In plaats van crash?

Het is wel een crash, maar ik vind het ook te gek om een reversed crash te gebruiken, net voor de 1e maat zodat hij op zijn hoogtepunt is op de 1e maat zegmaar.. Zodat je een crash verwacht, die niet komt..

Anders wat gefilterde noise, werkt ook vaak erg lekker.. Offff.. Toch een crash, maar een laaage en gebitcrushede, eigenlijk onherkenbare crash! Of niet de standaard 909 crash, maar een fijne china crash, splash of een ride..

Sjah, eigenlijk alles kan :)

Origineel geplaatst door bombario
Kein problem :D Ik zal het even illustreren met een stukje van een nieuw dingetje waar ik mee bezig ben. Na dat 'fucking friends' moet er iets, maar wat? Geen crash dus...

http://www.xs4all.nl/~rutgerst/crash.mp3

Best lekker. Wat dacht je van gewoon met een rim ofzo ouwehoeren, of een zachtere breakbiet heel even? Ik zou wel weten als ik dit zo had gemaakt wat ik er mee doen zou.. Oh zo van die bassline op laten komen zegmaar, iedere keer vlak achter elkaar stab soundjes met hogere noot terwijl de rest stil is of je pakt dan nog iets erbij om t nog meer op te laten komen. Bijv een veriatie op de breakbeat. :)

Origineel geplaatst door Ethereal
Het is wel een crash, maar ik vind het ook te gek om een reversed crash te gebruiken, net voor de 1e maat zodat hij op zijn hoogtepunt is op de 1e maat zegmaar.. Zodat je een crash verwacht, die niet komt..

Anders wat gefilterde noise, werkt ook vaak erg lekker.. Offff.. Toch een crash, maar een laaage en gebitcrushede, eigenlijk onherkenbare crash! Of niet de standaard 909 crash, maar een fijne china crash, splash of een ride..

Sjah, eigenlijk alles kan :)

China Crash = Gong (theres more where that came from!)

Een "hit" van een blazersectie vind ik ook wel grappig om de "1" weer in te luiden.
Of een mooie (niet te diepe) bas die 1 tel duurt kan ook grappig zijn. (beetje zo'n 'airy' bas met veel hoog erin uit bijv. een wavetable synth)
Of iets van een belletje (zoals bij Manu Chau "king of the bongo" bijv)
Of helemaal niks, gewoon de tel helemaal leeg laten, geeft ook aan waar de 1 zit, maargoed ligt aan de muziekstijl
idd gong-geluiden, donkere noise

verder idd goeie vraag

Ik vind dit wel een intressante vraag want ik heb ook echt een grafhekel aan crashes. Ik heb een gigantische lading crashes in mn sample library staan, maar zie mezelf toch steeds weer genoodzaakt om de 909 crash te gebruiken, soms wat anders gepitched of met delays erover en ook niet altijd op de eerste maat, maar het blijft toch datzelfde geluid...

Origineel geplaatst door Leendert
China Crash = Gong (theres more where that came from!)

Nee hoor.

18%20China%20Cymbal.JPG

Nee hoor.

18%20China%20Cymbal.JPG

Ahh, dus mijne is dan weer wat anders zoiets als dat zal ik dan ook wel hebben dit zijn zeker die hogere? :)

Hm, die zin kon ik geen chocola van maken, maargoed :P

Een gong is inderdaad een chinees bekken, maar de term China Crash stelt in de drumwereld dus zo'n bekken voor, een soort binnenstebuiten getrokken bekken. Klinken erg trashy, aanwezig, scherp, fel, en je kunt er enorm leuk je zanger mee pesten!

Klikkerdeklik voor een sound sample!

Probeer eens een patch te maken waarbij je de pitch aan een envelope koppelt. Krijg je erg vette sounds mee. Kun je tzelfde effect bereiken als de woesh die je noemt, alleen klinkt t heel anders.

Een gong is inderdaad een chinees bekken, maar de term China Crash stelt in de drumwereld dus zo'n bekken voor, een soort binnenstebuiten getrokken bekken. Klinken erg trashy, aanwezig, scherp, fel, en je kunt er enorm leuk je zanger mee pesten!

In die zin bedoelde ik dus deze, die hogere die heb ik ook wel veel aan samples. :P

pak een crash-sample en gooi hem door je sherman filterbank..

gegarandeerd orginele explosieve sounds.

Origineel geplaatst door DJ Freez
leuk geluid jongens, wat maken jullie er nu eigenlijk mee? chinese hardcore?

Stop eens een keer met overal op te reageren je wil echt gezien worden ofnie t dat je helemaal de man bent.. :confused:

Origineel geplaatst door Leendert
Stop eens een keer met overal op te reageren je wil echt gezien worden ofnie t dat je helemaal de man bent.. :confused:

Een forum is er toch om op dingen te reageren? ik mag toch gezien worden? nouja ik wel vind ik:) ik word ook OVERAL waar ik kom, opgezadelt met dat kinderachtige geruzie tussen jou en =X=, dat het telkens helemaal OFFtopic enzo gaat..

En volgens mij wil jij graag juist gezien worden, ik zit ook niet in de 'maak een stukje hardcore' topic met "mensen, iedereen wel even mijn song reviewen/zeggen wat je ervan vind;);)" ;) , ik heb ook dingetjes in dat topic gepost, heeft bijna niemand op gereageert, en dan ga ik ook niet zeggen van "jongens jullie moeten wel even zeggen wat je vind van wat ik hier post" zulke dingen moet je aan de mensen zelf overlaten leendert.

Of ben jij die Leendert niet, uit het 'maak een stukje hardcore' topic, die helemaal de man wilt zijn, en bij iedereen in het middelpunt van de belangstelling moet staan, en ook gewaardeerd en gerespecteerd moet worden? dan neem ik mijn woorden wel terug :confused:

Ligt het aan mij, of komen er steeds meer lidjes die perse hun dagelijkse frustraties via internet moeten uiten, en daarom hier maar een beetje gaan lopen bekken?

Maar ontopic:

Ik denk dat zowel de Splash als de China de topicstarter te veel op een crash lijken. Kom dan ook beide ook bijna nooit in elektronische muziek tegen. Jammer omdat vooral de splash wel eens een leuke afwisseling op de crash is. De China is echter een hel. Vooral om op te nemen. Individueel kan het nog wel, maar in een drumset drukt hij alles weg. Dat kun je zonder extreme limiting/compressie niet opnemen.

De ride is toch ook een leuke variatie? Dat hoor je eigenlijk ook alleen 'echte' drummers doen, eventjes een ride tussen de hihats door.

Verder heb je nog het woodblock en de cowbell. Maar ik vraag me ook af of dat is wat de topicstarter bedoelt.

Draadje loopt nog steeds, leuk! :biertje: Ik heb flink wat nummers geluisterd de afgelopen tijd en ik merk dat het idd meer de opbouw naar de crash is die het hem doet dan het geluidje an sich. Gebitcrushde crash met een korte decay werkt ook goed, thx voor de tips!

Origineel geplaatst door EDP
jeetje crashes zijn juist onwijs hip, claps ook. en de rimshot hoor je ook bijna nooit meer....
waar gaat het heen in deze wereld

Idd wat is er mis met een goed stukje krasj ? haha
Of een goeie handklap!!

Claps kan ik inkomen dat ze fout zijn.. Maar nu komt iedereen met china's en explosies alsof dat niet fout is!!..
Weetje wat lachen is.. Helemaal niks.. (ik kan ff je track niet checken maar het werkt mischien).. De eerste tel helemaal leeg.. dus begint je maat weer om de tweede tel.. (verwarrinngggg:confused: ) en dan naar die 1 toe.. een reversed crashje.. vette shit..

Ook een 808 ride werkt wel eens vindt ik.. Daar wat mee kutten dan..

Maar laat je haat je niet te veel in een hokje stoppen.. want er zijn echt wel vette dingen mee te doen.. met alles!

hatsevlats in het begin een subbass, met zo'n pitch naar beneden......doet ook zijn ding.

en dat stukkie niets werkt ook, het zit al in sommige vagere dnb platen.....

Stukkie niets is ook cool ja, The Producer heeft dat wel eens in z'n tracks.

Het lijkt dan net alsof de track ff hapert en dan weer verder gaat, erg cool effect, want het knalt er meteen weer in na dat stukje stilte:)

Laatst gewijzigd:
Back