wat was uwe eerste drummachine/doos/rambak en ervaringen

oei weet niet meer mn allereerste echt drumbak... ik haalde mn drums eerst uit mn eerste synth Kawai K1

maar ik geloof dat dit mn eerste echte drumcomputer was :
zaten geen house sounds dus was best kut

Attachments

• hr16.jpg
    hr16.jpg
    15,3 KB · Bekeken: 110
Als ik die pokke MC-303 niet meereken dan de Alesis HR-16...lekkere clap..had het zaakje in een veel te lange daisy chain waardoor hij een paar ms.later begon te bonken dan de rest maar dit klonk net zo lekker.
Denk dat ik er nog eens een keer 1 scoor zijn ook zo duur niet maar wel leuk..(1e synth was een Juno 106)

Origineel geplaatst door smackos
geen housesounds in een hr16??? dat ding is onwijs veel gebruikt in houseplatekes joh!

Nou ja house kicks dan....

Origineel geplaatst door Bass
ik haalde mn drums eerst uit mn eerste synth Kawai K1

ik heb al heel wat leuke/wazige/kutte dingen uit mn K1 gehaald maar DRUMSOUNDS krijg ik er echt niet uitgetoverd, er zitten achterin wel wat loops ingebakken maar om dat nou drums te noemen....

bliepbliep

Me eerste apparaat waar drums uit kwamen was zo'n speelgoed casio ding met ingebouwde speakers, daarna heb ik een 505 gekocht, dacht toen hmm bijna hetzelfde als 808, zal wel vet klinken dan, niet dus...
Maar hee er zit een dinplug met midi in en uit op die 505 en op die casio, had er wel iest over gehoord midi enzo, dus hoppa snoertjes erin en zo heb ik midi leren kennen enzo, en toen ben ik het pas echt leuk gaan vinden.

2 richard2000
Is het niet allemaal speelgoed ? Ook een lullige Casio kan op een professionele manier gebruikt worden

M'n eerste heb ik niet meer in de originele staat. Dat was een analoog doosje met 3 knoppen.
Maar daar heb ik wat aan gesleuteld in de loop van de tijd en dat is m'n 'Randrum' geworden :
http://www.xs4all.nl/~samzen/synth/synth.html#rand
Een hogere kwaliteit van de pix en meer details staan nog op het todo-lijstje.

Re: wat was uwe eerste drummachine/doos/rambak en ervaringen

Origineel geplaatst door R-ond
meteen maar een andere draad tegen die van rondroyd in gooien ....grr

at was uwe eerste drummachine/doos/rambak graag met prijs en +/- ervaringen !

eiegnlijk en tr 606 - haha was 230 gld verdomme ....
en daarna maar een r8 mk2 gekocht [wiseguy]
vet ding vondt ik wel toen eigenlijk
nu nog wel best leuke aanradert qa mogelijkheden

HUMAN FEEL ,...NET ERNAAST quontised was de trend toen
de r8 werdt volgens mij de dr serie boss machienes
dr70 schynt goede human feel ....en functies te hebben veel sounds en
weer geen mooie grote kast
de r8 mk2 heeft een case zo groot as un tr 707

R-ond wat een toeval ik ook een TR 606 en erna een R 8 MK 2 :D

Origineel geplaatst door gerrie79
boss-dr-55z.jpg

een leuk apparaatje.

Zie ik daar een paar 808 reserve knopjes?

Origineel geplaatst door Bass
oei weet niet meer mn allereerste echt drumbak... ik haalde mn drums eerst uit mn eerste synth Kawai K1

maar ik geloof dat dit mn eerste echte drumcomputer was :
zaten geen house sounds dus was best kut

de HR16b

is toch jammer dat er geen 909 en 707 sounds in zitten
:stupid
dit is een bakkie xtremely vaak gebruikt by orbital
lekker tunable sounds ,..erg easy
te usen
ik heb nog ergens een chip liggen
om van een 16 een 16 b te kmaken
leuke machine asje m ziet voor bv 60 eu dat gebeurdt vaak genoeg
8 bit sounds [kan ook 12zijn ]
ik heb m ooit wegedaan vanwegde andere drums willen hebben [is eg niet slecht ]

Origineel geplaatst door deniax
Zie ik daar een paar 808 reserve knopjes?

Absoluut :okdan: Ik heb zelf een gemodde DR55.

Behalve dat de knoppen hetzelfde zijn, zijn de opdrukken ook in dezelfde style als de TR808.
De snare en kick komen ook aardig in de buurt nadat ik de Bassdrum decay mod heb gedaan. Beter dan menig clone als je het mij vraagt.

Ik heb weleens een poster gezien met een TR808, TB303 en DR55 erop. Zal eens googlen of ik hem nog kan vinden. Dan post ik het plaatje hier wel ff.

Een DR55 is ècht te mooi om te slopen voor reserve-onderdelen voor de 808.
Nog sterker, het is hèt leuke broertje voor naast de 808!

M'n eerste "piece of gear" heb ik even opgedoken uit m'n berging. Het is een Boss DR-550 die ik destijds (begin jaren' 90 denk ik) nieuw gekocht heb bij Verspuy.

dr550.jpg

Zit nu ook nog netjes in de doos met handleiding en "preset pattern score". En grappig is dat er ook nog een door mij geschreven blaadje bij zit waarop staat hoe ik de data op cassettebandjes kon bewaren en weer terug kon laden in de DR-550. Dan moest ik voor het opslaan de input level van m'n cassettedeck kennelijk op 4.5 zetten en voor het terugladen moest de versterker op 1.5. Harder of zachter leverde problemen op. Vandaar dat ik altijd even de verify functie gebruikte om te checken of het saven wel goed gelukt was. Wat een gedoe als je het met nu vergelijkt. 8~

Jammer dat de aankoopbon er niet bij zit, want precies weten wanneer ik 'em gekocht heb en hoeveel hij me toen gekost heeft, doe ik niet meer. Het zal eind jaren '80, begin jaren '90 geweest zijn in het gulden tijdperk. Ik weet nog wel dat ik eigenlijk een Kawai drumcomputer wilde nadat ik op een Rap workshop in buurthuis De Kom in Hoogvliet (ja ja, je moet ergens beginnen... :D ) iemand met een R-50 of R-100 had zien spelen. Maar ja, die waren te duur voor me en de DR-550 kon ik wel betalen. Het ding had best leuke geluiden, zelf 808-achtige geluiden, maar ik baalde wel dat die lekkere vette 808 bassdrum er niet in zat. Je kon de decay wel iets vergroten, maar niks geen "booooooooooooooom". :erm:

Overigens heb ik er niet echt lang mee gespeeld, want alleen een drumcomputer is toch wat kaaltjes. Een jaar of vijf later heb ik een Roland MS-1 erbij gekocht, maar toen begon ik m'n eigen drumgeluiden te samplen, dus is de DR-550 weer terug in de doos gegaan. Maar de basis van het drumpatterns programmeren heb ik er wel mee geleerd :geslaagd: , dus het is toch de moeite waard geweest.

Bij mij ook een DR-110, in 1991. Helaas opgeblazen omdat ik dacht dat de Solina misschien ook trigger-outs had of zo. Een blauw vonkje later was 't janken geblazen...

moet er eigenlijk nog steeds eentje vinden - ik had 'm te leen van m'n oom die ook een Juno-106 en die Solina had.

Mijn eerste drummachine was de Boss DR-660. Best aardige klanken, maar de basdrums vond ik toch wat aan de matige kant voor house/techno. Heb later een Jomox X-base09 gekocht, daar zitten veel minder verschillende geluiden in, maar de basdrums vind ik dik in orde.

Ik heb eerst een Vermona DRM MK II te leen gehad, en daarna een TR-707 gekocht. Of een Casio RZ-1. Een van de twee.

Hammond_Auto-Vari-64_Angle.jpg

drp-2.jpg

meteen maar een andere draad tegen die van rondroyd in gooien ....grr

at was uwe eerste drummachine/doos/rambak graag met prijs en +/- ervaringen !

eiegnlijk en tr 606 - haha was 230 gld verdomme ....
en daarna maar een r8 mk2 gekocht [wiseguy]
vet ding vondt ik wel toen eigenlijk
nu nog wel best leuke aanradert qa mogelijkheden

HUMAN FEEL ,...NET ERNAAST quontised was de trend toen
de r8 werdt volgens mij de dr serie boss machienes
dr70 schynt goede human feel ....en functies te hebben veel sounds en
weer geen mooie grote kast
de r8 mk2 heeft een case zo groot as un tr 707

leuke draad
net asde laatste drie aankopen
net de ddr 30 roland gekocht een 12 bit drum bak voor aan een electronish drumstel
ook met midi

met dynamic filters

rondertussen heb k egt veel drumachiens en rare samplers gehad pffffff..
houdt niet op hehe
:mexico:

Back