KRK rp6

beau

Ingeburgerd
joe, daar ben ik weer...

zojuist mijn krk's aangesloten... eindelijk...

maaaaaar, als ik nu het zaakie even lekker hard zet (zoals je dat doet om je nieuwe monitortjes te checken) blijkt dat 1 van de 2 begint te ratelen. volume en hf leven staan beide op 0 ingetseld...

heeft weet iemand hoe dit komt, of wat ik er aan kan doen?
heb zelf de indruk dat de conus niet helemaal goed vastzit. maar ik kan het mis hebben

alvast reuze bedankt!

beau

ik heb zo op mijn werk staan en die klinken zo solid als hell, zelfs met een vies diepe 808 kick.

dus ik zou maar es aan de bel trekken

het is ook beter om nieuwe monitoren eerst te bekijken.....owh wat een mooie dingen........en dan even de handleiding te lezen

ik weet niet of het erin staat maar ik heb die van mij op laag volume eerst een halve dag in laten spelen

hmmz.. dacht even dat het met de al dan niet gebalanceerde kabel te maken had...
maar niet dus...

ze klinken inderdaad wel strak als een tierelier...
op de ratel na dan...

Ik heb die van mij ook gelijk laten knallen.

Verder geen last van een ratel, ook niet bij harde lage kicks.

De RP6's... ik heb ze ook fijne monitors.

Alleen heb ik bij 1 dat de plastic afwerkingsrand om te speaker los is gekomen van het dubbelzijdige tape waarmee het vast zat.

Maar ik neem aan dat dat niet bij jou ratteld?

Wij hebben ze als band ook en hebben hetzelfde probleem. Wij hebben de woofer vervangen, maar dat was niet de oplossing. Er resoneert iets mee rond de 200 Hz. Moeten nog steeds uitzoeken wat het nou wel precies is. Nou zijn die KRK's niet een sterk staaltje van netjes afwerken binnen in, dus ik zeg lekker mee terug gaan.

Groet van de Naut

Ik heb al bij een paar luidsprekers gehad (hifi, geen monitoren in dit geval) dat het de basdriver zelf is die ratelt. Dit komt door het koperdraadje van de soldeeraansluiting naar de spoel. Bij hoge volumes trilt de woover zo hard dat deze tegen deze koperdraadjes aankomt wat een ratelend geluid geeft. Misschien is het dit probleem.

Bij 1 van de luidsprekers had (had omdat hij inmiddels volledig naar de kloten geblazen is) ik het opgelost door wat met een prop watten en wat tape te spelen. Werkte gewoon, zonder hoorbaar verschil. Totdat het weer eens te hard ging de de prop watten weer van het snoertje afgetrild was.

Maar ik kan me voorstellen dat je zo'n paardemiddel geen oplossing vindt voor je zuur verdiende monitoren.

Had er laatst niet iemand iets van schroefjes oid in z'n monitors gevonden? Staat in de "wat heb je in een synth gevonden" thread...

Edit

ff opgezocht, maar lijkt me sterk dat alle monitors tegenwoordig een doosje nietjes verstoppen :D

Ik heb wel eens een verhaal gehoord (weet niet of het waar is maargoed, het is wel leuk) over iemand die last had van rammelende Behringer Truth monitors, nieuw gekocht in de winkel.
De 1e open gemaakt en daar bleken behoorlijk wat losse nietjes in de liggen.
Na het openmaken van de 2e monitor bleek dat daar een doosje vol nietjes in lag...

Origineel geplaatst door mikemix
+ wel op de + en - wel op de - 8D
Maakt toch niets uit, zolang je het maar bij beide boxen hetzelfde doet? Is toch hetzelfde als een phase-omkering in je DAW software? Of mis ik nou iets?

Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Maakt toch niets uit, zolang je het maar bij beide boxen hetzelfde doet? Is toch hetzelfde als een phase-omkering in je DAW software? Of mis ik nou iets?

Nou en of dat dat uitmaakt.
In plaats dat de conussen naar buiten blazen, staan ze naar binnen te pompen, is echt geen grap.

In plaats dat de conussen naar buiten blazen, staan ze naar binnen te pompen, is echt geen grap.

Weer iets bij geleerd, dacht ook altijd dat dat alleen effect had op de fase. Wel slecht eigenlijk van me :o:

Ja, en dat is dus hetzelfde als de fase omdraaien. Ik zie geen verschil :confused:. Conussen gaan volgens mij zowel naar buiten als naar binnen; het rustpunt ligt in het midden. Convince me otherwise.

Want? Wat maakt het nou uit voor de speaker of hij een versterker heeft ingebouwd of niet? Speaker principe blijft hetzelfde, versterker ook :confused:

Back