heb eens geinformeerd in een winkel en hier spraken ze over datadump.
Is er iemand die weet of dit is wat ik moet doen, en welk apparaat dit kan?

Een sampler is niet ideaal omdat deze de geluiden naar hoge en lage noten stretched, wat het geluid niet ten goede komt.(meen ik te verstaan?)

dank bij voorbaat,
B.T.

Dus op een 'hardware midi sequencer' kan ik sounds die ik op computer maak inladen (is dit dan data dump?), er een midi toetsenbord inpluggen en yuuu...???

Ik heb eens wat rond gesurft over dergelijke sequencers. Zelf werk ik met ibook G4 osx 10.3.9
En zoek een midi sequencer met opslagcapaciteit voor zo'n 10 tot 20 presets (meer mag altijd natuurlijk),
waarop ik gemakkelijk sounds van mijn computer kan dumpen...

Het is de bedoeling dat ik voor life acts een midi toetsenbord (Korg K61) bij mijn Orgel zet om wat geschifte sounds (die ik op voorhand maak met bv native instruments) te produceren.
(fuse-muse research receptor, lijkt ideaal maar is wat prijzig)

Ben nog maar net bezig met midi toepassingen, iemand een idéé of tip over een geschikte hardware midi sequencer???

Ho, wacht effe. Ik ben bang dat je het één en ander door elkaar haalt. Je kunt géén geluiden via midi versturen. (voor meer info over het verschil tussen midi en audio kun je hier op het forum een aantal duidelijke topics vinden).

Wat je wel kunt doen met midi (en dus ook met een midi dump) is het versturen en opslaan van INSTELLINGEN van een bepaald geluid. Het geluid zelf wordt niet meegstuurd.

Indien je dus een geluid gaat programmeren op je computer kun je het dus niet versturen via midi. Je kunt dus ook geen geluiden in een midi keyboard inladen (als dat is wat je van plan was...). Als jij geluiden in bijv N.I. B4 gaat programmeren en je wil die live bespelen via je midi keyboard, dan zul je je laptop gewoon mee moeten nemen.

TIP: Verdiep je eerst eens goed in wat midi nou precies is!

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=66486&highlight=midi+audio

Succes

Back