Doepfer MCV 8/24

Sander02

Gepokt en gemazeld
Hallo,

Ik krijg de CV van m'n Yamaha CS05 maar niet goed aangestuurd met de MCV24.
Hij reageerd wel op de noten die hij krijgt maar de verdeling van de tonen onder m'n toetsen klopt niet.

Als ik omhoog speel c,d,e,f,g,a,b dan hoor ik zo'n 3 a 4 tussentonen alsof de mcv24 het uitgesmeerd heeft over m'n toetsendek. erg vals dus , bijna arabisch klinkend enzo.

Ik heb de "range" op de mcv24 goed ingesteld, ook het aantal octaven dat de cs05 heeft goed gezet maar het blijft zo vals als een .... heb zelfs de handleiding erbij gepakt! :engel:

iemand enig idee wat ik nog meer zou kunnen checken?

Laatst gewijzigd:
Heeft het misschien iets te maken met dat de CS5 niet volt/octave heeft maar Hz/volt? De ene is lineair en de ander niet.

Origineel geplaatst door dekzster
Heeft het misschien iets te maken met dat de CS5 niet volt/octave heeft maar Hz/volt? De ene is lineair en de ander niet.

Daar heeft het mee te maken.
geen idee of je dat met die doepfer aan kunt passen, maar je kunt nu verder, op zoek naar Hz/oct in je manual ;)

Nee, helaas dat is het niet. Het feit dat de CS05 al beetje reageerd op volt/octave zegt al genoeg.
De CS05 heeft 3 octaven, en het probleem wat ik heb is dat de doepfer dat niet lijkt te snappen en de noten over 5 octaven verdeeld. Althans zo klinkt het omdat als ik van de lage c omhoog speel naar de a ofzo ik niet uitkom op a, ik hoor geen zuivere noten maar allemaal tussentonen; erg raar

Back