alweer een DX-5!

Origineel geplaatst door radiance
Wat is ook alweer het verschil met de DX7 -II?

EDIT: één en ander werd toch wel duidelijk na het lezen. M'n Frans is beter dan ik dacht....

In principe is een DX7IID hetzelfde idee met een iets andere sound..maar zo een DX5 is gewoon een macho prestige bak :D ik zou er ook nog wel eentje willen hebben...voor wat gaan die bakken normaal vandaag de dag eigenlijk?

Origineel geplaatst door smackos
In principe is een DX7IID hetzelfde idee met een iets andere sound..maar zo een DX5 is gewoon een macho prestige bak :D ik zou er ook nog wel eentje willen hebben...voor wat gaan die bakken normaal vandaag de dag eigenlijk?

Het verschil in sound zal marginaal zijn, het bekende verhaal van de converters enzo.
Wat veel belangrijker is, is de manier van editen. Die is op de DX-1 en DX-5 gewoon veel logischer met meer dedicated knoppen om direct in het menuitem naar keuze te geraken.
En het is natuurlijk een dubbele DX-7 - dus met gelayerde sounds.
Maar da's een DX-7mkII geloof ik ook (al weet ik dan niet of dat dezelfde polyfonie heeft).

Ja, gehoopt dat het in de buurt (Noord Frankrijk) zou liggen, dan had ik onmiddelijk geboden. Maar 1200 km is mij toch net even te ver.

Back