Beat maken op microKORG

RSB

Whoehahaha
Er is een (factory)patch op de microkorg die een beat én arp tergelijk laat horen.
Volgens mij een van de eerste patches onder Trance sectie.

Maar hoe maak je zoiets? dus vandaar de vraag:
Iemand misschien tips voor Microkorg-gebruikers hoe je zoiets tot stand laat komen op de MicroKorg?

Alvast bedankt

:doei:

Ik weet welke patch je bedoeld. De beat wordt gemaakt met LFO's.

Als je de toonhoogte van een sinus of triangle diep negatief moduleert met een zaagtand LFO, dan kun je al een bassdrum-beat namaken.

Kijk maar eens hoe de virtual patchcords ingesteld zijn :okdan:
Dan kun je precies achterhalen hoe zet gedaan hebben. Want ze doen iets meer dan alleen de toonhoogte moduleren...

Gekko.

Opzich een Bassdrum in een 4qrts maat maken lukt mij wel op de microkorg maar zoals je in die patch kan horen is er ook een HiHat. Tevens kan je erg toffe veranderingen doen bij die demopatch.

En wat ik ook niet echt begrijp is dat de synth-Arp door blijft lopen en de beat hoor je alleen als je een toets indrukt.
Ik dacht namelijk dat de MK maar 1 arp heeft.

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Opzich een Bassdrum in een 4qrts maat maken lukt mij wel op de microkorg maar zoals je in die patch kan horen is er ook een HiHat. Tevens kan je erg toffe veranderingen doen bij die demopatch.

Check nou ff de virtual patches ;) daar zit het geheim !!!

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
En wat ik ook niet echt begrijp is dat de synth-Arp door blijft lopen en de beat hoor je alleen als je een toets indrukt.
Ik dacht namelijk dat de MK maar 1 arp heeft.

Hij heeft maar 1 arp, maar je kan wel instellen welke van de 2 geluiden hij aanstuurt (en ook beiden tegelijk, natuurlijk)

Gekko.

Back