Hoe maak je soundfloppies voor de ASR-10

N.green

Nieuwkomer
Ik heb de floppys geformatteerd in mijn ASR (computer), maar als ik het in mijn computer doe dan leest ie em niet en zegt het dat de floppy nog niet geformatteerd is.
En als ik het in de compter formatteer dat leest de Ensoniq hem weer niet.
(hij zegt Bad Device ID)

HEEL IRRITANT, heeft iemand een oplossing?

Je asr gebruikt een ander formaat dan de pc.

je zult je asr geformateerde floppies niet in de pc kunnen lezen, en pc geformateerde floppies niet in je asr.

oplossing: Recycle 2.0 gebruiken, hiermee kan je de samples over midi naar je asr10 sturen, eenmaal op de asr10 sla je ze op het flopje. Ook kan je met Recycle 2.0 samples over midi uit je ASR10 trekken.

Het is wat omslachtig maar het is best te doen, en daar de asr10 niet zulk groot geheugen heeft, is het slome versturen van samples over midi nog net te doen.

Recycle 2.0 ondersteunt in elk geval geen scsi voor de asr10, dus dat zal er dan helaas ook wel niet opzitten (scsi is een soort als ide/ata etc)

Verder zou je chickensys translator kunnen proberen, die heeft ook ondersteuning voor een asr10.

De asr10 met de latere OS (operating system) leest ook akai s1000 en roland s-700 disks, dus mocht je die bemachtigen daarmee kan je ook aan de slag, De pc leest helaas weer geen akai s1000 disks, zelfde verhaal als jou asr10 disks. of de roland s700 disks te lezen zijn door de pc weet ik niet, maar dat lijkt me niet, anders had je asr10 ook wel pc geformateerde floppy,s gelezen.

Recycle 2.0 is helaas niet meer te koop, Recycle 2.1 wel, maar die heeft geen midi/scsi ondersteuning dus zal je nooit je samplers buiten de pc kunnen versturen. probeer dus een recycle 2.0 te bemachtigen.

Andere oplossing zou zijn, je sounds analoog in je asr10 samplen, en dan opslaan op floppy.

Succes

dr is een programmatje waarmee je op asr disks kan schrijven (samples dus)
even kijken of ik het nog ergens kan vinden

chickensys translator kan het zowiezo

Back