axis 64 midi controller

Hazes

Vind ik leuk
Toevallig stuitte ik hierop vandaag: De Axis 64 midi controller
The AXiS MIDI master keyboard is designed as a simple and intuitive music interface. Its "natural keyboard" puts the "Harmonic Table" note layout at your fingertips. The Harmonic Table arrangement of musical notes has a logic that is compelling. It is surprisingly effective for learning, playing, and understanding music. It makes an awesome tool for composition.
Het zal even wennen zijn, maar het lijkt me een fantastische controller. Iemand ervaring hiermee?

http://www.c-thru-music.com/cgi/?page=home

Attachments

• axis-01.jpg
    axis-01.jpg
    34,6 KB · Bekeken: 132
Kom het nu pas tegen.
Vet hoor... weet alleen niet of het zo makkelijk speelt; of je er niet snel naast zit met je vingers. Concept is wel echt tof.

Maar kan geen prijsindicatie vinden?

Ok gevonden;
Price is normally £850 or $1,700
exclusive of delivery and tax.

Damn. Hoeveel module'tjes voor m'n dotcom kan ik daar wel niet voor halen.... laat maar :D

We hebben er sinds kort eentje in de studio staan. Ik moet zeggen dat ik niet meer zonder zou kunnen, het is echt lekker spelen en ik kom veel sneller tot interessante resultaten dan met een gewoon klavier.
Hij is idd wel prijzig maar dat zijn veel - zo niet alle - goede studio dingen. Hij is helemaal handgemaakt en voelt erg stevig aan.
Ik heb een tooltje gemaakt dat elke keer wanneer het een midi noot ontvangt de toetsen aangeeft die worden gespeeld op een virtuele axis controller op mijn scherm. Stuur er gedeeltes van midi files doorheen. Het is dan best interessant hoe logisch die partijen er dan uitzien op de controller en het is handig om em te leren bespelen.

wat een beetje jammer is dat het geen velocity heeft (al zou dat mss moeilijk toepasbaar zijn geweest)

Da's al een iets interessantere prijs. Het zou alleen wel mooi zijn als er ook nog een gewone "ouderwetse" midi-out op zou komen. Of is usb-midi makkelijk om te zetten naar gewone midi?

Ben trouwens bezig om een tool te maken waarmee je midi files kan afspelen en zien welke noten gespeeld worden op de harmonic table.
http://forum.c-thrumusic.com/viewtopic.php?f=3&t=12&p=180#p172

Wellicht wordt hij in de toekomst ook uitgebreid met de mogelijkheid om dingen te sequencen op de harmonic table met Tenori-on achtige methodes, maar dat is vooralsnog toekomstgedroom.
Voor nu is de tool alleen en puur bedoeld om andermans akkoorden en progressies te bekijken op de harmonic table; te analyseren.

Ben trouwens bezig om een tool te maken waarmee je midi files kan afspelen en zien welke noten gespeeld worden op de harmonic table.
http://forum.c-thrumusic.com/viewtopic.php?f=3&t=12&p=180#p172

Wellicht wordt hij in de toekomst ook uitgebreid met de mogelijkheid om dingen te sequencen op de harmonic table met Tenori-on achtige methodes, maar dat is vooralsnog toekomstgedroom.
Voor nu is de tool alleen en puur bedoeld om andermans akkoorden en progressies te bekijken op de harmonic table; te analyseren.

ik heb zoiets gemaakt voor reaktor, je ziet dan welke noten je moet indrukken op de axis 64. je kan dat reaktor bestand als een insert gebruiken op een midi kanaal in bijvoorbeeld cubase.
zoals ik van tevoren al vermoedde en hoopte, zien veel melodieen en akkoord progressies er superlogisch uit op de controller. ik merkte dat ook al met het bespelen ervan.
als ik het reaktor bestand vind, zet ik het online in deze thread.

zoals ik van tevoren al vermoedde en hoopte, zien veel melodieen en akkoord progressies er superlogisch uit op de controller. ik merkte dat ook al met het bespelen ervan.

Vet! Dat hoopte ik ook al.
Ik zit ook vast in m'n muziek op het punt van progressies en akkoorden. Maar heb ook altijd weerzin gehad tegen het leren van iets dat me onlogisch overkwam. Axis 64/de harmonic table is precies dat waar ik altijd op heb zitten wachten, zonder dat ik het wist :)

als ik het reaktor bestand vind, zet ik het online in deze thread.

Zal hetzelfde doen voor m'n tool, als ie toonbaar is.

500,- dollar (400,- euro) is me toch nog iets te duur voor deze controller

ik wacht wel ffies tot andere het na gaan bouwen mits dit een succes wordt hoppelijk zal die prijs dan ook naar beneden zakken

Ik heb hier m'n eerste bruikbare tool gezet, er zijn nog wel 1001 dingen te verbeteren, maar de basics zijn down; hij speelt een midifile af en je ziet per channel waar de noten zitten. Hij zal als er meer keuze is de middelste noot nemen. (noten zitten vaker dan eens op het board) Dit is niet altijd ideaal, maar voor nu toereikend.
http://public.me.com/hetmannetje/Harmidi
De .jar file downloaden en erna dubbelklikken om te runnen. Vanaf Java 1.5. (dus ook voor OS-X)
In de zipfile zit de Java source, voor de liefhebbers.

Back