Een vraagje over bass pedals...

Dan liever een dedicated apparaat dat gewoon doet wat het moet doen in deze rol met een geringe kans op problemen, denk ook niet dat het veel met duur of goedkoop te maken heeft. Oplossingen met een smartphone, Ipad enzo, kan 100x goed gaan in het oefenhok, 99x tijdens een optreden, maar als het ook maar 1x fout gaat voor een publiek, je gaat gewoon af als een gieter als band. Niet dat de kans 0% is dat andere oplossingen een probleem zullen geven, maar je wil het risico zo klein mogelijk houden en iets dat dedicated en robuust is zal die kans verkleinen.
Dat zou betekenen dat er nooit iemand met een laptop/ipad of telefoon op het podium staat, hoe gaat dat met artiesten die een hele set op de laptop hebben staan?
Het kan jouw voorkeur niet zijn maar er zijn er genoeg die het anders zien.
De ts wil af en toe een akkoord triggeren, mocht het zo zijn dat het een keer het echt niet zou doen dan kan hij gewoon blijven bassen en is er niets aan de hand.
Hieronder Steve Hillage met z'n vrouw, die hebben zelfs 2 laptops;

Dat zou betekenen dat er nooit iemand met een laptop/ipad of telefoon op het podium staat, hoe gaat dat met artiesten die een hele set op de laptop hebben staan?

Ik zeg ook niet dat niemand het doet. Maar wel dat degene die het doet daarmee waarschijnlijk een groter risico neemt dan iemand die kiest voor een robuuste, dedicated oplossing. Iedereen moet zelf natuurlijk beslissen welke oplossing je wil in zo'n situatie, maar het is wel goed om vooraf te bedenken dat de ene oplossing een grotere kans heeft op ongelukken en een andere juist minder.

Ik zeg ook niet dat niemand het doet. Maar wel dat degene die het doet daarmee waarschijnlijk een groter risico neemt dan iemand die kiest voor een robuuste, dedicated oplossing. Iedereen moet zelf natuurlijk beslissen welke oplossing je wil in zo'n situatie, maar het is wel goed om vooraf te bedenken dat de ene oplossing een grotere kans heeft op ongelukken en een andere juist minder.
Volgens mij doet Steve Hillage het al een jaar of 20 zo of langer en hij is echt niet de enige.
Het gaat in het topic om iemand die af en toe een akkoord wil triggeren terwijl hij bass speelt in een band, het is niet zo dat alles wegvalt als dat akkoord een keer niet speelt.
Maar als het echt regelmatig fout gaat dan zouden niet zoveel artiesten op deze manier on stage gaan, er zijn er ook genoeg die backing tracks gebruiken op deze manier.
Ik draag een optie aan in dit geval, De ts bedenkt zelf wel wat ie wil.

Denk dat je wel onderscheid moet maken tussen mensen die goed bekend zijn met een pc/DAW en daarmee al jaren elektronische muziek maken en iemand die bas speelt in een band en geen of weinig ervaring heeft (is mijn aanname) met een DAW zoals de TS.

Back