Walkie Talkie/Boordradio Geluid

Idioteque

This is the Gloaming
Hey,
Ik vroeg me af hoe je die geluiden namaakt die je altijd hoort bij walkie talkies, gesprekken tussen cockpit en verkeerstoren, gepraat bij de lancering van een spaceshuttles enzo en boordradio's (bij bijv formule 1). Je moet natuurlijk een groot deel van de frequenties weghalen net als bij een telefoon, maar hoe krijg je dat specifieke "kgggg" geluid (sorry, kan het niet beter verwoorden :P ) als ze hem aan en uit zetten? Zijn hier VST's voor die dit simuleren, of samples ergens te vinden, want ik heb ze nog niet gevonden.
Alvast bedankt:okdan:

Spaceman is designed to make your vocals sound like they come from outer space, through a telephone, like transistor radio, etc. It has a filter section, an OffSound section to simulate a radio transmission unit, a noise section and an overdrive section for signal distortion. Spaceman was inspired by Bomb Factory's Cosmonaut Voice.

free-Plugje van Mb

spaceman.jpg

http://www.kvraudio.com/get/2083.html

Re: Walkie Talkie/Boordradio Geluid

Denk dat je gewoon ruis op de juiste manier moet moduleren. Dus zoek en VST met flink wat routing opties qua modulatie. Denk daarbij bijv. aan een sample en hold LFO, krijg je lekker random gekraak mee.

Heb je niet echt een Plugin voor nodig lijkt me?
Zoals je zegt flink met de EQ aan de slag en voor dat ahum "kggg" geluid gebruik je gewoon flink wat ruis,
mengen en balanceren en klaar is kees en natuurlijk je Amerikaans en/of Russisch accent bijschaven
:)

En vergeet je "roger beep" er niet bij te proggen. (het geluid 'beep' nadat je de mike lost)

Er zijn er heel gesofistikeerde,zo kan je hem heel uniek maken, zodat het dan weer een soort nieuw walkytalky type thing is.

Ik geloof dat in een topic over een commercial van jezelf maken, SIXtrack zo'n knap staaltje van dit ten gehore bracht.

haal het hoog en het laag van de stem, gooi het vervolgens door een distortion of speaker sim.
Eventueel nog meer hoog er af.
klaar.

Funklogic heeft zo'n plugin, iig voor het ProTools systeem! Heb er al eens mee gespeeld, klinkt erg authentiek!!

Geloof dat het de Funk Logic Mastererizer is, maar kan zo gauw geen demo vinden...

**Edit: Alhoewel, ze hebben ook de plugin "Cosmonaut voice".. NErgens mp3's helaas :(

Origineel geplaatst door Baseman
Voor Protools heb je ook nog de Cosmonaut voice, inclusief roger beep

Linkie

Dat was inderdaad degene die ik bedoelde, klinkt te gek! Alleen nergens mp3 demo's ofzo...

Back