V-Synth GT

Synthnl

Synthesizer Deuntjesmaker
Ik was benieuwd of er iemand al gespeeld heeft met deze synth. Ik heb hem op de Messe mogen proberen en was zwaar onder de indruk in ieder geval. Die komt hier zeker te staan binnenkort. Wat uiteraard mooi is, is dat je twee V-Synth patches kan layeren of een keyboard split kan doen, maar ook de ingebouwde VC-2 vocoder spullen zijn gaaf. Je hoeft nu niet meer te kiezen tussen VC-2 of V-Synth, maar gewoon samen :)

Nou ben benieuwd of er al meer ervaringen zijn.

Sioux

:halleluja

En ik vond de V-synth XT al gaaf....

Hoewel ik eigenlijk 19" wel prefereer.. Zou er een rackversie van komen?

Origineel geplaatst door Sioux
Tsja.. wie weet :) Toen we Roland er om vroegen deden ze heel vaag in ieder geval :D

Die vaagheid is marketing... ze willen eerst nog een paar XT-tjes verkopen dan zullen ze een 19" GT (of beter) aankondigen.

Heej, wat dacht je van GTX voor de naam van een GT 19" rack?

Ik ben in ieder geval aan het sparen voor de XT. GT brengt niet veel nieuws behalve:
1. 'articulative phrasing'
2. twee patches tegelijk layeren en spelen vanaf de keyboard (de gewone V was theoretisch gezien al 16-multitimbraal alléén moest je die andere patches met een externe sequencer aansturen)
3. vocal designer + gewone synth tegelijk kunnen spelen

Nummer 2 & 3 kan ik mee leven want ik kan patches in mijn sampler stoppen. 'Articulative phrasing' zal best hele vette dingen met het geluid doen maar voor mijn muziek niet die extra 800 euro waard (kan ik ook nooit betalen).
Ik hoop ook dat de prijs van de XT binnenkort weer omlaag gaat.

Volgens mij is de GT nog nergens uit. Ik hoorde op V-Tribe dat ze nog bezig zijn met de OS. De maximale polyfonie is nu wel bekend -28-. Vorige maand was dat nog 'to be announced'. Ik wil hem in ieder geval ook even checken als die in de winkel is. :{

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Terra Pee
Heej, wat dacht je van GTX voor de naam van een GT 19" rack?

Of GTI :) Gordijntjes, Trekhaak en Imperiaal :)

2. twee patches tegelijk layeren en spelen vanaf de keyboard (de gewone V was theoretisch gezien al 16-multitimbraal alléén moest je die andere patches met een externe sequencer aansturen)

Da's niet helemaal hetzelfde. Want je hebt nu twee complete engines aan boord. Je krijgt dus 2 complete V-Synths in 1 jasje.

Volgens mij is de GT nog nergens uit. Ik hoorde op V-Tribe dat ze nog bezig zijn met de OS. De maximale polyfonie is nu wel bekend -28-. Vorige maand was dat nog 'to be announced'. Ik wil hem in ieder geval ook even checken als die in de winkel is.

In Nederland schijnt hij in Juni te komen. In Duitsland in Mei. Ik heb hem inmiddels besteld iig :P Dus binnenkort een V-Synth (keys) over denk ik.

Sioux

Dude! :halleluja

Ben benieuwd naar de gebruikers ervaringen!

Wat me nog niet helemaal duidelijk was: hoe zit 't met die D-50 en vocal-kaart? Ingebouwd of 'vervangen' door iets anders maar wel in te proppen?

Origineel geplaatst door Zoidsity

Wat me nog niet helemaal duidelijk was: hoe zit 't met die D-50 en vocal-kaart? Ingebouwd of 'vervangen' door iets anders maar wel in te proppen?

Geen D-50. Wel vocal functies. Niet helemaal hetzelfde als de VC-2, maar nu wel te combineren met je patches. Veel gaver dus :D

:) zeker gaaf!

Maar issie ook uit te breiden met die VC-kaarten? :D D-50 sounds, etc combineren lijkt me (ook) gaaf!

Origineel geplaatst door Zoidsity
:) zeker gaaf!

Maar issie ook uit te breiden met die VC-kaarten? :D D-50 sounds, etc combineren lijkt me (ook) gaaf!

Nee de VC kaarten kunnen er niet meer in. Geheugen is ook anders. USB stick nu.

Back