In plaats van crash?

Ik ben ook met iets bezig waarbij ik een een rimshot gebruik als alternatieve crash. Faser, reverb en (chain)compressie. Daarna hoor je een noize lfo-effectje die door hetzelfde kanaal gaat.

Misschien is dit een idee? :

Attachments

• crash_alternatief.mp3
    349,6 KB · Bekeken: 97
Origineel geplaatst door D-Ranged
Stukkie niets is ook cool ja, The Producer heeft dat wel eens in z'n tracks.

Het lijkt dan net alsof de track ff hapert en dan weer verder gaat, erg cool effect, want het knalt er meteen weer in na dat stukje stilte:)

Dit is inderdaad een keer origineel om te gebruiken in hardcore tracks (behalve dat ik het nu NIET zelf verzonnen heb helaas...) :engel:
Toch maar eens proberen.

Merk ook vaak dat een crash op de 1e tel na bv een break altijd wel werkt maar erg standaard is.

Heb hier stukje jam met een high naar low synthsweepachtig iets ipv crash op de 1e tel, misschien wel een goed
alternatief bij electronische muziek :

Attachments

• 1etelsweep.mp3
    479,1 KB · Bekeken: 102
Origineel geplaatst door Bass
Merk ook vaak dat een crash op de 1e tel na bv een break altijd wel werkt maar erg standaard is.

Heb hier stukje jam met een high naar low synthsweepachtig iets ipv crash op de 1e tel, misschien wel een goed
alternatief bij electronische muziek :

dude dat is net Front 242.. :)

zei 6 trak ook al over datzelfde stukje in andere thread... was niet mijn intentie ofzow..

maar thanx man ik beschouw dat als compliment :)

Probeer ook eens die crash (of vervanger) voor de eerste tel te zetten , werkt soms ook verassend en is minder standaard .
Wat verder een crash (iig op die plek in je muziek) zo speciefiek maakt is volgens mij de hoge frequentie met een harde snelle attack en lange "uitsterf" tijd . probeer dit eens na te maken ...

Origineel geplaatst door Bass
zei 6 trak ook al over datzelfde stukje in andere thread... was niet mijn intentie ofzow..

maar thanx man ik beschouw dat als compliment :)
maak daar eens een volledige track van, dit hapt iig al lekker weg...
met wat ratelende cowbells en een *BWAAAAAUUUOOOWWW* unison detune synth stack :)

is stukje van een hele track maar kan niet hele track posten hier =(

Back