Goede synthesizer voor percussie

Een SDS-3 is nog lastiger te vinden en duurder dan een Syncussion vrees ik. Wat me ook zorgen baart is dat de naam mono-poly bij de eerste tien resultaten van de zoekopdracht "SDS-3" een paar keer opduikt :D ;)

Is het nog gelukt met die zelfbouw SDS-3?

Origineel geplaatst door Mk II
mmm... dat weet ik eerlijk gezegd niet meer maar dat zou idd het nut voor drum synthese nogal beperken. de Korg 700s heeft gelukkig wel noise (zelfs pitch scaled). De Korg 770 is nog wat leuker voor drums IMHO maar die is zo moeilijk te vinden dat ik er maar niet over begin.

Pitch scaled? Ik dacht dat iets was met VSTi's of VA's die gesamplede noise gebruikten en van de nood maar een deugd gemaakt hadden....dat is wel een hele leuke feature! :)

Sorry hoor maar ik ben het nog niet echt met je eens.
Dan nog eerder een sh-101 dan heb je wel 1 cem3340 vco maar toch echt een betere envelope.
Die 3340's die digitaal worden aangestuurd zijn absoluut niet snel.
Een Pro One is dan beter want daar zit heel die dac niet in.
Maar je kan ook veel beter een synth kopen die echt voor drums ontworpen is maken denk ik.

Een run van SDS-3 bords ben ik nog iemand voor proberen gek te krijgen.

Origineel geplaatst door mono-poly
Beste voor percusie is wel de Simmons SDS-3 gevolgd door de Pearl Syncussion.

Die Simmons is vet zeldzaam...die zie je bijna nooit...Ik heb een Syncussion en die kan je met enig zoekwerk wel bemachtigen.
De sweep parameter op de Syncussion is zeer vet en ik heb er bassdrums uitgetrokken die een 808 het bos in sturen..
Ik vind de TR-606 een fijne vriend voor de Syncussion. De 606 heeft 2 trigger outputs en de Syncussion 2 trigger inputs...Voila..Lekker je hi hats etc uit de 606 en Bass en Snare uit de Syncussion.
Er is een tijdje een discussie geweest over de Syncussion dat je hem via een DI box moet uitsturen of zo..ik weet niet of daar al een conclusie over is maar het schijnt de Syncussion nog vetter te laten klinken.
alles bij elkaar opgeteld staat de Syncussion in mijn top tien synth lijstje. Hij kan veel meer dan alleen maar drumsounds maken en heeft veel bijgedragen aan leuke electro tracks...

Weet iemand ergens een GOEDE demo van dat apparaat te staan?

Origineel geplaatst door bikkel
Weet iemand ergens een GOEDE demo van dat apparaat te staan?

Ja bij mij in mijn Stratumse woonkamer....

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ja bij mij in mijn Stratumse woonkamer....

Als dat een aanbod is neem ik hem met beide handen aan :okdan:

(je mailbox zit vol)

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
De Pearl Syncussion is idd een zeer goede keuze.
Ik heb een korg mini700 en die kan idd een aardig basdrummetje maken.

dat vondt ik dus vd de korg dv 800 konje in een bepalde mode laten trigeren van de ene voice naar de andere
en asje dan t instelde
kreeg je eg een aardig korte pulsating [door de xelente filters ] boeeeem tsjik
en tempo daar van konje goed regelen door de env ..aparte waren dat ook ,..

maar ja is geen optie toch een dv800 kopen voor drums a like sound s
ik zou bv een ry30 xd 5 kaway kopen ,...is een synthese based drumachine ....hoe ze klinken geen idee kost allemaal nog geen 150.-

Back