analoge synth

RZB

Ingeburgerd
Ik wil een analoge synthmodule halen. Ik dacht aan een korg ms-2000r, maar die heeft 4 voices ik zoek iets met 16 voices of meer, voor rond de 350 euro (tweede hands). Weet iemand een aantal synths die ik kan checken, het liefst lijkend op de ms2000r (ik ken dus echt weinig types). Alvast bedankt.

Origineel geplaatst door dsil
Als je echt analoog wilt, dan zal het toch wel iets minder dan 16 stemmen worden voor dat geld.

Kijk anders even bij de Adv. van R-ond, die verkoopt een micro-q voor een mooie prijs. Das wel een fijne bak!

Analoog en Micro Q ??????????????

die ms-2000 is trouwens geen echte analoge synth, maar een VA (virtueel analoog) die bedoeld is om analoog te imiteren

edit: als je echt analoog wil lijkt 6 stemmen me voor de prijs die je aangeeft al iets realistischer:)
een 16 stemmige VA moet dan wel weer lukken

vraag is natuurlijk waar de synth in de praktijk voor moet gaan dienen, en hoe belangrijk het aantal voices dan is

Re: analoge synth

Origineel geplaatst door RZB
Ik wil een analoge synthmodule halen. Ik dacht aan een korg ms-2000r

8D

Dat is dan wat ik bedoel een VA. Een syntmodule met veel knoppen net als de ms2000r. Om het maken van eigen geluiden leuker en sneller te maken.

Ik denk dat je dan in de richting van een Access Virus A en Nord Rack 2 moet kijken, die voldoen qua prijzen en specificaties ongeveer aan jouw eisen.

Origineel geplaatst door dsil
Als je echt analoog wilt, dan zal het toch wel iets minder dan 16 stemmen worden voor dat geld.

Kijk anders even bij de Adv. van R-ond, die verkoopt een micro-q voor een mooie prijs. Das wel een fijne bak!

ik heb een hele echte fatte analoog ...cem based ax 80 te koop

erg ok mooie sounds maar geen knoppen
en 8 voices
en een micro q 6 kmoppen ...redelijk goede sounds [ik ben verwend !! hehe]vor 199.- is een redelijk mooi prijs voor een va met zoveeeeeel mogelijkheden schrokter byna van wat ie kan eg!
checki zouk zeggen

:halleluja

va is iid geen analoog asje nog niet soo bekend ben maakt nie soo veel uit voornamelijk creeren van sounds is leuk ,....kan met nordlead virus ,...en met micro q erg goed

die kunnen veel meer dan bv een juno / korg polysix ofso heb ik t niet eens over stemmen en midi
kijk en zoek

Origineel geplaatst door conso
Analoog en Micro Q ??????????????

Ik had idd iets duidelijk moeten zijn, maar....

Voor dat geld kan je een leuke VA kopen zoals de Micro-Q van R-ond.

Maar het gaat dus meer om het aantal knoppen, dus dan is een MS2000B wel erg fijn, want die heeft voor bijna alles een knop. De Mirco-q is wat minder makkelijk te bedienen, maar heeft wel een aparte eigen sound.
In de prijsklasse die je noemt kan ik niet veel andere synths noemen met zoveel knoppen en zo'n sound als de MS2K

Als het niet echt analoog hoeft te zijn: een Virus of misschien een AN1x (dan heb je ook keys). Allebei zeer fijn te programmeren en in real time te editen synths met karakter. De Virus is wel de betere van de twee, zowel qua bediening als qua geluid.

Of een Novation Nova desktop......ook leuk met plenty knoppen.

Attachments

• nova.jpg
    nova.jpg
    25,6 KB · Bekeken: 64
voor een bedrag rond de 350euro kun je ook kijken naar een supernova van novation ipv een nova. Probeer dan wel een versie 2 te scoren (niet dat versie 1 slecht is hoor).

Attachments

• supernova2.jpg
    supernova2.jpg
    13,9 KB · Bekeken: 61
rene met zn ms 2000 voor de tpoic starter !
oooo o o o wat helepen we iedereen weer van zn spullen af!!hihi

Back