Akai MPC4000BL Plus discontinued

r.5

Vers lid geweest
Volgens de homepage van Akai Japan is de laatste productierun
van de MPC4000BL Plus voorzien voor Maart 2007!

Wordt vervolgd...

Wat zou de reden ervan zijn..? Verkoopt niet meer ofzo?

MPC3500?

MPC4000BK?

Origineel geplaatst door Jazper
Enig idee hoeveel er geproduceerd zijn?

Zo goed is mijn Japans nu ook niet...

Iig zou ik geen end-of-live instrument nieuw kopen. De MPC4000 is hun vlaggeschip,
dus moeten ze hem ofwel vervangen ofwel een update geven (bvb zwart kleuren).
Roland is momenteel aardig wat vd markt aan het inpikken met hun MV8x00 serie,
die goedkoper is en betere specs heeft (op papier althans).

Zodra het nieuwe model uit is zal de 2de hands markt overspoeld worden met MPC4Ks en
zal de prijs aardig zakken. Nog even wachten dus en je kan hem voor een appel en een ei
kopen op ebay... Nieuw zou ik hem niet kopen want naar support (stelde bij Akai zowiezo
al niet veel voor) kan je nu al helemaal naar fluiten.

Is het eigenlijk wel wat geworden met dit ding? Ik heb nooit echt enthousiaste verhalen gehoorde over de 4000.

tis en blijft een geweldig apparaat (voor mij dan)
heb er nu 2 (1 standaart in flightcase, die met me mee reist)

Origineel geplaatst door ProtoHuman
Is het eigenlijk wel wat geworden met dit ding? Ik heb nooit echt enthousiaste verhalen gehoorde over de 4000.

Bwah, veel users zijn er toch wel tevreden over. Akai had bij de lancering veel beloftes gedaan over nog te implementeren features die nogal op zich laten wachten hebben. Er zaten blijkbaar ook een paar rotte OS updates in. De laatste versie zou wel ok moeten zijn.

Hij is nog momenteel altijd de meest uitgebreide MPC. De enige MPC die ooit een volwaardige 24bit/96kHz sampler met synthengine had. Ook rest vd specs zijn wel te pruimen: 512MB geheugen, lekker groot scherm, veel I/O waaronder ADAT. De huidige MPC doen het nog altijd niet na...

Voor wat HipHop drumlijntjes in te slaan is het misschien wat overkill maar
als ze stoppen met de MPC4000 te produceren zullen ze toch snel met
iets nieuws op de planken moeten komen of Roland palmt de markt volledig in!

Op Duitse Akai homepage staat de MPC4000 er al niet meer tussen.
Als ik me goed herinner, waren de Duitsers bij de MPC1000 ook als eersten om hem op de site te zetten.
Zelfs nog voordat hij op de Japanse of Amerikaanse site stond...

Ik heb begrepen dat de *blauwe* versie er uit gaat, en dat ie later dit jaar vervangen wordt door een zwart model, die technisch identiek is aan de blauwe.

Wat betreft de OS updates. De laatste release is bagger, zeer instabiel. De versie daarvoor (1.70 meen ik) is veel stabieler, maar is erg traag in de sampler pages. Ik hoor nog steeds geruchten over een major OS update voor de 4k. Misschien komt dat samen met het zwarte model. Zooi mooi zijn, en nodig ook.

Wie weet wordt het apparaat nog eens onderhandengenomen door die gast(en) die het alternatieve OS voor de 1000 en 2500 hebben gemaakt. Dan zijn er echt veel mogelijkheden.

Laatste OS instabiel?!
ik draai 1.71 nu al anderhalf jaar
zonder problemen
enige waar ik problemen mee heb gekregen is AKsys

Origineel geplaatst door Grouphome
Laatste OS instabiel?!
ik draai 1.71 nu al anderhalf jaar
zonder problemen
enige waar ik problemen mee heb gekregen is AKsys

Ik herinner me vette crashes (exceptions) met het laatste OS, vooral in combinatie met Song mode. Ding klapt er dan gewoon uit.

ik gebruik em dagelijks in songmodus
geen enkel probleem ermee gehad
met aksys heb ik af en toe nog probleem dat die gewoon tijdens een transfer doodvalt

laatste anderhalf jaar ja :)
daarvoor voornamelijk de mpc2000 (alles ging gewoon snel met die bak, bij mij dan iig)

Back