wat was uwe eerste drummachine/doos/rambak en ervaringen

tr808 ola [maar jijmaakt toch helemaal geen muziek :duivels::biertje::halleluja

goede aankoop / binne komer
leuke van soon draad datje kan zien wat voor stomme / domme
dozen we allemaal eerst hebben gehad
en weer nu terug willen
bv een r8mk2
koste me toien 650.- gld was m dubbel en dwars waard

nu wilk m best terug
want de sequencer is goed te noemen 200+ sounds erin
en cheapooooooo:D

..je ziet egt veel drumachientje tegenwoordig die vroeger duurder waren ..en toch best vaak gebruikt zijn inplaatjes
alesis dm 5 barstensvol drums kost net 100 eu

heb momenteel egt teveel byna [niet alles van mij ...helaas ]
808/909/cr78 / cr8000 laatste is eg leuk ook qa editting ... / mods en looks
maar soms wilje andere sounds drumstel sounds
dus een ddr30 gekocht ben benieuwd komt van de week door de brieven bus
aha zoon ding dus
Advertentienr.:255361297 mp drums

wil een sp12!!!!

Tr-606,.

Nieuw gekocht bij Saris in 1982 ofzo.
Wat ie toen kostte weet ik niet meer,.. Ik had er m'n 2e crossmotor voor verkocht en ik hield nog wat over om er later een tweedehandse 202 bij te kopen.
Heb m nog steeds,.. was t eerste wat ik kocht na m'n ms20,.. die ik ook nog steeds heb en waar ik m'n eerste motor voor had verkocht,..
Muziek had t gewonnen van gebroken botten!!!
Ziet r niet meer uit, klepje mist, batterijenlekkageschade, gebroken knopje,.. etc,..maar loopt nog als een tierelier.
Heb r al mn eerste acid livesets mee gedaan in de jaren 90 en heeft alle vaste vrijdagavonden Live and Direct met Ricky D, MC Ludie en ondergetekende in parkzicht ook overleefd.
Nog steeds mijn favoriete drumbox,. (sentiment ofzo,.. maar toch,..)

Toms out naar ms20 en gaaaaaan!!

Om sync te triggeren gebruikte ik, toen ik m'n atari kocht een msq10 van roland,. die had midi en sync en kostte me toendertijd 10 gulden. waarschijnlijk omdat t echt de meest lousy sequencer was,.. ever!! Maar een prima syncbox.

Laatst gewijzigd:
Mijn eerste drumcomputer heb ik bij toeval op 't waterlooplein gevonden.
Het is de almachtige en über zeldzame Roland CR-1000!
Een machine die de analoge warmte van de 707 combineert met alle programmeer mogelijkheden van de CR-68!!!
Mijn leven is nooit meer hetzelfde geweest sinds ik 'm in huis heb...
Ik zeg: "voor iedereen een CR-1000!"

:D :duivels: NOT :duivels: :stupid

Mijn eerste drumcomputer heb ik bij toeval op 't waterlooplein gevonden.
Het is de almachtige en über zeldzame Roland CR-1000!
Een machine die de analoge warmte van de 707 combineert met alle programmeer mogelijkheden van de CR-68!!!
Mijn leven is nooit meer hetzelfde geweest sinds ik 'm in huis heb...
Ik zeg: "voor iedereen een CR-1000!"

:D :duivels: NOT :duivels: :stupid

haha die cr1000 das toch een preset machine ...met tr626 sounds ongeveer
ziet er wel grappig uit :geslaagd:

Attachments

• roland_cr1000_87.jpg
    roland_cr1000_87.jpg
    36,4 KB · Bekeken: 106
DIGITAL DRUMMER

A Preset Rhythm Machine Featuring 16 Digital Sound Sources

The Roland CR-1000 has 16 digital PCM sound sources of both drum kit and latin percussion sounds.

With 48 preset patterns, it delivers sound, rhythmic variety and performance unmatched by conventional preset rhythm machines.

Hand clap can be added to any preset pattern by simply pressing the "handclap switch" Intro, fill-in and ending patterns are controlled by footswitches to create structures for complete songs.

Tempo is programmable for each preset rhythm pattern and adjustable from 40 to 240 beats per minute. This is then indicated by a brightly lit three-digit LED display.

Accent level and shuffle time are also adjustable and can be stored into each pattern.

The CR-1000 has MIDI In and Thru connectors for controlling the tempo by MIDI clock messages or playing individual instrument sounds by MIDI note messages.

When used with a MIDI keyboard instrument, a special Key Start function activates the CR-1000 the moment a key is pressed. Furthermore, the Nuance function allows the left-hand dynamics to control the rhythm volume.

Roland CR-1000 - Preset Rhythm Machine - 1987

WAT LEES IK NU ,.........
Accent level and shuffle time are also adjustable and can be stored into each pattern.

The CR-1000 has MIDI In and Thru connectors for controlling the tempo by MIDI clock messages or playing individual instrument sounds by MIDI note messages.

ER VALT WEL WAT TE TWAEKEN ,..
en via c1 / en meer kunje m dus midi bespelen
hmmmmmmmmm
maar 16 sounds

Roland CR-1000 - Preset Rhythm Machine - 1987

WAT LEES IK NU ,.........

ER VALT WEL WAT TE TWAEKEN ,..
en via c1 / en meer kunje m dus midi bespelen
hmmmmmmmmm
maar 16 sounds

ja als dat tweaken is, hahaha
je kan de geluiden harder en zachter zetten zoals op een 707 en inderdaad meer of minder accent en shuffle.

Als ik 'm aanzet voel ik me net een dansleraar...
"zo en dan gaan we nu de rhumba doen"
zoiets:

Mijn eerste drumdozen waren de Boss DR220A en de DR220E, daarna kwam er een Drumtraks welke ik nog steeds heb en gebruik.
Ook nog een tijdje een Yamaha RY30 gebruikt met een extra kaart waarna ik een MPC2000 heb aangeschaft welke ook nog steeds in gebruik is

Als vervolg op deze post: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=826481&highlight=DR*110#post826481

Spoel krap 17 jaar vooruit, en ik koop 2 DR110s voor 80 euro waarvan er eentje cosmetisch niet zo prachtig meer is. Ik wissel het binnenwerk om en heb opeens 2 piekfijne DR110s met tasjes en alles, en 1 niet zo'n mooie kapotte. Die laatste gaat de Marktplaats hier op, en mijn oom heeft z'n drumcomputer eindelijk weer terug.

Eerlijk duurt 't langst :).

Laatst gewijzigd:
Mijn eerste drumcompu was een tr 606 met individuele outputs, supercool bakje. Knopjes deden het niet heel goed, soms moest je er best hard op drukken en hij gedroeg zich ook nogal random op een voor mij niet bruikbare manier. Volgens mij heb ik er 200 Euro voor betaald in 2002, toch weer verkocht om een Juno te kunnen kopen. Ik vind de 606 een heel byzonder bakje misschien door nostalgie of vanwege die lampjes en die glimmende draaikopjes en die hihats :okdan:. Volgens mij heb ik er maar 1 track mee gemaakt toen ie gesynct was aan een jomox. Die track ben ik kwijt dus alleen de herinnering blijft.
Later nog een drumstation v2, leuke bak met handige knopjes. Deze heb ik weer verkocht omdat ik de kicks niet zo vond kicken (of ik kan gewoon niet mixen). Toen een r8 + dance & electronic kaartjes. Inderdaad geweldige sequencer maar die plastic pads meppen niet lekker. Die sounds kon je wel extreem pitchen zeg en dan klonk het nog best goed, en soms heeeeel lang.
Uitendelijk een dr 660 maar die heb ik in een creatieve impasse weer verkocht. Daar kreeg ik niet snel daarna wel weer spijt van, vandaar dat er binnenkort eentje naar mij toe komt. Erg leuk compact bakje. Mn volgende drumdoos wordt denk ik de mfb 522, maar die vermona lijkt me ook wel wat.

Als vervolg op deze post: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?p=826481&highlight=DR*110#post826481

Spoel krap 17 jaar vooruit, en ik koop 2 DR110s voor 80 euro waarvan er eentje cosmetisch niet zo prachtig meer is. Ik wissel het binnenwerk om en heb opeens 2 piekfijne DR110s met tasjes en alles, en 1 niet zo'n mooie kapotte. Die laatste gaat de Marktplaats hier op, en mijn oom heeft z'n drumcomputer eindelijk weer terug.

Eerlijk duurt 't langst :).

ik heb denkik precies t zelfde probleem een kapotte ingang van de voeding ligt nog uit elkaar en ik kocht er ooit eentje om af te kijken / meten by de een en dan de andere te rpareren ,..
nooit afgemnaakt moetk egt een doen haha
heb dusniks aanjouw [kapotte ] die op marktplaats gaat
mijne was ook compleet en mooi met tasje 60.- eu

nu gaan ze al t dubbele
:smeris:
zou verboden moet worden zo lekker klinken ze ...zou byna zeggen beter dan een tr606 aleen een mindere sequencer
anders
hats zijn beter lichter en de clapppp
oei
:halleluja:bekdicht:

Yamaha RX-15...
Met 15 geluiden ofzo, zonder aanslaggevoeligheid.

Was eigenlijk in bezit van vaders de man, maar hij deed er weinig mee.
En ik zat elke dag met koptelefoon op met de radio mee te drummen :)

Later de drumdoos sequencen met de MSX.

Dus zo ben ik er ingerold =)

Korg kpr77, ism de poly61 en ms20,daarna ook nog een tr606.:okdan:

ahhh....de grijze oudheid ;)

mijn eerste drumbak was volgens mij de soundmaster sr 88
Maar die kwam gelijk met de korg rythm kr55
Dus een stukje wat er in de kast zit en met de soundmaster kon ik nog wat extra "programmeren"
De geluiden uit de korg waren heel herkenbaar in die tijd.

sr88.jpg

Dat was ook mijn eerste drummert...de SR88.....toen hevig proberen te modificeren en toen opgeblazen....pffff moet er nog steeds mee aan de gang......maar ja ik had m graties gehad dus zo gewonnen zo geRonnen=(

mijn eerste drumbak,...
een zelfgemaakte, met een acorn atom als stuurcomputer.( de snare en toms waren qua opzet een beetje als de simmons.
de 2e,.....
een voorgeweekte dr55 (zie de zelfbouwsectie)
de 3e..
een kaway r50, werdt volledig bandlid, enkele jaren lang.
wel met de nodige geheugenuitbreiding, anders kon hij alles niet onthouden.
http://run.to/rabbits
/
.

Back