Amerikaanse sites

boeklanoei

Ouwe rot
Ik ben op zoek naar Amerikaanse sites om eens wat prijsjes te vergelijken. Ik heb er inmiddels 1 gevonden: Sweetwaters.
Ik zoek dus allerlei (online) muziek productie gerelateerde zaken in de VS.
Wie kan me een beetje op weg helpen?

Zijn de prijzen op zzounds.com incl. BTW ? Wat komt hier nog bij aan invoerrechten en andere kosten?
Anders een linkie naar ''kopen in de VS'' of zo?

Ik heb van zzounds.com begrepen dat alleen de staat new Jersey een BTW incl. hanteert. De rest van de States niet (?)
Ik wil gewoon even kijken wat Amerika al dan niet aantrekkelijk(er) maakt dan Europa.

Meestal is het net zo duur uiteindelijk met verzendkosten en invoerkosten etc.

Misschien voor iets kleins en lichts zoals pedaaltjes is het wel te proberen (Die zijn daar soms erg goedkoop)

Wat Smackos zegt.

Of anders met vakantie erheen en HOPEN dat je niet te veel gecontroleerd wordt als je terug komt..

prijzen die online genoemd worden op amerikaanse sites zijn inderdaad vaak ex btw, omdat iedere staat een ander tarief hanteerd en er regels zijn dat als je iets uit een andere staat (binnen vs) haalt je er in de staat waar je het van koopt geen salestax (btw) over hoeft te betalen. Die site die je noemt zal dus waarschijnlijk in New Jersey zitten en moet de mensen die daar wonen dan dus wel salestax rekenen, maar de rest van het land niet. Mensen in andere staten moeten dan vaak nog in hun eigen staat salestax of 'invoer' achtige belasting betalen, net als dat je dat als nederlander zou moeten doen. Mijn ervaring met kleding/boeken uit states halen (nergens anders te krijgen) is dat je uiteindelijk toch duurder uit bent na verzendkosten en invoerkosten voor NL douane enzo, dus haal t lekker uit duuutsland.

Oke, met dit alles goed in m'n achterhoofd houdende, wat zijn nog meer goede Duitse (online) zaken, om eens te kijken wat daar iets kost? Ik ken er 2 namelijk: thomann en Music Store.koeln.

Welke nederlandse webwinkels hebben we eigelijk?

Origineel geplaatst door boeklanoei
Oke, met dit alles goed in m'n achterhoofd houdende, wat zijn nog meer goede Duitse (online) zaken, om eens te kijken wat daar iets kost? Ik ken er 2 namelijk: thomann en Music Store.koeln.

musik-produktiv

zelf geen online ervaring mee maar nog nooit iets slechts over gehoord....naast dat je er ook bijna niets over hoort vanwege thomann en musicstore koeln :P

vergelijk ze vooral omdat ze onderling nog weleens willen verschillen. Valt me vooral op dat MP weleens duurder is dan musics store en thomann

gewoon ff rondsnuffelen dus :) :dj:

Ja de Duitste winkels die je noemt zijn oki lekker veel producten en info :) en wat Nederlandse betreft kijk ik de laatste tijd veel op Mtec Music, ook lekker veel producten en mooie prijsjes en perfecte afhandeling, doet eigenlijk niet onder voor onze buren.

Origineel geplaatst door boeklanoei

Zal de duitse sites nog eens checken. Geloof dat plebweb.nl toch ook een site is? Alleen heeft deze een heel rare site, wanneer je er heen gaat.
Nog meer info over nederlandse webwinkels?

Plebweb, regeert niet meer? Is er geen levende ziel meer te vinden m.b.t deze online shop? Verder hebben we toch geen aparte online-shops meer, behalve gewoon winkels die tevens ook een (zeer) uitgebreidde mogelijkheid hebben om online te kopen?

Back