Een vraagje over bass pedals...

SilverMachine

Nieuwkomer
Hallo, ik heb me een Studiologic MP113 bass pedal aangeschaft maar ben nu op zoek naar een module met piano, organ en strijkersgeluiden
in een kleine draagbare module om deze midi aan te sluiten. De geluiden zouden akoorden moeten zijn, kan iemand mij op weg helpen?

Een, één pedaal die een akkoort aanstuurt? |Dat kan.
Dat zal een sampler worden die een midi signaal krijgt.
Drie pedalen voor drie akkoorden is genoeg.
En dan op de sampler kunnen transponeren om ook eens in een andere toonaard te kunnen spelen.
Zoals vinnieq terecht opmerkt (akkoorden bestaan uit drie klank of tonen) terwijl je maar twee voeten hebt normaal.
En hoe regel je het volume van de pedalen?. Ik denk dat het aan / uit is meer niet?
(Als het niet meer is was je beter af met een tweedH orgel.???)
Zitten er eigen geluiden in? Denk het niet.?

Nog nooit gehoord.
maar
Het mini bass pedaal MP113 heeft 13 aanslaggevoelige pedalen die kunnen worden gebruikt als MIDI-controllers.
  • Dynamische Pedalboard
  • 13 solide hout-Tipped pedalen
  • Velocity Sensitive . . . . . . . . . . . . . . . .< Schijnt toch iets meer te kunnen?
  • Willekeurige patch toegang
  • MIDI-kanaal, programma wijzigen
  • Een MIDI-uitgang
  • Omzetting /-24 halve stappen
  • Verzendt op alle MIDI-kanalen
  • Volledige Bank verandering (0 en 32)
  • Afmeting: 61 x 42 x 15 cm
  • Gewicht: 6.5 KG

Laatst gewijzigd:
Zoals vinnieq terecht opmerkt (akkoorden bestaan uit drie klank of tonen) terwijl je maar twee voeten hebt normaal.
En hoe regel je het volume van de pedalen?. Ik denk dat het aan / uit is meer niet?
de mp113 ken ik niet maar op mijn midi captain kan ik achter 1 knopje zeggen dat hij tot ~8 noten aan moet slaan (of aanhouden) de mp113 kost meer dan het dubbelen zie ik dus mag hopen dat dat daar ook wel op kan
of als je niet meer noten kan sturen kun je hold/sustain gebruiken maar dat is uiteraard minder practisch

+een volume/expressie pedaal

Ik ga even verduidelijken wat het doel is van de pedalen want ik heb het nogal onduidelijk gesteld:
Ik speel momenteel bas in een band en wil de sound ondersteunen met pianoakkoorden, strijkers en orgelklanken
daarom die pedalen. Ik weet echter niet goed hoe ik het moet aanpakken maar een sampler blijkt de oplossing
te zijn. Nu heb ik geen enkele ervaring met samplers maar ik denk dat het mogelijk is om zelf akkoorden te sampelen
met mijn keyboard met een bepaalde klank en deze dan met het pedalboard af te spelen, dus elke pedaal een akkoord toewijzen.
Dus blijkbaar ben ik op zoek naar een sampeler :-)
Die 1010music nanobox lijkt me al iets waar ik verder mee kan?

Ken je dit:

Als je zoekt op playing chords with footpedals dan kom je een hoop sites met info tegen. Het is alleen allemaal net niet perfect.

Ik ga even verduidelijken wat het doel is van de pedalen want ik heb het nogal onduidelijk gesteld:
Ik speel momenteel bas in een band en wil de sound ondersteunen met pianoakkoorden, strijkers en orgelklanken
daarom die pedalen. Ik weet echter niet goed hoe ik het moet aanpakken maar een sampler blijkt de oplossing
te zijn. Nu heb ik geen enkele ervaring met samplers maar ik denk dat het mogelijk is om zelf akkoorden te sampelen
met mijn keyboard met een bepaalde klank en deze dan met het pedalboard af te spelen, dus elke pedaal een akkoord toewijzen.
Dus blijkbaar ben ik op zoek naar een sampeler :-)
Die 1010music nanobox lijkt me al iets waar ik verder mee kan?
Bijna elke sampler kan dit, bijvoorbeeld een Akai S2000 die je 2e hands ongeveer 100 euro kost.
Of een wat kleiner model is wellicht handiger om mee op pad te nemen.

Laatst gewijzigd:
Tenzij alle akkoorden soort gelijk (bv alles majeur akkoord) zijn en enkel getransponeerd, zal je ze individueel moeten samplen en toewijzen aan specifieke noot nummers.

Als jullie nummers spelen met een vaste volgorde kan ik me ook voorstellen dat een sequencer misschien handiger is ipv een voet pedaal. Dan moet je wel synchroon spelen met de sequencer natuurlijk, wat misschien weer ander gedoe met zich mee brengt.

Tenzij alle akkoorden soort gelijk (bv alles majeur akkoord) zijn en enkel getransponeerd, zal je ze individueel moeten samplen en toewijzen aan specifieke noot nummers.

Als jullie nummers spelen met een vaste volgorde kan ik me ook voorstellen dat een sequencer misschien handiger is ipv een voet pedaal. Dan moet je wel synchroon spelen met de sequencer natuurlijk, wat misschien weer ander gedoe met zich mee brengt.
Ook aan gedacht maar we hebben geen vaste volgorde en dan moet je al met een clicktrack spelen om alles mooi te laten uitkomen, inderdaad gedoe :-)

Back